کنار رفتن از منبر استبداد راه حل اساسى است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۸    ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ کد خبر: 144880 منبع: پرینت

گزارش می رسد که گویا حکومت ضرب العجل استفاده از قوت نظامی را برضد مقاومت مردمی بلخ اخطار داده است. سخن ما این است که مقاومت بلخ فقط در حد مقاومت یک والی و یا یک ولایت در مقابل یک دولت قانونی، یکدست، سربراه و مشروع نیست بلکه فرياد، اعتراض و ايستادگى مردم بخاطر وضعیت نابسامان کشور می باشد. این بیداری و مقاومت توصل به زور عسکری را برنمی تابد و کوچکترین اشتباه در این مسیر به معنی جنگ علیه مردم تلقی گردیده ابعاد و گستره ی بحران را وسیع تر و معضل را پيچيده تر می سازد.

بن‌ بست بیش از یک ماه سیطره ی مقاومت را در شمال و بیداری مردمى را در سرتاسر کشور پخش نموده است. وضعیت رو به وخامت کشور نه با زور سر نيزه ی حکومتى، نه با خاک به چشم زدن و توطیه و نه هم با دیپلماسی محدود دو طرف قابل حل پایدار است بلکه در مقیاس یک معضل بزرگ ملی که طى مدت سه سال اخير به اوج خود رسيده است اکنون نيازمند یک راهکار ملی کلان مي باشد و اين را بايد به رسميت بشناسيد.

سال ها است که تاکید داشته بودیم و هجده ماه قبل در روز کشته شدن قهرمان ملی فریاد کشیدیم که توافقنامه را عملی سازید و رای به گروگان گرفته شده ی میلیون ها انسان را قبل از اینکه کشور بار دیگر به بحران برود آزاد سازيد تا مردم خود را در دولت، در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری هاى كشورى ببینند. امروزه پیشنهاد اصلی ما به رهبری حکومت این است که با کنار رفتن از منبر استبداد و تمامیت خواهی کشور را از انحصار چند فرد معدود بيرون سازید و به حال این مردم دل بسوزانيد.

احمدولی مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رهبری حکومت
استبداد
نظرات بینندگان:

>>>   ضرب العجل نه ضرب الاجل
توصل نه توسل.اگرقبول نداری به فرهنگ های فارسی مراجعه کن.

>>>   به منبر توهین نکنید. منبر جایگاه حضرت پیغمبر و. موعظه است نه جای استبداد. می شد از کلمه ای دیگری مثل چوکی استفاده می کردید.

>>>   اگر این ولسمشرک پلاستیکی از اول میفهمید که چگونه رسوا و بیآب میشود دل شیر را هم که در قفس سینه مرغکش مینداختی به گپ این چندتا فیسبوک چلونکی ها و تیمک شئونیست اطرافش نمیکرد و چنین خود چوب در همانجای سر خود نمیزد۰ حال بیا و جمع کن۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است