نامه جنبش رستاخیز تغییر به هیات شورای ملل متحد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۹    ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ کد خبر: 144862 منبع: پرینت

جنبش رستاخیز تغییر به عنوان یکی از جنبش های معتبر اجتماعی که اساسا خواستار تغییر و اصلاحات حکومتداری افغانستان است پس از انفجار موتر مملو از مواد منفجره در دوازدهم جوزا سال 1396 خورشیدی در منطقه دیپلمات نشین چهارراهی زنبق شهر کابل که بیش از هزار تن از همشهریان افغانستان را کشته و زخمی ساخته بود شکل گرفته است. جنبش رستاخیز تغییر با درنظرداشت ارزش های مردم سالاری بنابر افزایش ناامنی روز افزون، ناتوانی ساختارهای سیاسی و امنیتی، درآوردن ثبات و امنیت به کشور، عدم قابلیت سران حکومت وحدت ملی در تامین امنیت و فساد گسترده در ادارات مدت بیست روز به منظور آوردن تغییرات اساسی در سران حکومت و نهادهای امنیتی مظاهره و تحصن نموده است اما متاسفانه به دلیل به کارگیری زور مشهود از سوی نهادهای امنیتی چون گارنیزیون و پولیس تحت فرمان سران حکومت و نظارت ضعیف نهادهای مربوط به سازمان ملل متحد تحصن مسالمت آمیز رستاخیز تغییر را به خشونت بردند و در نتیجه 7 تن از اعضای رستاخیز تغییر کشته و ده ها تن دیگر زخم برداشتند.

پس از آن هیچ تحقیق مستقلی در پیوند به آتش گشودن بر معترضین رستاخیزی از سوی نهادهای عدلی و قضایی کشور صورت نگرفته است هر باری که نهادهای نظارت کننده چون گروه بین المللی بحران و دیگر نهادهای بین المللی بررسی کننده مسایل انسانی بحث صدور فرمان گشودن آتش و به خشونت کشاندن اعتراض مسالمت آمیز را بلند کرده اند از سوی حکومت افغانستان شدیدا رد شده است.

از آنجایی که هیات اعزامی شورای امنیت سازمان ملل متحد به کابل تشریف آورده اند تا وضعیت کلی کشور را بررسی کنند. رستاخیز تغییر از هیات محترم در جریان اقامت شان در کابل و حتی بعد از آن صمیمانه درخواست می کند که در گفتگوهایشان با مقامات حکومتی و بیرون حکومتی مساله ی رفتارهای خلاف قوانین و عرف بین المللی حکومت نسبت به شهروندان را در افغانستان نادیده نگرفته و از خون های ریخته شده ای که حکومت خلاف تعهدات خود رسیدگی به آن را به فراموشی سپرده است از حاکمان و ارگان های مسوول افغانستان بپرسد.

قومی سازی حکومت، عدم تطبیق شدن توافقنامه حکومت وحدت ملی، برگزار نشدن انتخابات پارلمانی و دیکتاتوری رییس جمهور توافقی مواردی اند که افغانستان را تا آستانه تجزیه و مرگ دموکراسی کشانده است که باید هیات محترم روی بررسی جدی خویش گیرند و مسایل افغانستان را از عینک سران حکومت ندیده بلکه به مردم مراجعه کنند تا صلح به کشور بر گردد اعتماد و مشروعیت به دست آید و عدالت تامین شود.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنبش رستاخیز تغییر
هیات شورای ملل متحد
نظرات بینندگان:

>>>   تحریری هرچه می نویسید خیر است اما تظاهرات نکنید که مهمانخانه های امنیتی پر از انتحاری است

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک International Strategic Studies
قابل توجه شورای عالی جنبش روشنایی !
اکنون که هیات با صلاحیت شورای امنیت سازمان ملل متحد وارد کابل شده است ، تلاش نمایید تا از طریق نماینده گی دفتر سازمان ملل متحد در کابل اگر ممکن باشد با این هیات ملاقات نمایید و خواسته های برحق مردم خود را با چگونگی انواع تبعیض سیستماتیک که علیه هزاره ها بکار برده می شود با آن ها مطرح نمایید ، اگر چنین ملاقات میسر نگردید لطفاً نظریات و پیشنهادات معقول و انسانی خویش را نوشته و آن را به دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل تسلیم نمایید که به دسترس هیأت با صلاحیت شورای امنیت سازمان ملل متحد بگذارند و همچنین یک کاپی آن را عنوان مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک پست نمایید ، بهتر است که متن نوشته های خود را به زبان انگلیسی ترتیب و تهیه نمایید ، این هیات وظیفه دارند که به نظریات مردم افغانستان گوش فرا دهند و از جمله به نظریات معقول شما نیز گوش فرا خواهد دادند ، پس چه بهتر که در این زمینه دست به کار شوید و صدای خود را از هر طریق که ممکن باشد بگوش هیات با صلاحیت شورای امنیت سازمان ملل متحد برسانید .

>>>   جنبش رستاخیز تغییر به عنوان یکی از جنبش های معتبر اجتماعی که اساسا خواستار تغییر و اصلاحات حکومتداری افغانستان است پس از انفجار موتر مملو از مواد منفجره در دوازدهم جوزا سال 1396 خورشیدی در منطقه دیپلمات نشین چهارراهی زنبق شهر کابل که بیش از هزار تن از همشهریان افغانستان را کشته و زخمی ساخته بود شکل گرفته است.
...........
مبالغه امیز

>>>   جنبش رستاخیز تغییر به عنوان یکی از جنبش های معتبر اجتماعی ....
بلی، ما این "جنبش معتبر اجتماعی" را در زیر خیمه های که 20 نفر زیر هر خیمه موجود بود، دیدیم.
بلی، ما این "جنبش معتبر اجتماعی" را با اوباشان مسلح آن دیدیم، که باموتر های شان در جاده های کابل ریختند و دوره های خون و جنایات رهبران شانرا در زمان جنگ های کابل در خاطره ها زنده ساختند.

>>>   چندان رستا خیز نبودید زیرا شما ..................... ستو ن پنجم را دور کرده نتو انستید

>>>   قابل توجه شورای عالی جنبش روشنایی !
فریب تحریک تفرقه انداز ها را نخورید. آرام به جای تان بنیشینید. بامیان و تمام مناطق مرکزی بخیر به زودی صاحب برق می شود. لین برق 220 کیلوولت که در حال ساختن است، برای همۀ تان بس است. کار ساخت آنرا اخلال نکنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است