حکومت آماده حمله بالای بلخ شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۱    ۱۳۹۶/۱۰/۲۳ کد خبر: 144708 منبع: پرینت

بر اساس اطلاعات رسیده به روزنامه معتبر آمریکایی واشنگتن پست از یک منبع کاملا معتبر از دفتر ریاست امنیت ملی افغانستان در کابل هم اکنون خانه ها، راه های رفت و آمد، مراکز، دفاتر و خطوط ارتباطی همه طرفداران ارتشبد عطا محمد نور و سردار عبدالرازق در سرتاسر افغانستان به خصوص در کابل، بلخ و قندهار تحت نظارت کامل ریاست امنیت ملی، شورای امنیت ملی و نیروهای وزارت دفاع ملی افغانستان قرار گرفته است همچنین به دستور رییس امنیت ملی افغانستان افراد غیر مسلحی طرفدار رژیم از ولایت های خوست، لوگر و پکتیا به کابل جاسازی و مسلح ساخته شده اند.

تعداد زیادی از انتحاری های مربوط به گروهک های نام نهاد طالبان از ولایت های خوست، زابل، هلمند و غزنی به کابل آورده شده اند و به دستور محمد معصوم استانکزی در خانه های امن ریاست امنیت ملی در 13 مکان کلیدی جاسازی شده اند. بیشتر این انتحاری ها در مرکز کابل نگهداری می شوند و قرار است که 20 تن از آنان به ولایت بلخ جهت انجام عملیات های دهشت افکنانه زیر پوشش قوت های تحت فرمان انجنیر محمد داوود ارسال گردند اما قرار است که ارگ و سپیدار با راه انداختن یک جنگ سرنوشت ساز علیه والی بلخ تحت فرمان انجنیر محمد داوود گلیم جمعیت اسلامی و دیگر طرفداران ارتشبد عطا محمد نور و جنبش ملی اسلامی افغانستان را از بلخ جمع کند.

موازی با حمله بالای قوت های تحت فرمان ارتشبد عطا محمد نور و طرفداران ارتشبد عبدالرشید دوستم در ولایت بلخ و سپس دیگر ولایت های شمال کشور قرار است که بر اساس طرح مذکور زلمی ویسا والی قندهار با همکاری نیروهای تحت فرمان محمد شفیق گل آقا شیرزی وزیر سرحدات و قبایل و سربازان ارتش ملی جهت خلع سلاح کردن سردار (جنرال) عبدالرازق به پایگاه آن فرمانده نامدار قندهار حمله کنند. رژیم به نیرو های هوایی وفادار به محمد اشرف غنی احمدزی در همه ولایت ها دستور آماده باش داده تا در روز حمله به ولایات بلخ و قندهار مراکز، پایگاه ها، دفاتر، سنگرها و نیروهای طرفدار ارتشبد عطا محمد نور، ارتشبد عبدالرشید دوستم و سردار عبدالرازق را با تمام توان بمباردمان و نابود کنند.

ریاست شورای امنیت ملی افغانستان به وزیر جدیدالقرر مخابرات و فناوری دستور داده که در روز حمله بالای نیروهای تحت فرمان ارتشبد عطا محمد نور و جنرال عبدالرازق حمله ارتباطات مخابروی و بی سیمی را در سرتاسر کشور مختل کند. سفارت آمریکا و انگلیس که از طرح حمله ارگ بالای ولایت های بلخ و قندهار جهت حذف والی بلخ و فرمانده نامدار قندهار مطلع هستند تا حال در برابر این توطیه ارگ خاموشی اختیار کرده اند و حتی جان بس سفیر آمریکا اختلافات بین ارگ و بلخ را یک مساله داخلی افغانستان قلمداد کرده و هرگونه راه حل آن را مربوط به خود "افغانان" شمرده است.

آمریکا هرگز نمی خواهد مانع کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان شود.
از دید آمریکا حضور دهشت افکنان در افغانستان به نفع حضور نیروهای آن کشور در افغانستان است. بزرگترین ضربه را شهروندان روسیه و کشورهای آسیایی مرکزی از قاچاق مواد مخدر نصیب شده اند. آمریکا باورمند است که اگر در طی ده سال آینده قاچاق مواد مخدر از طریق افغانستان به کشورهای آسیایی میانه و روسیه ادامه یابد هم نفوس این کشورها کم خواهد شد و هم کمر اقتصاد و نیروی کاری آن دول شکسته خواهد شد. حزب اسلامی حکمتیار بزرگترین تولید کننده و قاچاق کننده ی مواد مخدر در سطح افغانستان و حتی جهان است و آمریکا با آنکه در ظاهر با گلبدین حکمتیار خصومت و دشمنی دارد اما در خفا در همه عرصه های نظامی، سیاسی، مالی و استخباراتی از حزب اسلامی حکمتیار در طی 39 سال گذشته حمایت کرده است.

