دوستی و دشمنی با امریکا هردو به نفع پاکستان
کاخ سفید هوشمندانه از تریبون ارگ کابل و نه از داخل خاک امریکا، اسلام آباد را مورد عتاب و خطاب قرار می دهد و اینگونه است که هرگز دیورند رنگ صلح و آرامش به خود نخواهد دید 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۱    ۱۳۹۶/۱۰/۲۱ کد خبر: 144658 منبع: پرینت

علیرغم تمام شواهد و مدارک موجود و مستند و شناخت دیرهنگام قصد و غرض های ابر قدرت غرب ازحضور درازمدت و احاطه گر بر منطقه، سفر اخیر معاون ریاست جمهوری امریکا به افغانستان و اظهارات ظاهرا شدیداللحن علیه پاکستان، این روزها نقل محافل و مجالس سیاسی و اجتماعی کشورمان است؛ باید خاطر نشان شد که...

که طرف امریکایی بعنوان بازیگردان و نمایشنامه نویس اصلی و دایمی که هرگز موقعیت خود را به مخاطره نیانداخته و از منافع میان مدت و بلندمدت خود در راستای مطالبات دیگر کشورها (چه سرسپرده و مستعمره و چه رقیب و مستقل)، همواره پیروز میدان و نقش اصلی بازی با افکار عمومی بوده است.

بر همین مبنا باید متذکر شد که دوستی و دشمنی با ابر قدرت غرب که توأمان برای طرف پاکستانی پر از خیر و برکت و مظلوم نمایی و منفعت طلبی بوده است؛ به همان میزان برای طرف افغانستانی همراه با مورد اتهام و انزوا واقع شدن و نیز طرد شدن از حمایت منظقه ای بوده است.

اولا درخصوص نوع بیان و نشانه رفتن اسلام آباد از سوی مایک پنس به نمایندگی از واشنگتن باید گفت که منافع زمان بندی شده ی دو طرف اینگونه ایجاب می کرده است که با پروپاگاندای دیگری و تبلیغات سیاسی متفاوت تری، اذهان عمومی را تحت اختیار و نفوذ خود قرار دهند.

ثانیا درخصوص مکان این اظهارات و انتقادات باید متذکر شد که کاخ سفید هوشمندانه از تریبون ارگ ریاست جمهوری کابل و نه از داخل خاک امریکا، اسلام آباد را مورد عتاب و خطاب قرار می دهد و اینگونه است که هرگز دیورند رنگ صلح و آرامش به خود نخواهد دید.

ثالثا طرف های افغانستانی و پاکستانی هرگز جریان ساز و تعیین کننده ی نوع مراودات و مناسبات دیپلماتیک و غیر دیپلماتیک خود با طرف امریکایی نبوده اند و نخواهند بود؛ فقط موقعیت ژئوپولیتیک و دیگر مزایای جغرافیایی اسلام آباد و کابل در منطقه است که تعیین کننده ی میزان دریافت حمایت یا برائت واشنگتن می باشد.

با تمام این تفاسیر، عملا تحلیل و بررسی و خوشبینی و مثبت اندیشی درخصوص بازی با کلمات و نوع پمپاژ تبلیغاتی سران سیاسی امریکا نسبت به افغانستان و به تبع آن پاکستان، بیهوده و غیر ضروری می نماید چرا که سیاست بلند مدت و راهبردی کاخ سفید در منطقه بر مبنای ناآرامی و تنش در دیورند است و بس!

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   Baha
امروز یک خانم امریکایی از من پرسید در کشور شما مرده ها را می سوزانید یا دفن می کنید؟
گفتم درکشور ما مرده های فسیل شده را پیدا کرده دوباره در یک آرمکاه شکوهمند دفن می کنند و بر سنگ گورش می نویسند :شهید و قهرمان و اما جوانان را زنده زنده در آتش انفجار و انتحار می سوزانند و حتا گوری هم به نام شهیدان گمنام ندارند .
خانم امریکا یی پرسید این چگونه سرزمینی است؟
گفتم سرزمین شیاطین که جنایتکاران بر آن فرمان می رانند در سایه سیاست شما

>>>   اسدالله امیری
شمال و در کل مردم روشن ضمیر منجمله مخالفین و مبارزین در بین دو انتخاب قرار گرفته اند بد و بد تر و منی بنده به عنوان یک شهروند در کنار بد خواهم ماند گرچه ار جناب تاکور عطا هم دلی خوشی ندارم لیک هزار مرتبه بهتر است از اتمر البغدادی خادیستی دیروز که حال در آخور استعمار غرب و انگلیس خزیده و نخچار دارد و استانکزی الضواری و سردار خاک فروش و مذدورء تا به تابوت فروخته شده اش برده غنی این جاسوس دیسانت شده دستگاهی استخباراتی مثلثی شیطانی یهود و انگلیس و امریکا در افغانستان نقش شیطانی را بازی دارد ........

>>>   اینها براستی فروشنده های هر ارزش از پیدایش.......
«خبرهاي از گوش موش:
انجنير داوود والي خود خوانده غني، با منيره يوسفزاده سخنگوي ارگانهاي محل جنگ شديد لفظي كرده و انجنير اخطار داده كه دعواي حيثيت وشرف خواهد كرد.
انجنير فرموده: وقت ميفاميد كه زور تان به والي عطا نور نميرسند، بد كرديد كه به من زنگ زديد و خواستيد كه بيا والي شو. شما كه شرم و غيرت نداريد. من بخدا پيش زن و اولادا بيخي سرخم شدم.
تو منيره، چند بار گفتي كه حكم رئيس جمهور تطبيق ميشود و آماده گيهاي لازم گرفته شده. كجا شد اماده گي ها؟؟؟ بسيار پست و بيشرف هستيد وووو...
خانم منيره در جواب گفته: زياد خوده سر من نپندان برو با غني فيصله كو. من مامور هستم چيزي كه دستور باشد در رسانها اعلان ميكنم.
آها يادت نره مجبور نكو تا اسناد فوق ماستري شما را از دانشگاه معتبر (پيتزا روما) افشاء كنم.»
Ansan Ulfat

>>>   به نظر دهنده سوم!
اصل متن نظری را که من نوشته بودم، طور دیگری بود و شکل طنز آمیز بود که متاسفانه نشر نشد.
اما خودت آن را با تغیر کم ، از شکل طنز آمیز آن کم نموده، دوباره همان نظر را نوشتی و چاپ شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است