رویارویی ارگ و عطا تنک تر شده است
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۰    ۱۳۹۶/۱۰/۲۳ کد خبر: 144735 منبع: پرینت

بر اساس منابع، حدود ۸۰ هزار نفر از هواداران استاد عطا محمد نور، آماده حفظ نوامیس ملی در شمال کشور هستند و توانایی مقابله با هر نوع بی عدالتی را دارند.

همچنان گفته می شود هزارها تن از هواداران جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری و حاجی محمد محقق معاون ریاست اجرایی در حال آماده باش قرار گرفته اند.

یک منبع از وزارت دفاع نیز گزارش داد که محمد شريف يفتلى رييس ستاد ارتش در پيوند به اقدام گزينه نظامى عليه عطامحمد نور فيصله شوراى امنيت را امضا نكرده و جلسه را ترك كرده است.

یک گزارش دیگر نیز حکایت دارد که به دستور امنیت ملی، مراکز و راه های نقل و انتقال و ارتباط میان جنرال رزاق و عطامحمد نور قطع شده است.

همچنین تعداد زیادی از طالبان امنیت ملی و داعشی های حزب اسلامی حکمتیار از ولایت های خوست، زابل، هلمند و غزنی به کابل آورده شده اند و به دستور محمد معصوم استانکزی در خانه های امن ریاست امنیت ملی در 13 مکان کلیدی جاسازی شده اند. بیشتر این انتحاری ها در مرکز کابل نگهداری می شوند و قرار است که 20 تن از آنان به ولایت بلخ جهت انجام عملیات های دهشت افکنانه زیر پوشش قوت های تحت فرمان انجنیر محمد داوود ارسال گردند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلخ
ارگ
امنیت ملی
نظرات بینندگان:

>>>   مهابهاراتا حماسه ملی به منزله شهنامه هند است مخصوصا فصل سرود آسمانی که قهرمان داستانش کـرشـنـا است ، او مظهر اعلی واکمل مقام انسانیت ووجودی ایده الی بشمار میرود، اصول اخلاقی کرشنا :
از خود گذشتگی انسان وپاکی باطن اوست به نظر اوترک دنیا وریاضت کشیدن لزومی نداردبلکه دنیا محل واقعی زندگانی وهر فردی مسئول انجام تکالیف خویش است چنانکه فرزند را اطاعت پدر ومادر وزن را عفت وپاکی وخانه داری وشوهر را حمایت زن وفرزند ونوازش بیچارگان برعهده است وهر فرد مکلف به کسب معرفت و آموختن به همنوعان وبی نیازی از اندوختن مال است ، حکومت با عدل وداد ورعیت پروری وتامین آسایش افراد برعهده فرمانروا است ، طبقه لشکری باید دلیر ودر میدان نبرد قهرمانان بلند نظر باشند
زرگر طلای ناب بفروشد واز غل وغش اجتناب نماید وبرهمه فرض است که درجامعه زندگی منزه ومتر قی داشته باشند ومنافع خودرابا مصالح دیگران منطبق سازند هرگاه این تکالیف وجدانی را انسان نیک انجام بدهد ودلش پیوسته از خدا شناسی سرشار باشد سعادت مند و رستگار است
(گیلگمش )

>>>   تمام تبلیغ خائنین وطان است هیچ حقیقت ندارد
حقمل

>>>   همه دورغ است

>>>   آنچه به تجربه إثبات شده محقق هيجگاه يار قابل اعتماد نموده، بلكه همواره در مقابل پول و امتيازات ناچيز متحدين خود را رها ساخته است. سخنان محقق در جشن فراغت دانشجويان در تالار لوي جرگه، مبين و مقدمه عقب گرد ايشان از مواضع اش در قبال دولت غني بود. من باوردارم محقق در اين معركه عطا را تنها خواهد گذاشت، بنأ عطا بايد بدون حساب روي نيروي محقق آمادگي رويا رويي با ارگ را داشته باشد. محقق در برابر پول ناچيز عطا را خواهد فروخت، كارنامه محقق در هفده سال پيين پر است از پيمان شكني و معامله در برابر هيچ و رهايي متحدين در برابر متوليان قدرت در دولت. حالا مي بينيد

