کوربین: رابطه انگلیس با آمریکا تعریف نشده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ کد خبر: 144843 منبع: پرینت

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس با اشاره به اینکه رابطه انگلیس و آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار نیست، اظهارات توهین‌ آمیز و بی‌اعتنایی رییس‌جمهوری آمریکا را به نهادهای بین‌المللی مورد انتقاد قرار داد.

کوربین در گفتگو با شبکه تلویزیونی آی.تی.وی انگلیس گفت: رابطه [انگلیس] با آمریکا به لحاظ فرهنگی و اقتصادی مهم و قابل‌توجه است اما به نظر من روابط مهم دیگری هم وجود دارد.

وی افزود: روابط تجاری که انگلیس با اتحادیه اروپا، چین، هند و سایر کشورهای جهان دارد، بسیار مهم هستند. همچنین رابطه ما با نهادهای بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد نیز بسیار حایز اهمیت است.

به گفته جرمی کوربین، این در حالی است که 'بزرگترین مشکل دونالد ترامپ در کنار توهین‌های بی‌ پایان او درباره زنان، اقلیت‌های قومی و مذهبی، ناتوانی او در حمایت از موسسات بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد و یا یونسکو است'.
رهبر حزب کارگر انگلیس همچنین با اشاره به اظهارات اخیر دولتمردان انگلیسی مبنی بر 'خاص' تعریف کردن رابطه انگلیس و آمریکا افزود: بعید می‌دانم کسی توانسته باشد رابطه ویژه را تعریف کند.

جرمی کوربین همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با موضع حزب کارگر در رابطه با برگزاری همه‌ پرسی برگزیت اظهار داشت که حزب تحت امرش از چنین اقدامی حمایت نمی‌کند، اما از رای‌گیری نمایندگان مجلس در رابطه با توافق نهایی خروج انگلیس از اتحادیه دفاع می‌کند.

اظهارات رهبر حزب کارگر انگلیس در رابطه با کم‌ اهمیت دانستن روابط انگلیس با آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که از سفر به انگلیس در ماه فوریه منصرف شده است. او قرار بود در جریان این سفر سفارتخانه جدید کشورش را به ارزش یک میلیارد دالر بازگشایی کند.

ترامپ درباره این تصمیم نوشت: دلیل لغو سفرم به لندن این است که اعتقادی به تصمیم دولت اوباما برای فروش سفارتمان که دریکی از بهترین نقاط لندن واقع‌شده در ازای یک جای پرت به ارزش 1.2 میلیارد دالر ندارم. توافق بدی است.

تصمیم وی در رابطه با لغو سفرش به لندن، با واکنش‌های مختلفی در انگلیس روبرو بوده است.
صادق خان شهردار لندن و از مخالفان سرسخت رییس‌جمهوری آمریکا گفت که ترامپ پیام روشن مردم لندن را دریافت کرد. او دریافت که اگر به این شهر سفر کند با تظاهرات گسترده مردم مواجه خواهد شد.

با این‌ حال گروهی از طرفداران ترامپ در انگلیس ، سخنرانی «صادق خان» در لندن را برهم زده و خواستار بازداشت وی شدند.
بوریس جانسون وزیر خارجه نیز با انتشار پیام تندی در توییتر خود برای مخالفان ترامپ در کشورش خط ‌و نشان کشید و گفت: اجازه نخواهیم داد تا تعدادی افراد طوطی صفت رابطه میان دو کشور را به خطر بیندازند.

وی افزود: آمریکا بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار واحد در انگلیس است اما صادق خان (شهردار لندن) و جرمی کوربین (رهبر حزب کارگر) مصمم هستند که این رابطه حساس را به خطر بیندازند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، تا این لحظه تاریخ مشخصی برای سفر رییس‌جمهوری آمریکا مشخص نشده است. برخی رسانه‌های انگلیسی از احتمال سفر ترامپ به لندن در اواسط سال جاری میلادی خبر می‌دهند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
انگلیس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است