شکایت برمک از دخالت وکلا در امور وزارت داخله
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۷    ۱۳۹۶/۱۰/۲۳ کد خبر: 144730 منبع: پرینت

وزیر داخله از دخالت وکلا در انتصاب منسوبین پولیس انتقاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، ویس احمد برمک وزیر داخله صبح امروز شنبه 23 جدی 96 در یک نشست خبری ضمن انتقاد از دخالت ها در وظایف پولیس گفت: نه تنها وزیر داخله که رییس جمهور یک کشور نیز حق ندارد وقتی کسی یونیفرم پولیس یا اردو به تن دارد، دست به شانه اش بزند چه برسد به اینکه به پولیس حمله و لت و کوبش کند.

برمک بیان کرد: قوماندان ها، محصلین و منسوبین پولیس سر بهبود امنیت کشور کار می کنند و تحکیم پایه های قانون وظایف اصلی آنان است.

وزیر داخله با انتقاد از دخالت وکلا در انتصاب های منسوبین وزارت داخله اظهار کرد: منسوبین وزارت داخله به شکل انفرادی یا با واسطه وکیل صاحبان به وزارت مراجعه می کنند و با درخواست های مکررشان شب و روز را از ما گرفته اند.

وی افزود: مطابق با حکم مشخص رییس جمهور و امر وزیر داخله منبعد هیچ منسوب وزارت داخله نمی تواند پیشنهاد خود را برای پست ها ارایه کند چراکه این برای وزارت داخله آنارشیزم و خلاف نورم ها و قوانین است.

گفتنی است که رییس جمهور در مراسم فارغ التحصیلی شماری از افسران پولیس خطاب به نمایندگان مجلس گفته بود که آنان نباید در تقرری های نهادهای دولتی دخالت کنند.

این اظهارات واکنش تند اعضای مجلس را بدنبال داشت، رییس مجلس نمایندگان در اینباره بیان کرده بود که اگر این دولت مطابق قانون اجراییات خود را داشته باشد هیچ نیازی نداریم بحیث نمایندگان مردم در ادارات دولت و در سطح وزارتخانه ها بخاطر رفع مشکل مردم مراجعه کنیم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر داخله
دخالت وکلا
نظرات بینندگان:

>>>   برادر خواصی صاحب را باردیگر آمر حوزه بسازید

>>>   غنی به اساس کدام قانون خود را رییس جمهور میگوید.

>>>   به اساس قانون شهر خربوزه!

>>>   جناب وزیر صاحب محترم اگه کار ها بدون دخالت وکلای محترم به پیش برود هیچ وقت شاهد حضور شان در وزارت داخله نخواهی بود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است