تکرار اشتباه برای بار دوم اشتباه نیست، انتخاب است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۷    ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ کد خبر: 144877 منبع: پرینت

همانطوریکه خون بخاطر ادامه حیات ضرورت است صلح نیز برای ما یک امر ضروری و حتمی است هر کس که مخالف صلح است خاین ملی گفته می شود روز گذشته به نقل از رسانه ها گفته شد مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان در استانبول ترکیه آغاز شده بسیار خوب کار نیک حالا می خواهم چند سوالی را مطرح سازم.

1.ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان می گوید این هیات هرگز نمایندگی از طالبان ندارند پس اینها کی هستند و چی هستند.

2.حکومت افغانستان می گوید که این مذاکرات رسمی نیست و ما معلومات نداریم شورای صلح نیز می گوید شاید این طالبان نماینده شاخه ملا محمد رسول باشند ما در جریان این مذاکرات از طریق شورای صلح نیستیم از سوی دیگر در این مذاکرات همایون جریر داماد حکمتیار و مشاور رییس جمهور غنی و همچنان داکتر عباس بصیر مشاور ارشد رییس جمهور افغانستان و همکار نزدیک کریم خلیلی رییس شورای صلح حضور دارند چرا حکومت منکر می شود هدف چیست؟ آیا همایون جریر و عباس بصیر بدون اجازه رییس جمهور رفته اند؟

می ترسم خدا ناکرده همین هیات طالبان نیز مانند همان نماینده طالبان که در زمان کرزی به ارگ آمده بود پول های زیادی را گرفت بعدا ثابت شد که در کویته یک دکاندار بود هیچ رابطه ای با طالبان نداشت امیدوارم دولت یکبار دیگر اشتباه نکند به باور من سیاستمداران که گذشته را به یاد نمی آورند محکوم به تکرار اند از طرف دیگر به یاد دارم که همه ساله با رسیدن فصل سرما و زمستان حامیان طالبان مذاکرات صلح با دولت را در بوق‌ های تبلیغاتی خود می‌ دمند تا برای تجدید قوای طالبان فرصت بخرند طالبان مسلح با شروع فصل سرما در افغانستان دست از جنگ می‌ کشند و به لانه‌ های امن خود در خاک پاکستان می روند تا برای عملیات بهاری آینده خود آماده شوند.

افغانستان یک کشور کوهستانی است و در زمستان در نقاط دوردست و مرتفع که اغلب مورد استفاده جنگجویان طالب است چندین متر برف بر زمین می‌ نشیند. ادامه جنگ مشکل است بدبختانه در کشور ما حرف زدن و تصمیم گرفتن مردم را با دهن پر نادرست و بی ادبی می دانند اما تصمیم گرفتن و حرف زدن با کله های خالی را عادی تلقی می کنند امیدوارم هر مذاکره ای منجر به صلح شود باز فریبی در میان نباشد اگر خدا ناخواسته یکبار دیگر دولت افغانستان اشتباه می کند به عقیده من تکرار یک اشتباه برای بار دوم دیگر اشتباه نیست بلکه انتخاب است.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
نمایندگان افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   شاید بازهم کدام دکاندار پاکستانی از کویته برای گرفتن دالر ومهمانی خوری آمده بوده اگر طالب باشد وبرای صلح بمذاکره بیاید آی اس آِ اورا زنده پوست میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است