مسلح کردن ۱۰ هزار نیروی ارتش سومالیا توسط ترکیه
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ کد خبر: 144782 منبع: پرینت

تحلیلگران اعلام کردند که ترکیه قطعنامه‌های سازمان ملل برای ممنوعیت واردات سلاح به سومالیا و مجهز کردن مربیان نظامی این کشور با سلاح‌های پیشرفته ترکیه از نوع "ام. بی. تی _۷۶" را دور زده است.

به نقل از الیوم السابع، این اقدام زمانی انجام شد که نخستین گروه از ارتش سومالی که شامل ۴۰۰ تن است در مرکز آموزش نظامی ترکیه در مگادیشو آموزش دیدند و عملا درهای این مرکز به روی نیروهای سومالیا باز شد. ترکیه طی آن به ۱۰ هزار تن از نظامیان سومالیا آموزش می‌دهد که هدف از آن مسلح کردن آن‌ها از طریق یک برنامه به منظور دستیابی هسته اصلی ارتش سومالیا به سلاح‌های ترکیه‌ای است.

محافل رسمی سومالیا اعلام کردند که ارتش این کشور در مرحله انتقالی سختی قرار دارد به ویژه پس از تصمیم اتحادیه آفریقا مبنی بر خروج تدریجی نیروهای حافظ صلح آفریقا از سومالیا.

دولت سومالیا در راستای ایجاد نیروهای ملی مسلح فعالیت می‌کند که بتوانند مسوولیت برقراری امنیت شهرهای اصلی در برابر خطرات سازمان‌های تروریستی را بر عهده بگیرند، اما ناظران معتقدند که سومالیا امکانات تسلیحاتی لازم برای نیروهای ارتشش را ندارد و طبق بررسی‌های دولت سومالیا ۳۰ درصد نیروهای ارتش این کشور تفنگ ندارند.

آمریکا نیز در راستای آموزش نیروهای سومالیا تلاش می‌کند و در این زمینه اولین گردان صاعقه سومالی با ۵۰۰ نیرو قادر به انجام ماموریت‌های ویژه و کماندو هستند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سومالی
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است