والى نام نهاد ارگ (داوود) كيست؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۵    ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ کد خبر: 144829 منبع: پرینت

انجنير داوود كه پس از مدت 25 سال از فرار به لندن به بهانه تداوى حالا دوباره به وطن برگشته و ادعاى مجاهد بودن و جميعتى بودن را مي كند و تا حال نه تنها كدام كار ساده نكرده كه حتى حرف مفتى را هم در كدام رسانه به نفع جميعت و مجاهدين نگفته است. داوود كه پس از کشته شدن آمر جهاد حزب جميعت اسلامى (استاد عبدالقادر ذبيح الله) در ولايات شمالى بلخ، سمنگان، جوزجان، فارياب و سرپل در آوان پيروزى مجاهدين در كنار عطامحمد نور بحيث مسوول نظامى شهر مزار شريف وظيفه اجرا مي كرد.

پس از پيروزى مجاهدين و کشته و زخمى شدن هزاران جوان مجاهد جميعتى داوود مسول عام و تام امنيت شهر مزار را به دوش داشت كه در اثر درگيرى عادى ميان جميعت و جنبش شهر مزار و نقاط كليدى را بنابر عوامل نامعلوم به نيروهاى جنبش به رهبرى جنرال دوستم واگذار نمود و گليم اقتدار جميعت را از شمال برچيد و نتيجه مبارزات جميعت را به صفر تقرب داد.

هرچند عطامحمد نور كه در آن موقع مصروف نبرد در خطوط جنگ ولسوالى شولگره بود از انجنير داوود خواسته بود تا چند ساعتى از خود مقاومت نشان دهد تا كه خودش با نيروهاى كمكى به حمايت اش به مزار برسد اما هر بهانه پشت صحنه بود چنين نشد و مزار از دست جميعت رفت و كشيدگى ميان هر دو استاد عطا و انجنير داوود پديدار گرديد. كه بعدا بنابر همين علت و اتهام خيانت و شكست جميعت در شمال انجنير داوود فرارى شد و هيچگاهى نتوانست در مدت اين همه سال ها دوباره در كنار نيروهاى جميعت به وطن برگردد و نيامد.

حالا كه اوضاع سياسى و انتخابات پارلمانى و رياست جمهورى سال 1398 ش پيشروى است. داوود دوباره مي خواهد با عهده دار شدن مسووليت سياسى مقام ولايت بلخ يکسره اقتدار، سرنوشت و دستاوردهاى والى كنونى حزب جميعت را با تمام نوسازى و بازسازى و سرمايه هاى مادى و معنوى آن دو دسته تسليم حزب اسلامى و يا شايد خدا ناكرده تسليم طالب و داعش نمايد. اكنون اين داوود منحيث آلت دست و قربانى يک بازى خطرناک ارگ و دنبال روان هرزه اش شده است كه در سراش خواب و خيال والى شدن بر ولايت و شهر و مردمى را دارد كه 25 سال قبل در آن سنگر مبارزه را ترک و فرار كرده بود.

يک تن از اعضاى برجسته جميعت اسلامى و ساكن بومى شهر مزار شريف

بها بقايى


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داوود
قدرت سیاسی
نظرات بینندگان:

>>>   داود در ترور احمد شاه مسعود دست داشت

>>>   این مردک معیوب است.
هردو زانویش ساختگی است.
ده قدم دویده نمیتواند.
با چند تک و توک سکته میکند.

>>>   موهای سرش مانند ترامچ مصنوعی است

>>>   مردم بلخ هوشیار باشید و مثل مردم هرات بازی توطعه های ارگ را نخورید اگر مردم هرات از اسماعیل خان حمایت میکردند روزگارشان مثل امروز سیاه نبود مردم هرات روز و شب ارامی ندارند در روز روشن اموال شان چور می شود و فرزندان شان اختطاف میشود و کسی نیست که پاسخگو باشد هرج مرجی که فعلا در هرات حاکم است به طول تاریخ هرات نیست تمام زمین های ولایت را مافیا قصب کردند و فروختند ساحات سبز از بین رفته جاده ها از بین رفته خدمات شهری اصلا وجود ندارد دولت پول برق و اب را به هر قیمتی که بخواهد سر مردم تحمیل می کند بخدا از نماز شام به بعد جرات بیرون رفتن از خانه را نداریم مردم بلخ هوشیار باشید هوشیار باشید هوشیار باشید

>>>   از اين همه گفته ها معلوم ميشود، كه انجينير داود در كشتار نسبت به هـمقطارانش كمتر دست داشته. هـمچون اين مقاله واگذار ميكند، كه در جنگهاى داخلى علاقمند نبوده - اين خوب يك كار نيك است!
جان على از كابل

>>>   چرا یکطرفه قضاوت میکنید شما که دوستم را گلم جمع میگوید و به گفته خود شما بارها با دوستم و افرادش جنگیدید و حالا همه تقصیرات را بگردن داود می اندازید. کمی منصف باشید.
حالا به خاطر منافع شخصی تان یک همرزتان را به باد انتقاد گرفتید.
و هرچه دلتان میخواهد برایش مینوسید و میگوید نباید بخاطر منافع شخصی تان یک همرزتان را تااین اندازه تحقیر نمائید. کمی بگذشته برگردیدو یاد تان رااز جهادی که در راه خدانمودید بیاورید و کمی هم بیاد آخرت بی افتید چون این چند روز زندگی بسیار زود میگذرد.و نتیجه اخرت تان را خراب نگنید.
بیائید بخاطر خدا و مردم مظلوم کشور ازاین یکتازی ها دست برداریم و خادم و خدمتگار مردم خویش باشیم تا هم نزد خدا وهم نزد مردم عزیز باشیم.
همه ما خسته شده ایم همه ما تشنه آرامی و آبادی کشور عزیز مان هستیم پس کشوش شود تا نفاق از جامعه برچیده شود و اتفاق و اتحاد که همه ما خواهان ان هستیم دوباره بوجود بیاید.
بامید کامیابی و سربلندی همه اقوام و عزیزان درد دیدیده کشور
روح الله مصلح

>>>   داود یک شخصیت دانشمند متعهد به منافع ملی وشخصیت قانونمنداست وازدستاتیر واوامرمرکزی اطاعت میکند واقعاماموردولت است نه دزدوچپاول گرباید به وظیفه اش معرفی وجایگاه خودراارسما اشغال کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است