>>>   دست غنی و عبدالله خلاص
هرچه که از دست تان میاید بکنید مردم ما در شمال و شمال کابل کاملا آماده دفاع هستند.
ای ملت به خدا قسم یاد میکنم که بیش از نصف اردوی ملی حاضر نیستند که به مقابل والی بلخ بجنگند زیرا آنها طرفدار والی هستند.
من شخصا از یک تعداد زیاد آنها پرسیده ام که جواب ضد غنی داده اند.
شاهین شمالی

>>>   این خو یک تبلیغی بیش نیست که میگن عطا محمد نور هشتاد هزار مسلح داره, مه میگم اگر یک لک مسلح داشته باشه چنانچه صدام شش لک مسلح داشت در نهایت نابود شد. بناً سرکشی از اوامر غرب و بخصوص امریکا که هر کدام این عالی جنابان را صاحب میلیارد ها دالر ساخت پیامد بسیار ناگوار و ابدی بریشان ببار میاورد. با سیاست خام بازی کردن مانند اینست که خود را عملاً در آتش جهنم می اندازند.

>>>   مشاوریت امنیت ملی وریاست امنیت ملی باید یک لوای انتحاری ریزرف داشته باشند تا عندالزوم ازان ها استفاده شود

>>>   ............ بر ارگنشینان خائن و جنایتکار

>>>   Zahir Ariaie
گفته ميشود تلاش هاى براى بهتر سازى رابطه ارگ با جنرال دوستم در جريان است، من اين را تلاش براى بتر سازى رابطه نه بلكه ان را " ......سازى براى بار چندم " نام گذارى ميكنم. مطمئناً جنرال دوستم به ماهيت و نيت سران اين دولت پى برده است و مى داند كه انها چى ميخواهند.پيشنهاد من بخ جنرال و مشاورين جنرال اين است كه يك سال باقى مانده در معاونيت سمبوليك اين دولت نه تنها نفع برايتان ندارد بلكه ابرو و حيثيت باقى مانده تان را نيز مى برد. بهتر ان است دنبال يك اتحاد بزرگ انتخاباتى با انسجام مردم از همه اقوام و مليت هاى برادر باشيد تا يكبار براى هميشه ريشه استبداد و تبعيض را در اين وطن خشك بسازيد.

>>>   Zahir Ariaie
ارگ به جمعيت: ٤٨ ساعت وقت داريد تا استاد را قانع سازيد در غير ان عمل ميكنيم !
جمعيت به ارگ: ما ٤٨ ساعت منتظر ميمانيم شمابرويد عمل كنيد !
ارگ به جمعيت : شوخى كرديم ، جدى نگيريد

>>>   رستگار دهگان
مسئله دفاع از هویت و دفاع از بلخ؛ فقط به تاجیک ها محدود نمی‌شود.
تاریخ گواه است که شئونیست ها بجز حاکمیت مطلق پشتونی و ‌حذف همه اقوام غیر پشتون به هیچ چیزی قانع نمیشوند. آنها تاجیک ها را مانع تحقق اهداف شئونیستی خود میپندارند. ازینرو حذف و سرکوب تاجیک ها را در اولویت کاری خود قرار داده اند. هرگاه مقاومت تاجیک‌ها را در هم بشکنند؛ اقوام دیگر را به سادگی تار و مار خواهد کرد.

>>>   همان جای زمین میسوزد که آتش بالای آن روشن است دل هیچ امریکایی به مردم افغانستان نمیسوزد هر قدر افغانها یک دیگر را بکشند به نفع امریکاو انگلیس است وای بحال ما مردم که به ساز دونفر خود فروخته می رقصیم .

