رهایی ۷۵ تن از یاران شیخ فانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۲    ۱۳۹۶/۱۰/۲۱ کد خبر: 144672 منبع: پرینت

قدوم مبارک شیخ فانی جنگ و ناامنی را افزایش داد، جنگ علیه تروریزم را لقب جنگ قومی داد، پاکستان را کشور دوست و با طالبان قول برادری داد، گاهی اوقات برای تفکیک واژه های دری و فارسی نظریه های علمی داد، بعداز سال های زیاد، یکبار دیگر شعارهای قومی و حزبی داد اما حکومت وحدت ملی برای زندانیان شیخ بدون طی مراحل قانونی حکم رهایی داد، ماهانه مبلغ 20 میلیون افغانی، از دارایی ملی برایش خرج زندگی داد و برای تقویت و محافظت اش سربازان چندصد نفری و تجهیزات جنگی و نظامی داد.

محمدجواد رحیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شیخ فانی
غنی
زندانیان
نظرات بینندگان:

>>>   جالب ترین متن بود که در سال 1396 هـ خواندم و بسیار خندیدم، جالب این بود که چطور در قالب شعر گنجانیده شده.
...............................
رحمت خان پیلوت

>>>   Kohistani

2 uur ·

...


اولین گروی داعش که قبلا به جرم طالب زندانی بودند به گل روی حکمت یار و از جمع حکمت یار با همان وعده توزن زندان های افغانستان توسط غنی از زندان رها شده وعنقریب عازم شمال میشوند

>>>   Shefa
شرم باد بر این رییس جمهور منفور و دیوانه که جنایت پیشگان را با چنین دبدبه ساختگی استقبال میکند; ولی فرزندان هزاره و ازبیک و تاجیک را با انتحار و انفجار جواب میدهد !

>>>   این روز ها در نزدیکی تعمیر اقامتگاه گلو یک احاطه وسیع که شاید مربوط وزارت دفاع باشد را رنگمالی میکنند وپهره دارخانه ودروازه برایش ساخته اند شعار های مانند شعارهای طالبان در دیوارهایش نوشته انددیوارهارا رنگ سفید داده اند معلوم نیست گلبدین یا حکومت آنرا برای داغش یا طالب یا ملیشه های گل بی بی اماده میسازد
چند پهره دار که فعلا درانجا توظیف شده چهره گلبیدین وبا جاکت های وپطلون های پلنگی که در زمان جهاد با آن دزدی میکردند به تن آنهاست

>>>   نویسنده امریکایی، کرستوفر بولین در مقاله‌ای که به تاریخ ۲۹ می ۲۰۱۶ در ویبلاگ شخصی‌اش نشر شد، از رابطه اسراییل با حزب اسلامی با وساطت چارلی ویلسون پرده برداشته می‌نویسد
«تجاوز شوروی به افغانستان در ۱۹۷۹ برای استخبارات نظامی اسراییل موقع مناسبی مهیا نمود که تروریست‌های اسلامی ضدغربی را به میان آورد.
چارلی ویلسون، یک عضو کانگرس از تگزاس که شدید حامی اسراییل بود، به مثابه یک دلال اسلحه اسراییلی با رهبر پاکستان ضیاءالحق و گلبدین حکمتیار به توافق رسید که تسلیحات اسراییل را (که از سازمان آزادیبخش فلسطین در لبنان ضبط کرده است) بدست آورده، بوسیله اسراییلی‌ها به مجاهدین حزب اسلامی تمرینات نظامی داده شود.... رابط اسراییل با چارلی ویلسون، زیفی ریفا، رییس دفتر واشنگتن سازمان استخبارات اسراییل (موساد) بود.
درحالیکه اجنت های استخبارات نظامی اسراییل مصروف آموزش گروه او بودند، تا ۱۹۸۴ گلبدین روابط نزدیکی با اسامه بن لادن برقرار نموده بود و همزمان از سی.آی.ای و آی.اس.آی کمک دریافت می‌نمود.
علی محمد، جاسوس دوجانبه مصری‌الاصل که به درستی به زبان عبری تکلم می‌نمود، در تمرینات نظامی مجاهدین افغان دخیل بود. او اسامه بن لادن، ایمن الظواهری و سایرین را تربیت داد.
در روزهایی که اسراییلی‌ها حزب اسلامی گلبدین را مسلح و به جنگجویانش تعلیم می‌دادند، یهودی باراک {که بین سالهای ۱۹۹۹ الی ۲۰۰۱ صدراعظم اسراییل شد} رییس سازمان استخبارات نظامی اسراییل (آمان) بود.»

>>>   یک کلام
اگر اوغان استی با صفا باش
اگر نیستی در جفا باش
فقط به فارسی زبانها یک راه مانده اتحاد اتحاد اتحاد
وگرنه برباد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است