در تذكره برقی تنها بحث هويت و نفوس نيست
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۹۶/۱۰/۲۳ کد خبر: 144727 منبع: پرینت

در ديگر كشورها نيز وقتی شما تذكره تان برقی شود بدين معنا است كه همه مشخصات فردی تان در دیتا يا اداره ثبت نفوس ثبت می شود. بعدا مثلا اگر خدای نخواسته شما مرتكب جرمي شديد در همان دیتا ثبت شده و به گذشته جرمی تان كه ثبت دیتا است نيز نظر اندازی می شود در دیتا حوادث ترافيكی، جرايم جنایی، حقوقی، پيشه، درجه ی تحصيل و غيره وجود می داشته باشد و خود فرد از تكرار آن حداكثر جلوگيری را می كند تا آينده ی كاری و معيشتی خراب نداشته باشد.

- روند استخدام در دولت و كمپنی ها آسان شده و سوابق هر فرد اعتماد فرد گرديده و قابل دسترس می باشد.

- پوليس مرزی در مرزها و ميدان های هوايی افراد متبوع كشور را از غير آن تشخيص می دهند و بدينوسيله تلاشی ها از ورود افراد پاكستانی، ايرانی، تاجیكستانی، ازبكستانی انتحاری و انفجاری جلوگيری كرده می تواند.

- شايد ظرف كمتر از يک هفته تمام افراد مجهول الهويت، انتحاری ها و مشكوک گرفتار شده و از بركت دیتا و تذكره ی برقی شهرهای ما از لوث شان پاک کاری می شود.

- افراد نفوذی كشورهای همسايه و حلقات پروژه ای بيرونی به خطر افتاده و افراد كشور متبوع جذب دستگاه های شيطانی بيگانه نمی شوند.

- روند عسكر گيری تروريستان در تمام كشور كند شده و افراد از معلومات دیتا كه نزد دولت است انديشه خواهند كرد.

- قاچاق مواد مخدر، ترانسپورت آن قاچاق انسان ترانسپورت آن كاهش می یابد.

-سطح جرايم جنایی در شهرها كاهش می یابد و با توجه به گفتمان بالا بدامنی رفته رفته جايش را به امنيت و سلام می دهد و حقوق شهروند و دموكراسی از حرف به عمل معنا پيدا می كند.

- روند انتخابات شفاف شده و تعداد نفوس بر مبنای هويت اقوام ساكن تثبيت و تعيين می شود.

البته تمام گفته های بالا موضوعاتی اند كه حاكمان فعلی در ارگ آن را به دلایل معلوم نمی خواهند؛ بنا مساله ی غير عملی افغان نوشتن را دامن زده اند تا تذكره برقی توزيع نشود.

نقيب الله رسولی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تذکره برقی
افغانستان
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   سلام من تعجب میکنم از پیش بینی شما وقتیکه رییس جمهور مان آمریکایی واردوی ملی مان متعاد ویاچرسی باشد علمای مان چوکی پرستان باشد وغیره پس شما چه امیدی برای بهبود کشور دارید من یک خبرتازه دارم از ولایت هرات والسوالی رباط سنگی تا والسوالی علاقه‌داری اردوی ملی یک عملیات نظامی راه انداخته علیه طالبان آن وقت منطقه که طالبان در اختیار دارد آنجا آرام اما جای که مردم طالب ندارد زیر شکنجه اردوقرار دارد چرا چون زبان شان فارسی است چهار روز است که ماشین هم تا شهر هرات و یا تا تورغندی نرفته خودمنم پشتو زبان هستم فقط میگویم که خدایاهرچه رهبر ویا وکیل از الف تا یای کشور که حق مردم مظلوم افغانستان را زیر پا می کند نیست ونابود بگردان

>>>   تا فعلاً کسانیکه مانع توزیع این تذکره برقی میشوند همانانی استند که دارای سوابق خطرناک جرمی بوده اند و نمیخواهند که جرایم شان در تاریخ این اسناد ثبت شود. ضمناً تذکره برقی یک بحث بسیار طولانی و مشرح است که شامل همه حال و احوال میشود. مثلاً اگر شخصی کدام ملکیت خود را پنهان میکنند ولی در آینده ادعای دوباره آنرا میکند قانون آنرا را به ساده گی تشخیص داده و مورد باز پرس قرار میدهد به همین دلیل است که زورگویان, قدرت طلبان و چوکی پرستان همیشه در تلاش اند تا آب باید همیشه گل آلود باشه تا آنان به ساده گی ماهی خود را از آب بگیرند. وسلام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است