دولت نیجریه سفیر آمریکا را احضار کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۸    ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ کد خبر: 144902 منبع: پرینت

دولت نیجریه در اعتراض به توهین نژادپرستانه رییس جمهور آمریکا به کشور‌های آفریقایی، سفیر آمریکا را احضار کرد.

دولت نیجریه با احضار سفیر آمریکا به وزارت خارجه نیجریه از او خواست تا درباره اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در توصیف کشور‌های آفریقایی به عنوان «کثافت خانه» توضیحاتی ارایه کند.

دولت فدرال نیجریه، استوارت سیمینگتون سفیر آمریکا در نیجریه را به وزارت خارجه نیجریه احضار کرد.

بر اساس برخی گزارش‌ها دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا این موضوع را زیر سوال برده بود که چرا آمریکا باید مهاجرانی را از کشور‌هایی مثل هائیتی و کشور‌های آفریقایی بپذیرد که «کثافت خانه» هستند؟ ظاهرا این اظهارات در کاخ سفید مطرح شده بود. قرار است امروز جفری اونیما وزیر خارجه نیجریه با سفیر آمریکا در این باره صحبت کند و از او توضیح بخواهد.

اظهارات نژادپرستانه ترامپ باعث انتقادات شدید کشور‌های آفریقایی و سازمان ملل متحد شده است. سازمان ملل متحد اظهارات ترامپ را نژادپرستانه توصیف کرد.

روپرت کلوویل سخنگوی کمیسر حقوق بشری سازمان ملل متحد در این باره گفته بود: اگر تایید شود که این اظهارات را رییس جمهور آمریکا مطرح کرده است جای شرمساری و تعجب دارد. هیچ توصیف دیگری نمی‌توان از این عبارت داشت جز اینکه بگوییم نژاد پرستانه است!

او افزود کسی نمی‌تواند کل کشور‌ها و قاره‌ها را رد کند و آن را مستراح توصیف کند، کشور‌هایی که کل جمعیت شان سفید پوست نیستند.

نماینده اتحادیه آفریقا در سازمان ملل متحد نیز خواستار پس گرفته شدن این اظهارات و عذرخواهی دونالد ترامپ از مردم آفریقا شده است.

اتحادیه آفریقا پیشتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: هیات نمایندگی اتحادیه آفریقا با صدور بیانیه‌ای این اظهارات را به شدید‌ترین لحن ممکن محکوم می‌کند و خواستار پس گرفته شدن این اظهارات و عذرخواهی ترامپ از همه مردم آفریقا در سراسر جهان است.

نانا آکوف آدو رییس جمهور غنا نیز پیشتر رابرت پورتر جکسون سفیر آمریکا در غنا را به علت اظهارات ترامپ به وزارت خارجه غنا احضار کرده بود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نیجریه
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است