>>>   بد بختي ملت ما بيسوادي شان است، در اكثر ممالك ديگر اگر اوضاع مثل افغانستان از كنترول سياسيون برآيد، قواي مسلح و فوج داخل اقدام شده و قدرت را يا مستقيم در دست خود ميگيرند، و يا غير مستقيم سياسيون را براه راست مياورند، مگر متأسفانه در طول چهل سال گذشته غلام و نوكر بادنجان شده ايم. خداوند همان طالب را بالاي سياسيون فعلي حاكم نمايد كه همه پولهاي دزدي شانرا جمع نموده و محاكمه صحرائي شوند.

>>>   اینکه رئیس جمهور درمقابل عهزاره ها ضدیت دارد کاملا تثبیت شده است وچندیم مثال وجود دارد مثلا :
1- در حادثه فرخنده معین نشراتی وزارت فرهنگ را که سیمین حسن زاده بود ودر فیس بوکش چیزی نوشته بود فورا بر طرف ساخت
2 - مشاور حقوقی اش عبدالعلی محمدی ، جرم کس دیگر را به پای او بستند وعزلش کردند
3 - وزیرمخابرات وحیدی را صرف براساس ادعا ها معزول نمود
4 -جناب محقق را که از کسانی تشکر کرده بود که داغشی هارا کشته بودند از عضویت شورای امنیت خلع کرد واصلا قصد داشت اورا از معاونیت ریاست اجرائیه سبکدوش سازد

>>>   Baha
به باورمن صدای رسا و قامت استوار آقای نورمی تواند جمعیت اسلامی را به یک حزب منسجم و دوران سازمبدل کند، درنخستین باید اعضای محترم جمعیت با فرهنگ ملایی و محافظه کارانه، با تحجر فکری ومصلحت جویی و اخلاق کجدار و مریز پدرود بگویند و ازگذشته و تنگنای تاریخ معاصر چیزی آموخته باشند و می ترسم با همان فرهنگ زبونانه و معامله گرانۀ گذشته، عطای نور را قربانی بدهند، با سرنوشت این جنبش که می رود یک موج سترگ سازندگی و خیزش مردمی شود بازی کنند و این فرصت طلایی را که به ندرت در تاریخ اتفاق می افتد برباد دهند، که چنین مباد و استاد عطا امروز تنها جمعیت اسلامی را ندارد، از نکاه کمیت و کیفیت هزاران هزار روشنفکرو بینوا و ستمکش که آماده قیام بودند و اما از نبود یک رهبر توانا رنج می بردند امروزهمان رهبر شجاع خود را بازیافته اند که یک تن در برابر استبداد ایستاده و برای یک هدف عالی و انسانی نبرد می کند.

>>>   Amirzada
چگونه بلخ از" جزیره قدرت " به محور قدرت تبدیل شد، ولی ارگ به جزیره قدرت؟
بلخ قلب شمال افعانستان، بستر ستراتیژیک در معادلات قدرت است. بلخ مثل استقلال نا تمام کردستان عراق نیست که زیر پاشنه های بغداد و کشور های همسایه له شود.
قطع رابطه ارگ با بلخ و یا قطع معاشات مامورین بلخ از کابل بمعنای راندن بلخ به سوی یک دولت خود مختار در شمال است. این یک اشتباه سیاسی استراتیژیک است که تقریبا ۲۵ سال قبل حکومت نجیب بهای آنرا پرداخت. این در حالیست که بلخ یکی از شاهرگ های اقتصادی ارگ به شمار می رود. قطع رابطه با بلخ در حقیقت بیشتر به ضرر ارگ است تا بلخ و یا شمال افغانستان. به بیان دیگر ارگ بیشتر به بلخ نیاز دارد تا بلخ به ارگ.
بلخ از لحاظ منابع اقتصادی، نیروی انسانی، کادر علمی، تجارتی با کشور های آسیای میانه هیچ نیازی به ارگ ندارد. هم چنان بلخ از لحاظ امنیتی خود کفا است و توانایی دفاع از خود و مردم خود را دارد.
فراموش نباید کرد که ارگ جزیره قدرت نیست، بلکه محور قدرت است. این در حالیست ارگ به جزیره قدرت در معادلات سیاسی تبدیل شده است. ارگ بجای نقش محوری اتحاد و همزیستی جزایر قدرت در چهارچوب دموکراسی به کانون توطئه و حذف تبدیل شده است.
استراتیژیست های اتاق فکر ناسالم ارگ نتوانستند بحران بلخ را به نفع شان مدیریت کنند، برخلاف رهبری بلخ با اتکا به موج عظیمی حمایت گسترده مردمی از سراسر کشور بحران را به فرصت تبدیل کردند و ارگ را به انزوای سیاسی قرار دادند.
گزارش ها حاکی است که حالا حامیان خارجی جزیره کابل از افراطیون ارگ فاصله گرفته در جستجوی تعامل با بلخ بحیث قدرت محوری در شمال کشور اند.

