اعترافى براى يک شكست
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۶    ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ کد خبر: 144905 منبع: پرینت

در معادلات سياسى وقتى مغلوب مي شويم نبايد بهانه كنيم كه گويا چوته ما تنگ بود وجدانا بايد پذيرفت كه سياسيون شمال در طول شانزده سال ضعيف عمل كردند. اينها منافع شخصى را بر منافع كلان جمعى ترجيع دادند و هيچ تمكينى به ارزش هاى جهاد و مقاومت و مردم رنج كشيده نكردند. در بخش تربيه و آماده كردن نسل براى پهلوانى در ميدان مبارزه سياسى براى آينده نيز كوچكترين كارى نشد. درگيرى هاى خودى بر سر منافع ميان يک عده به اصطلاح رهبر چه كمر مردم را شكست و فاصله ها را كماكان ميان طرفداران شان در يک حوزه بيشتر ساخت.

بيماران سياسى نتوانستند/نكردند تا رابط خوبى با كشورهاى كمک كننده (روسيه، ايران، فرانسه و كشورهاى خاورميانه) داشته باشند و براى تعليم و تربيه نسل نو رابطه شان را حفظ مي كردند. داشتن تجهيزات جنگى كه لازمه اولى يک حركت سياسى و يک گروه چريكى كه همانا تغيير دهنده معادله قدرت در سياست مي باشد آن را نيز در يک فرصت كم و بدون هيچ خواست معقول و منطقى از دست دادند. حالا چگونه و با كدام منطق از يک چنین جمعی براى كار كلان سياسى انتظارى داشت؟

شادان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شمال افغانستان
معادلات سیاسی
نظرات بینندگان:

>>>   سیاسیون شمال در طول پانزده سال مصروف پول جمع کردن بودند وحالا همه قارون عصر خود شده اند آنها بجز پول وزمین چیزی دیگری نمی خواهند وپول رابدست آورده اند
شادان صاحب بین سیاسیون ودزد ها تفاوتی قایل شوید
ر

>>>   >>> حفیظ منصور و منصور ها، پدرام و پدرامی ها در برنامه های میدیا، و گفت و شنود ھا، اظهارات و استدلال خویش ممثل بی سوادي، تخلفات و بی خبر از قانون و قانون شکنی، زورگویي، نظام براندازی، پوشاندن بی عدالتی در عدالت و حق مردم، تعصب و دامن زدن به تفرقه های قومی، سمتی و بلاخره مواضع ضد اسلامی و خیانت ملی اند.
ایشان باچوبک زدن در ..................و بی عدالتی های ګذشت به تعصب و تفرقه های قومی و سمتی دامن میزنند
ایشان فرق بین حکومت ودولت را ندانسته و هردو را قاتی پاتی میکنند،
ایشان فرق بین دیموکراسی و انارشی را نمی دانند و از آزادی بیان سوء استفاده میکنند،
ایشان به صورت صریح غلط و نادرست استدلال میکنند ، وظايف دولتی را با توافقات سیاسی و وظایف دولتی مغالطه میکنند،
مأمور را آمر با ارایه دلایل و بدون ارایهء دلایل از وظیفه سبکدوش کرده میتواند، برای سبکدوشی ضرورت به رای مراجعین و محل ندارد.
شانزده سال والی یادی از استاد ذبیح الله مجاهد نبود، امسال که جیب ها پُر شد به بهانهء سالګرد شهادت وی، آشک سیاسی خود را میپذند، شانزده سال والی و تناسب دارایی با درامد رسمی قابل مقایسه نیست. در صورت درآمد تجارتی نشان دهند که چه مقدار مالیه از عواید خالص
و در کجا پرداخته اند؟

تا به حیث بهترین تاجران با چنین مفاد در تجارت ملقب شوند و ما به نبوغ تجارتی شان افتخار کنیم که چنین منفعت در تجارت داشته اند.
شاخهء جناب صلاح الدین ربانی جمعیت اسلامی باید سرنوشت خود و حزب را ګروګان چوکي ولایت نه سازد!
انتخابات در راه است با کار برای تدویر انتخابات آزاد، سالم و شفاف و با مراجعه به ملت مشروعيت خود را از ملت بدست اورند و درد سر بيشتر به ملت نه شويد!

نه گذاريد با لجاجت، لن‌‌‌‌‌‌ډغری و لمپن گری، با اعمال ولگردی و زوگویی، خود و حزب خویش را به تباهی و راندن از صحنهء سیاسی خود را مواجه کنید!
به یاد داشته باشید که دیګر یکه تاز نیستید و حد اقل چار تای جمعیت اسلامی را تنها حزب اسلامی اقای ګلبدین حکمتیار تعویض کرده میتواند.
به یاد باشید یکی از اهداف وجود نیروهای مسلح خارجي و امریکایی همین مانع شدن از کودتا هاست. در ۱۸سال قیادت امریکایی در افغانستان چنان بی عدالتی های کادری درتمام عرصه های حاکمیت به نفع منصورها و پدرامی ها صورت ګرفت که خطرات جدی به وحدت این کشور ایجاد کرد. میدانیم نظام فدرالی ساختن و تجزیهء افغانستان، برنامهء پدرام نی، بلکی برنامهء ای اس ای و متحدین جهانی شان است. میدانیم از ملت ما جزای ګناه آزاد اندیشي و مبارزات آزادی بخشی خویش را، میکشند اما به یاد داشته باشید که حوصلهء ملت افغان به سرآمده، کارد به استخوان رسید و این زور ګویی های به نام جمعیت ، در حالیکه نمایندهء رسمی جمعیت اقای داکترعبدالله عبدالله وجود دارد، یک روش غیر معیاری، غیرعادلان ولګردانهء اقای نوروهمراهان است.
این ولګردي شما ها را بیشتر ازین به آه ونالهء ملت مظلوم افغان مواجه خواهد کرد!

برای شما توصیهء دارم تا دعا و کاری کنید که: خاتمه ای خویش را ازین خراب نه کنید. الهی هدایت نیکی کن تا ایشان سبب شما خون ریزي بیشتر نه شوند! لجاجت، حرص و آذ سبب نابودي آذمندان و لحوجان خواهد شد!
انتخاب با شما ست!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است