ترامپ از «ریچارد نیکسون» هم خطرناک تر است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۸    ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ کد خبر: 144895 منبع: پرینت

وکیل دوره ریاست جمهوری «ریچارد نیکسون» گفت: ترامپ و نیکسون دو شخصیت با درک متفاوتی از جایگاه ریاست جمهوری هستند. ترامپ از نیکسون خطرناکتر است زیرا نمی داند قصد انجام چه کاری را دارد. خطری که او دارد این است که می تواند هرکاری انجام دهد.

«جان دین»، وکیل دولت «ریچارد نیکسون»، سی و هفتمین رییس جمهور آمریکا که به خاطر افشای رسوایی واترگیت مجبور به استعفا شد، در مصاحبه با روزنامه تلگراف اعلام کرد که دونالد ترامپ، رییس جمهور کنونی این کشور از نیکسون «بسیار خطرناکتر» است.

وی اعلام کرد: رییس سابق من درست همانند دونالد ترامپ یک شخصیت مستبد داشت. اما نیکسون دست کم می دانست چه کار انجام می دهد. ترامپ و نیکسون دو شخصیت با درک متفاوتی از جایگاه ریاست جمهوری هستند. ترامپ از نیکسون خطرناکتر است زیرا نمی داند قصد انجام چه کاری را دارد. خطری که او دارد این است که می تواند هرکاری انجام دهد.

جان دین که در افشای رسوایی واترگیت هم نقش مهمی داشته است، افزود: این احتمال وجود دارد که دونالد ترامپ برای حفاظت از خود در مقابل تحقیقات رابرت مولر درباره روسیه و ارتباط تیم وی با مقامات روس، از وزارت دفاع کمک بگیرد. اگر مولر بخواهد علیه ترامپ پرونده ایجاد کند، ترامپ هم به او می گوید خب بیا من را دستگیر کن. من هم وزارت دفاع را دارم.

در بخشی از کتاب جنجالی و پرفروش «آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ» به نوشته «مایکل وولف» هم آمده است که دونالد ترامپ بارها جان دین را با جیمز کومی، رییس سابق اف بی آی مقایسه کرده است. در این کتاب به نقل از ترامپ آمده است: کومی یک موش است. جان دین، جان دین. می دانید که جان دین چه بلایی بر سر نیکسون آورد؟

به دنبال انتشار این جملات از زبان دونالد ترامپ، جان دین اعلام کرد: بسیار خوشحالم که هدف انتقادهای ترامپ قرار گرفته ام. این بدان معناست که رییس جمهور به واترگیت اندیشیده است. این یعنی شاید یک نفر به او گفته است که کارهایی که انجام می دهد بدتر از رسوایی واترگیت خواهد بود.

پیش از این هم «کارل برنستین»، خبرنگاری که نقش مهمی در فاش شدن رسوایی واترگیت داشت، حمله ترامپ به رسانه ها و دروغگویی های وی را بسیار وحشتناک تر از اقدامات نیکسون معرفی کرده بود.

در دهه 70 میلادی، افشای اقدامات غیرقانونی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 1372 و نصب دستگاه های استراق سمع در محل کنوانسیون حزب دموکرات در ساختمان واترگیت به «رسوایی واترگیت» معروف شد. به دنبال افشای این رسوایی، ریچارد نیکسون، رییس جمهور اسبق آمریکا پیش از استیضاح از سمت خود کناره گیری کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است