سلامه: لیبیا به امنیت نیاز دارد نه مواد منفجره
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۷    ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ کد خبر: 144844 منبع: پرینت

یک کشتی ترکیه‌ای حامل مواد منفجره که عازم لیبیا بود، در یونان توقیف شده است.

رسانه‌های یونانی گزارش داده‌اند که کشتی حامل موادی است که می‌توان از آن در تولید مواد منفجره استفاده کرد و این کشتی از بندر «مرسین و اسکندرون» در ترکیه بارگیری کرده تا این مواد را به لیبیا منتقل کند.

«غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل به لیبیا در صفحه توییتر خود نوشت که کمیته کارشناسان شورای امنیت با مهارت کار خود را انجام داده و در گزارشی حقیقت کشتی ترکیه‌ای «اندرومیدا» که گفته می‌شود حامل مواد منفجره بوده، اعلام خواهد کرد.

سلامه افزود که «لیبیا به صلح و امنیت نیاز دارد نه مواد منفجره و مصوبات بین‌المللی درباره ممنوعیت صادرات سلاح به این کشور نیز صریح و روشن است».

پیش از این سفارت ترکیه در طرابلس بیانیه‌ای صادر و تاکید کرد که مسوولان مربوطه اجرای تحقیقات درباره این کشتی را و توقیف آن توسط گارد ساحلی یونان را آغاز کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است که مجوز صادر شده برای کشتی مذکور مربوط به انتقال کالا از ترکیه به اتیوپی بوده نه لیبیا همچنانکه آنکارا به قطعنامه‌های سازمان ملل نیز پایبند است.

سفارت ترکیه همچنین در بیانیه خود آورده است: «کشتی توقیف شده در جزیره کرت یونان در تاریخ ۷ ژانویه دارای پرچم تانزانیا است و به موجب قوانین ترکیه مجوز لازم جهت صادرات مواد به اتیوپی را کسب کرده است».

رسانه‌های یونانی گزارش داده‌اند که این کشتی حامل موادی است که می‌توان از آن در تولید مواد منفجره استفاده کرد و این کشتی از دو بندر «مرسین و اسکندرون» در ترکیه بارگیری کرده تا این مواد را به لیبیا منتقل کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
لیبیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است