>>>   لطیف پدرام:
فارسی نگویید پشتون ناراحت می‌شود، سرود ملی نگویید پشتون ناراحت می‌شود، دیورند نگویید پشتون ناراحت می شود، دانشگاه نگویید پشتون ناراحت می‌شود، هویت نگویید پشتون ناراحت می‌شود - چرا شما همیشه نگران ناراحتی پشتون هستید؟ چرا ناراحتی اوزبیک و هزاره و تاجیک وده ها قوم دیگر را در نظر ندارید؟ چون برده هستید!

>>>   همه میدانند که در منطقه وبالخاصه کشور عزیز مااستراتیجی خارجی هاتطبیق گردیده از تقریبا چهل سال بدینسو ملت بخون غنوده ای افغان قربانی جنگ های نیابتی ومیدان جنگ کشور های بزرگ بوده ومیباشددرین میان بعضا موانعی جلو تطبیق این برنامه هارا میگیرد ویک زمانی اجرای ان پروگرام ها تا اندازه ای به تعویق می افتد چنانچه قهرمان ملی وربانی توانسیتند یک دوره ای کوتاه هجوم سیل اسای ملیشه های پاکستانی وبنگله دیشی وعرب را که میخواستند به اسیای میانه هجوم اورند وبه بهانه ای جهاد دسته دسته می امدند و روانه ای سرحدات افغانستان با تاجکستان وسایر مناطق اسیای میانه میشدند ولی احمد شاه مسعود این خطر را درک نموده از تردد ونقل وانتقال انها جلو گیری بعمل اورد. به انها چندان روی خوش نداد وبلاخره به همین جرم وگناه البته در نزد خارجی ها به شهادت رسید وهمین طور استاد ربانی وتعداد از مجاهدین وقت مانند احمد خان ومطلب بیگ که رزمندگان اوزبک وچچین را در مناطق خود راه ندادند
حال نوبت اقای نور رسیده او دو راه پیش را دارد یاخدای نخواسته تسلیم اراده ای خارجی ها گردد وبگذارد هرچه دلشان میشود وپروگرام ونقشه دارند تطبیق نمایند که این کار خیانت به دین ووطن وملت است اما خودش احتمالا زنده بماند ویا مانعی پیش روی های سریع واجرای نقشه ای نوین جهان شود که درانصورت کمک الهی وپشتیبانی توده های عظیم ملت در کار است وخارجی ها هم که دیدندتطبیق واجرای برنامه ها شان هزینه بردار است تا اتخاذ تصمیم های دیگرباز می ایستند وبه دیوانه های خود ومزدورانش میگوید که راه برای بیرون رفت بیابند واین مانعی را بصورت مسالمت امیز از پیش رو بردارند
یگانه چیزی را که خارجی ها ازان متنفر است ابادانی واعمار است به نقل از جنرال عتیق الله بریالی یکی از دوست ها حکایت نمود اوگفته است یک روزی هنگامی که معاون مزارت دفاع بود با یک امریکای توسط هلیکوبتر های خارجی ها بالای کابل سیر مینمودیم وان امریکای از باز سازی های روس در تعجب بود هرجا را که نشان میدادم اینجا را روسها تعمیر نموده اند تعجب میکرد وبلاخره زهر دلش را شکست وصاف برایم گفت راستی روسها درینجا زیاد کار کرده بودند ما تا ده سال نمیتوانیم ابادی های روسها را ویران نمایم ازین رو انهامیخواهند ابادی ها وباز سازی را که عطامحمدنور انجام داده باید کاملا تخریب نمایند وافغان را شایسته عمران وابادی نمی بینند