ریاست امنیت ملی افغانستان با همکاری همه جانبه ی شورای امنیت ملی و با حمایت بی دریغ مالی از طرف قاچاقبران مواد مخدر، تاجران نفت و گاز از بازارهای سیاه و بازرگانان بازهای زیرزمینی و با پشتیبانی کامل نظامی افرادی مانند گلبدین حکمتیار، جمعه خان همدرد، اکبر بای، اکبر ایشجی، محمد آصف مهند تحت نام نیروهای طرفدار انجنیر محمد داوود والی انتصابی ارگ نشینان کابل به ولایت بلخ حمله کنند و بنابر محاسبات وزیر دفاع رژیم ع و غ در ظرف شش ساعت به حیات ارتشبد عطا محمد نور خاتمه بدهند و همه طرفدران او را یا به قتل برسانند یا دستگیر و زندانی نمایند.

قرار است حمله بالای بلخ از سمت سمنگان و دره صوف و داخل بلخ صورت گیرد. ارگ در برنامه خود طرح حذف ارتشبد عطا محمد نور و سپس طرح کشتن انجنیر محمد داوود را روی دست دارد تا زمینه والی شدن محمد آصف مهمند را در ولایت بلخ فراهم سازد. تعدادی از خویشاوندان والی بلخ که مربوط به قبیله کوچی های به نام دولت خیل هم می شوند با محمد آصف مهمند همدست شده اند و از برکنار ساختن ارتشبد عطا محمد نور از مقام ولایت بلخ پشتیبانی می کنند. بیشتر سران قبیله دولت خیل در قاچاق مواد مخدر و واردات نفت و گاز از بازارهای اقتصاد سیاه در شمال کشور دست دارند.

هوشنگ سامانیان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلخ
جنگ داخلی
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   Paryani
این دیوانه قدرت بسر نوشت میلاسویج ریس جمهوری یوگوسلاویا سابق دچار خواهد.
نیلاسویچ هم به نیروی پولیس امرداده بود تا مظاهره چیان را سرکوب کنند. بر عکس پولیس با مظاهره چیان پیوست و بدست گیری میلاسویج پرداختند. میلاسویج مجبور شد تا خود را تسلیم

>>>   هوالله
جناب گذارشگر
اینقدر راپور های ریفرش نازه وانهم بگفته جناب عالیقدر موثق را که به دست نشر سپردی چرا این راپور به مقامات جمیعت نمی رسانید به گفته اراکین جمیعت ونور که تقریبا 70 ای 80 فیصد اولا مردم ودوم نیروهای امنیتی را به سطح کشور دراخیتار دارید چرا یک عمل قهرمانانه به دفاع از ارزش ها وخطوسرخ نور وجمیعت اقدام نمینمایید ویا میترسید بزدل هستید به واقعیت اش اگر من بدانم که فلان شخص طرح ترور کشتن ویا امثال ان را درقبال من راه اندازی نموده ومی نماید تا اخرین نفس حیات همراه اش مقابله مینمایم پیش از اینکه خون من بریزید از انها هم یکدونفر خو بریزد واینگونه مردن ها درقاموس بی غیرتی میایید که نه خدا خوش دارد ونه خلق خدا
وسخن جالبتر درشما که دراین گذارش به چشم میخورد شا به گون همه ادارات امنیت دولتی را دراین معرکه داخل نموده اید وبرای یک شخص اینقدر قواه طالب داعش وغیره بفکرم مبالغه نه نموده اید ویا تبلیغ هم اگر باشد باید یک کمتر خو واقعیت داشته باشد هرکی این راپور شما را بیخواند شاید انگشت به دهان بیگیرد ویا با خود بیگوید که من هم بعضا دروغ میگویم ومر اینقدر دروغ که همه دروغ هارا زیر سایه خود قرار داده هست.....؟
پس بزرگوارم اگر تبلغ هدف تان باشد کوشش که به واقعیت یک کمتر نزدیکتر باشد
بااحترام
محمد کبیر
از انداراب

>>>   ملاسویچ محکوم به اعدام شد ؟

>>>   اگر این تصمیم دولت واقعیت داشته باشد، به یقین بحران جدید در کشور به وجود خواهد آمد و جنگ فرسایشی کشور را به سوی سقوط دوباره سوق خواهد داد. دیگر به گفته ایرانی ها ضرب المثل روز از نو روزی از نو تحقق پیدا کرده و جنگ قومی بین تاجیک و پشتون به گونه ای آغاز خواهد شد که نه اشرف غنی و نه هیچ کسی دیگری آن را مهار نمی تواند.

>>>   در خصوص اخبار فوق اظهار نظر باید کرد، به همگان بهتر معلوم است که قوت های نظامی به هیچ امکان نمی تواند به یک طرف نشانه بگیرند زیرا ادارۀ تفنگ شان به اشارۀ دستان خودشان است.
رحمت خان پیلوت

>>>   خطاي نور وقتش تمام است بايد بار و بستر خود را بردارد .....

>>>   این راپور ها همه بچه ترسانكی اند غم نخورید چیزی از دست شان پوره نیست وگرنه وقت ها میکردند .

>>>   حکومت اگرواقعا خودرا حکومت میداند وازحقوق مردم دفاع میکند باغیان را باید به سزای اعمال شان برساند. مگر این نوشته ها همه غلط است تفرقه اندازی است وبس.

>>>   این نشریه کاملا مغرضانه بوده ومخالفین حزب اسلامی به خاطر منافع شخصی خویش اینگونه نشریه وابلاعیه هارا به راه میندازند وزهنیت ملت باغیور افغانستان را مخشوص مینمایند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است