ترامپ بیشتر درباره خودش توییت کرده تا آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۳    ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ کد خبر: 144831 منبع: پرینت

رییس‌جمهوری آمریکا در اولین سال حضورش در کاخ سفید بیشتر درباره خودش توییت کرده است تا آمریکا.

تجزیه و تحلیل پرس اسوسیشن از توییت‌های دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا از زمان روی کار آمدن نشان می‌دهد او در بیش از ۲۰ درصد از توییت‌ها از ضمیر اول شخص و یا نام خودش استفاده کرده است که این بیش از میزان توییت‌ ها درباره کشوری است که هدایتش به او واگذار شده است.

او همچنین بیش از آنچه سایر رهبران مهم جهان که حساب توییترشان مورد بررسی قرار گرفت، درباره خودش توییت کرده است. این آمار‌ها نشان می‌دهد آمریکا و رسانه‌های آن به مسایل سیاستگذاری در فعالیت ترامپ در رسانه‌های اجتماعی اولویت دارد و حملات او علیه رسانه‌ها و جوک‌ هایش علیه کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی نزد کاربران توییتر بسیار محبوب بوده است.

علاوه بر این، او از ۱۳۷۹ علامت تعجب در سال اول ریاست جمهوری خود استفاده کرد و این یعنی در هر سه توییت، دو بار از علامت تعجب استفاده شد. رییس‌جمهوری آمریکا تنها در روز کریسمس ۱۰ بار از علامت "تعجب" در سخنانش استفاده کرد و سه پیام هم در تبریک کریسمس برای دنبال‌کنندگان خود این علامت را استفاده کرد.

ترامپ همچنین به صورت گسترده‌ای رسانه‌ها را "اخبار جعلی"، "منسوخ"، "ناصادق" و "فاسد" توصیف کرد که اندکی بیش از ۱۰ درصد توییت‌های او را تشکیل داد. پیام‌های تشکر در ۱۶۸ پیام که حدود هشت درصد کل را تشکیل می‌داد، دیده شد.

اولویت ترامپ پس از انتشار پیام‌هایی درباره خودش، کشوری بود که هدایت آن را در دست دارد. اشاره به واژگان "آمریکا"، "آمریکایی"، "ایالات متحده آمریکا"، "ایالات متحده" یا "کشور بزرگ ما" تنها بیش از ۱۸.۱ درصد از کل توییت‌های او بود.

مساله بهداشت و درمان و مهاجرت گرچه محور سال اول ریاست جمهوری او در نظر گرفته می‌شود، اما به ترتیب، تنها پنج درصد یا به عبارتی ۱۱۸ توییت و چهار درصد یعنی ۸۷ توییت درباره آن منتشر شد. همچنین اصلاح مالیاتی که ترامپ با تمرکز بر آن توانست رای موافق سنا را بگیرد، تنها در ۵.۵ درصد توییت‌ها به آن اشاره شده بود.

اظهار نظر درباره امور سایر کشور‌ها یکی از مولفه‌های اصلی سرگمی توییت‌ بازی ترامپ بوده است. او ۳.۱ درصد به روسیه اشاره کرد که بیشترین حد در میان سایر کشورهاست و پس از آن کوریای شمالی با ۳ درصد و چین با ۱.۹ درصد قرار گرفتند.

در مقایسه سایر رهبران جهان با ترامپ که ۴۴۷ توییت یا ۲۰ درصد درباره خودش نوشته است، امانوئل ماکرون، رییس‌ جمهوری فرانسه هفت درصد (۲۶۶ توییت) و ترزا می، نخست‌ وزیر انگلیس ۴۱ درصد (۱۰۳ توییت) داشته‌اند. باراک اوباما، رییس‌ جمهوری سابق آمریکا هم در دوره حضورش در کاخ سفید ۱۹ درصد یا ۱۵۲ توییت از مجموع ۷۹۴ پیامش درباره خودش بوده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
توییت ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است