معلوم نیست که روسیه وچین وظاهرا ایران که در ظاهر عملی شدن این نظریه به ضرر کامل انهاست چقدر میتوانند با ازادیخواهان مساعدت نمایند ویا مانند همیشه دست روی دست گذاشته در انتظار رسیدن نوبت به خودشان می نشینند ویا همه موافق برای برداشتن کامل مقاومت گران در افغانستان اند تا این خطه را از مقاومت ورزمندگان مقاوم پاک سازندوملت افغان را تنها بگذارند ودرانصورت بازهم به نصرت الهی وکمک خداوندی وبازوی ملت همیشه در سنگر میشود چند مدتی ان برنامه هارا به تعویق انداخت
درین اواخر هیات بلند پایه به اصطلاح سازمان ملل بشمول نیکی هیلی نماینده ای امریکابه کابل امده تا این موضوع را بررسی نموده واز سوی هم به نماینده ای دیوانه ای شان روحیه دهند که در صورت لزوم از هرنوع همکاری وپشتیبانی انها دریغ نخواهند کرد شاید این ترفند ها هم پایه های استوار وقوی نور را نه لرزاند درین میان بالای عده ای از هم پیمانها وموتلفین اعتماد زیاد خوب نیست چه طرف مقابل بسیار شیاد ومکار است ازیک طریقی میتوانند جنرال دوستم را تطمیع واورا دوباره به دام بیاورند واستاد محقق هم چنان درسیاست وارد وصاحب دقت وباریک بین است که پشت ورق را هم میتواند بخواند ویا مشاورین قوی وورزیده داردبه راهی میرود که امکان برگشت وعقب نشینی متصور باشد جنرال عبد الرازق هم برای فعلا در معرض خطر جدی قرار ندارد وظاهر قدیر ولالی وهمایون خان نیز با ارگ نشین ها اختلافات ریشه ای وعمیق ندارند ان که برای فعلا هدف است اقای نور میباشداما بلاخره چی؟حتما روزی ویا یک زمانی انها این نقشه های شوم و.... را تطبیق خواهند کرد الا ما شاءالله
تبنگ چی

>>>   وقتی که دوستم به ترکیه تبعید شد دران وفت هزاران نفر دوستم فکر می کنم که در روسیه بودنو

>>>   به این دسیسه ها بلخ نمی لرزد
فهیم اکبری تهران

>>>   خراسان من
#نور_و_غنى؛
امروزه در کنار غنی، به جز یک اقلیت افراطی قومی و چند چاپلوس و متملق کسی دیگری باقی نمانده است.
این یک شکست فاحشی برای غنی و پیروزی بزرگی برای نور است. عطامحمد نور، والی بلخ، اگر بتواند این موج را تا انتخابات آینده پارلمانی و ریاست جمهوری نگهدارد، حریف را شکست تلخ تر خواهد داد و همه ای محاسبات کانون توطیه ارگ را وارونه خواهد ساخت.

>>>   تمام افغان‌ها صاحب زندگی باشند بجای اینکه عطامحمد میلیاردر باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است