اختلافات هند و پاکستان به تهدید هسته‌ای تبدیل شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۸    ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ کد خبر: 144792 منبع: پرینت

پاکستان اظهارات اخیر رییس ارتش هند درخصوص آمادگی این ارتش برای اجرای عملیات در خاک پاکستان رامحکوم کرده و آن را در حد "دعوت به یک رویارویی هسته‌ای" دانست.

به نقل از نیشن، جنرال بیپین راوات، رییس ارتش هند اخیرا گفت: نیروهای این ارتش آماده عبور از مرز با پاکستان به هدف اجرای هرگونه عملیاتی در صورت درخواست دولت هند هستند.

او در مصاحبه‌ای اظهار داشت: اگر ما حقیقتا مجبور به رویارو شدن با پاکستانی‌ها شویم و ماموریتی نیز به ما داده شود به هیچ وجه نمی‌گوییم که چون آنها سلاح هسته‌ای دارند، نمی‌توانیم از مرز عبور کنیم. ما از "لاف هسته‌ای" آنها ابایی نداریم.

با این حال خواجه آصف، وزیر خارجه پاکستان در توییتی در پاسخ به این بیانیه گفت: اظهارات "غیرمسوولانه" رییس ارتش هند در شان سمت او نیست و در سطح دعوت برای یک رویارویی هسته‌ای است. اگر این چیزی است که آنها می‌خواهند می‌توانند عزم و اراده ما را بیازمایند و در آن صورت شک و شبهه آنها سریعا برطرف خواهد شد.

وزیر خارجه پاکستان این اظهارات رییس ارتش هند را "نشان‌گر یک ذهنیت وحشتناک" خواند که بر هند مسلط شده است.

محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان هم در بیانیه‌ای گفت: پاکستان قابلیت بازدارندگی خود را نشان داده و این موضوعی نیست که کسی آن را سبک بگیرد. به هیچ وجه نباید بر مبنای محاسبات غلط دست به ماجراجویی غلط زد چون پاکستان کاملا قادر به دفاع از خود است.

ارتش پاکستان نیز در واکنش به این صحبت‌ها گفت: پاکستان یک "کشور هسته‌ای مسوول" به شمار می‌آید.

جنرال آصف غفور، سخنگوی ارتش پاکستان در مصاحبه‌ای اظهار داشت: ما یک ارتش حرفه‌ای و یک کشور هسته‌ای مسوول و همچنین کشوری انعطاف پذیر هستیم. هند باید از توهم بیرون بیاید.

او ادامه داد: پاکستان از قابلیت هسته‌ای معتبری برخوردار است که منحصرا هدفش مقابله با "تهدید از سمت شرق" است اما ما باور داریم که سلاح هسته‌ای یک سلاح بازدارنده است نه یک سلاح انتخابی.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
هند
نظرات بینندگان:

>>>   بلی (پاکستان قابلیت بازدارندگی خود را نشان داده )
درسه جنگ قبلی دیدیم که هندی ها پوز پاکستانی هارا بخاک مالیدند قوماندان لشکر پاکستانی دودسته تفنگچه اش رابرای سردار هندی تلیم داد بیشترین اسیر جنگی از عساکر پاکستانی توسط هند گرفته شد خلاصه پاکستانی ها هردودست شانرا بالا گرفتند وتسلیم شدند ، چون منافقت شان حدی ندارد وذره حیا دروجود شان نیست وکسیکه حیا ندارد ایمان ندارد همیشه از روی منافقت وخلاف صحبت میکنند
هند افغانیتان نیست ف چون درانجا مزدورانی چون گیلانی ندارید اگر می خواهید بلوچستان را همک مانند بنگلادیش از شما جدا کنند بیشتر درمقابل هند شیطنت کنید
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است