مفسدان عواید گمرکات را حیف و میل می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۴    ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ کد خبر: 144875 منبع: پرینت

درآمدهای کشور در گمرکات حیف و میل می شود و به جیب شخصی افراد می ریزد.

نجیب الله وردک معین عواید وزارت مالیه روز یکشنبه 24 جدی 96 دریک نشست خبری از فساد در نهادهای گمرکی و چالش بزرگ در جمع آوری عایدات کشور بشدت انتقاد کرد.

وی فساد در گردآوری مالیات را از سوی بخش خصوصی و نیز کارمندان وزارت مالیه می داند و تاکید می کند که پروسه برکناری و تبدیلی افراد ادامه دارد و کسانیکه به فساد آغشته هستند و عواید را تلف می کنند نمی توانند کارشان را ادامه دهند.

وردک با بیان اینکه در 6 ماه گذشته، 250 کارمند گمرک وزارت مالیه برکنار یا تبدیل شده اند اظهار کرده است که از میان 25 هزار شرکت متوسط تنها 7 یا 8 هزار شرکت مالیه می پردازند و بقیه آنها بدلایل سود نکردن و ضرر کردن مالیات شان را نمی پردازند.

حیف و میل عواید کشور در گمرکات و توسط افراد دولتی و غیر دولتی درحالی است که رییس اجرایی حکومت امروز دوشنبه 25 جدی 96 در نشستی با حضور اعضای جامعه بین المللی از آنان خواست تا کمک های بشری به افغانستان را ادامه دهند چراکه در نبود این کمک ها زندگی بسیاری با خطر مواجه می شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گمرکات
فساد
وزارت مالیه
نظرات بینندگان:

>>>   مفسدان حقوق متقاعدین رانوش جان کردند وهیچ مرجع شکایت به شمول اشرف غنی وعبدالله درافغانستان وجود ندارد که به دادمردم بیچاره برسد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است