چین آماده مقابله با آمریکا است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۱    ۱۳۹۶/۱۰/۲۳ کد خبر: 144709 منبع: پرینت

وزارت تجارت چین هشدار داد که پکن اجازه نخواهد داد تا آمریکا با سیاست ها و راهبردهای ضد تجاری خود به اقتصاد این کشور لطمه بزند.

به نقل از تارنمای بیزینس اینسایدر، 'گایو فونگ' سخنگوی وزارت بازرگانی چین در گفتگوی در پکن تاکید کرد: آمریکا حق ندارد خلاف مقررات سازمان تجارت جهانی رفتار کند.
دولت آمریکا اعلام کرده است قصد دارد بررسی هایی را انجام دهد که بر اساس آن مشخص شود چین برای شرکت های خارجی تبعیض قایل نمی شود و سیاست های این کشور مانع تجارت عادلانه آنها نیست.

سخنگوی وزارت تجارت چین با یادآوری اینکه در صورت لزوم، پکن دست به اقدام های تلافی جویانه علیه آمریکا خواهد زد، گفت: این کشور با سیاست مذکور که به بند 301 شهرت دارد به نظم تجاری در جهان لطمه می زند و تجارت بین المللی را مختل می کند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در سال گذشته دستوری صادر کرد مبنی بر اینکه به وضعیت شرکت های خارجی بخصوص آمریکایی در چین رسیدگی شود تا موانعی برای کار آنها وجود نداشته باشد و پکن علیه آنها تبعیض قایل نشود، این دستور در ماه جاری میلادی اجرا خواهد شد.

سخنگوی وزارت تجارت چین تاکید کرد که اگر آمریکا بخواهد سیاست های یکجانبه و راهبردهای حمایت گرایی تجاری خود را دنبال کند ما هم از هر وسیله و ابزاری که لازم باشد برای حراست از منافع خود استفاده خواهیم کرد.

این مقام چینی از آمریکا انتقاد کرد که به بهانه امنیت ملی خود، اجازه نقل و انتقالات سرمایه به چینی ها نمی دهد و نمی گذارد آنها معاملات و خریدهای تجاری شرکتی را انجام دهند.

ظاهرا شرکت 'علی بابا' در چین خواستار آن شده است یکی از شرکت های خدماتی مالی آمریکا به نام 'مانی گرام' را خریداری کند که دولت واشنگتن مانع این کار شده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
چین
امریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است