تنش بین پاکستان و آمریکا پای هند را هم وسط کشید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۷    ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ کد خبر: 144856 منبع: پرینت

پس از اظهارات فرمانده ارتش هند مبنی بر آمادگی دهلی نو برای نفوذ به خاک پاکستان، این سخنان با واکنش تند اسلام آباد مواجه شد.

'بیپن راوات 'فرمانده ارتش هند در سخنانی مدعی شد که قابلیت هسته ای پاکستان دروغ بوده و این توانمندی در ارتش پاکستان وجود ندارد.

فرمانده ارتش هند اعلام کرده بود: آنچه ما را در مقابل پاکستان متوقف کرده است قدرت نظامی این کشور نیست زیرا آنها توان اتمی ندارند و ما حاضریم این را اثبات کنیم.
تنش‌های موجود میان آمریکا و پاکستان نیز باعث شده است دولتمردان دهلی نو به طرفداری از آمریکا برخاسته و اسلام آباد را تحت فشار قرار دهند.

این اظهارات با واکنش تند سخنگوی ارتش، وزیر خارجه و سخنگوی وزارت خارجه پاکستان مواجه شد.

'محمد فیصل' سخنگوی ارتش پاکستان در واکنش به این سخنان، آن را غیر مسوولانه خواند و گفت: این سخنان بیانگر ذهنیت شیطانی هند است.
محمد فیصل در پست توییتری خود نوشت: پاکستان توانایی بازدارندگی و دفاعی خود را نشان داده است.
جنرال 'آصف غفور' سخنگوی ارتش پاکستان نیز در واکنش به سخنان فرمانده ارتش پاکستان، گفت که اگر هند نیز می خواهد توان دفاعی پاکستان را ببیند و این کشور را امتحان کند، ما کاملا آماده ایم.
سخنگوی ارتش پاکستان تصریح کرد: «بیپن راوات» باید متوجه جایگاه ویژه خود باشد و با به زبان راندن سخنان توجیه‌ ناپذیر، تنش را در منطقه افزایش ندهد.
وی گفت: توان اتمی ما برای دفاع است نه برای حمله، و ما با توجه به‌ خطراتی که از سوی مرزهای شرقی خود احساس می کردیم به این قدرت مجهز شده‌ایم.
این مقام ارشد ارتش پاکستان اعلام کرد: دهلی نو مقاصد شومی علیه اسلام آباد دارد و هر زمانی که حس کند می‌تواند پاکستان را شکست دهد برای حمله لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.
آصف غفور اضافه کرد: دهلی‌ نو توان پیروزی بر ما را ندارد از این رو تلاش می‌کند تا با کمک آمریکا از لحاظ سیاسی ما را تحت فشار قرار دهد.
وی افزود: ما فریب سخنان تحریک آمیز فرمانده ارتش هند را نخواهیم خورد و همچنان رفتاری خواهیم داشت که شایسته یک کشور مسوولیت‌پذیر است.

وزیر خارجه پاکستان نیز با انتشار پست هایی در توییتر، در واکنش به این سخنان گفت: سخنان فرمانده ارتش هند تنش های منطقه را گسترش می دهد.
'خواجه محمد آصف' در این پیام اضافه کرد: اگر جنرال هندی قصد دارد میزان آمادگی پاکستان را در دفاع از خود امتحان کند، اسلام آباد در آمادگی کامل به سر می برد.
وی در این پست توییتری با غیر منطقی توصیف کردن سخنان فرمانده ارتش هند گفت که این اظهارات در شان و منزلت یک فرمانده عالی رتبه ارتش کشور نیست.
وزیر خارجه پاکستان تصریح کرد: اظهارات فرمانده ارتش هند نهایت مسوولیت‌ ناپذیر بودن وی را نشان می‌دهد و وی از عواقب سخنان خود آگاه نیست.
وزیر پیشین دفاع پاکستان اضافه کرد: اگر دهلی‌ نو می‌خواهد ما را به چالش جنگ بکشاند ما به آنها خوش آمدید می‌گوییم و اثبات می‌کنیم که قدرت نظامی و توان هسته‌ای ما چه اندازه واقعی است.
وی گفت: ارتش پاکستان آمادگی لازم را برای دورکردن تردیدها و شبهات فرمانده ارتش هند دارد، ولی فریب تبانی هند با قدرت‌های جهانی را نخواهد خورد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هند
پاکستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است