کشورهای قاره آفریقا خواستار عذرخواهی ترامپ شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۱    ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ کد خبر: 144815 منبع: پرینت

نمایندگان ۵۴ کشور آفریقا در سازمان ملل در یک نشست ۴ ساعته در مقر این سازمان از اظهارات ترامپ ابراز انزجار کردند.
سفیران آفریقا از ترامپ خواستند از اظهارات نژادپرستانه‌ی خود عذرخواهی کند و حرف‌های خود را پس بگیرد.

برای نخستین بار نمایندگان ۵۴ کشور آفریقایی روز جمعه (۱۲ ژانویه) در مقر سازمان ملل در نیویورک جلسه اضطراری تشکیل دادند و "اظهارات توهین‌آمیز و سخنان رکیک و بیگانه‌ستیز" ترامپ درباره مردم آفریقا را بررسی کردند.

نمایندگان آفریقا در سازمان ملل در این نشست از رویکرد دولت آمریکا علیه کشورهای آفریقایی و همچنین مردمان آفریقایی‌تبار آمریکا ابراز نگرانی کردند. نمایندگان آفریقا در سازمان ملل اظهارات ترامپ را "نژادپرستانه" دانستند.

به گزارش دویچه وله، پیشتر نیز اتحادیه آفریقا سخنان ترامپ را تقبیح کرد و آن را نژادپرستانه و توهین‌آمیز دانست و خواستار پس گرفتن این سخنان و عذرخواهی ترامپ شده بود.

موسی فقیه محمد، ریيس هیات اتحادیه آفریقا می‌گوید اظهارات ترامپ نه تنها برای مردم آفریقایی‌تبار آمریکا بلکه برای همه کشورهای آفریقایی و شهروندان این قاره تحقیرآمیز بوده است.
وزارت امور خارجه بوتسوانا سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد و اعلام کرد که سخنان ترامپ "غیرمسئولانه و نژادپرستانه" است.

ترامپ چه گفت؟
دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه (۱۱ ژانویه) در جلسه‌ای با حضور نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات کنگره به مهاجرانی که از کشورهای هائیتی، السالوادور و برخی از کشورهای آفریقایی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند توهین کرد و گفت: «چرا افرادی را از کشورهایی که چاله مستراح هستند به اینجا راه می‌دهیم؟»

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آفریقا
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است