دردسر کودکان در خانواده های داعشی در آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۰    ۱۳۹۶/۱۰/۲۱ کد خبر: 144643 منبع: پرینت

چگونگی رفتار با کودکانی که در خانواده‌ های داعشی در مناطق بحرانی متولد شده و به آلمان بازگشته‌اند به چالشی برای سازمان‌ های امنیتی آلمان تبدیل شده است.

"دویچه وله" آلمان در مطلبی در این باره نوشت: اخیرا و بعد از شکست های داعش در مناطق بحرانی درعراق و سوریه این مساله مطرح است که چگونه در آلمان باید با جنگجویان داعشی بازگشته از مناطق بحرانی و بخصوص کودکانی که تا به حال تنها جنگ را شناخته اند رفتار کرد.

بسیاری از زنانی که از آلمان به تروریست های داعش در مناطق بحرانی پیوسته اند آنجا ازدواج کرده و صاحب فرزند شده اند. بعضا برخی از آن ها حتی در حالیکه باردار بوده اند به عراق و سوریه سفر کرده و آنجا کودکان خود را به دنیا آورده و بزرگ کرده اند.

عموم مردم آلمان بر این عقیده اند که باید این کودکان از زنانی که از مناطق بحرانی بر می گردند جدا شوند.

دویچه وله در بخش دیگری از این مطلب نوشت که دادستانی کل فدرال آلمان هم می خواهد با اقدامات سختگیرانه ای علیه این زنان داعشی اقدام کند چرا که معتقد است این ها گروه تروریستی داعش را از داخل تقویت می کنند. آن ها به عنوان همسر مبارزان داعش و همچنین مادرانی که کودکان خود را زیر سقف ایدیولوژی این تروریست ها بزرگ کرده اند مطرحند.

بر اساس اطلاعات دولت آلمان از سال 2012 بیش از 960 نفر از آلمان به مناطق بحرانی در عراق و سوریه سفر کرده و به تروریست های داعش پیوسته اند. حدود 200 نفر از این افراد زنان بوده اند. حدود یک سوم این افراد دوباره به آلمان بازگشته اند که 50 نفر آن ها زن بوده اند.

به گزارش دویچه وله آلمان و با استناد به محافل امنیتی این کشور کارشناسان بر این عقیده اند که تقریبا هر زنی که از مناطق بحرانی به آلمان باز می گردد حداقل یک فرزند دارد.

بر اساس پاسخ دولت آلمان به یک درخواست فراکسیون سبزها در پارلمان این کشور انتظار می رود که شمار افراد زیر سن قانونی که از مناطق بحرانی به آلمان باز می گردند و اکثر آن ها در سنین کودکی قرار دارند یک عدد سه رقمی باشد.

اما آمار دقیق این کودکان و افراد زیر سن قانونی مشخص نیست چرا که سازمان اطلاعات داخلی آلمان اجازه ندارد داده های افراد زیر 14 سال را ذخیره کند و بنابراین مشخص نیست که چه تعداد کودک توسط زنانی که به مناطق بحرانی سفر کرده اند متولد شده اند.

"هانس گئورگ ماسن"، رییس سازمان اطلاعات داخلی آلمان درباره کودکان و نوجوانانی که در خانواده های داعشی متولد شده و از مناطق بحرانی به آلمان باز می گردند هشدار داده است. وی در این باره اظهار داشت که کودکان و نوجوانانی وجود دارند که در مناطق تحت اشغال داعش به مدرسه رفته و در آنجا شستشوی مغزی شده و به اندازه زیادی افراط گرا شده اند.

وی همچنین تاکید کرد که مواردی بوده که کودکان نوپا به عنوان عاملان صحنه های اعدام در ویدیوهای داعش lورد سو استفاده قرار گرفته اند. به گفته این مقام امنیتی آلمان در تبلیغات داعش، کودکان به عنوان نسل جدید این تروریست ها به عنوان افرادی بی رحم و خشن به تصویر کشیده می شوند. گاهی اوقات آن ها می توانند بعد از بازگشت خطرناک باشند و به عنوان نسل دوم داعش رشد کرده و بزرگ شوند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
آلمان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است