آغاز جنگ اقتصادی آمریکا با چین
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۷    ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ کد خبر: 144908 منبع: پرینت

دولت دونالد ترامپ احتمالا به زودی تحریم های تجاری علیه چین اعمال کند.

پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز در مطلبی به بررسی روابط اقتصادی آمریکا و چین پرداخت و نوشت: دولت دونالد ترامپ احتمالا به زودی تحریم های تجاری علیه چین اعمال کند؛ این تحریم ها شامل تعرفه های ویژه اضافی در بخش فولاد و سلول‌های فلزی فتوولتائیک خواهد بود.

اواخر سال گذشته میلادی، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا نخستین راهبرد امنیت ملی خود را منتشر کرد. استراتژی های مندرج در این برنامه راهبردی به طور مستقیم روابط آمریکا با چین و روسیه را هدف قرار داد. از سوی دیگر، با توجه به انتخابات میان دوره ای آمریکا که در ماه نوامبر سال جاری برگزار می شود، به احتمال زیاد، چین نقش قربانی را بازی خواهد کرد؛ چراکه پیش‌بینی‌ها حاکی از زوال روابط دو کشور است.

بدبینی جامعه آمریکا به چین پیش از روی کار آمدن دونالد ترامپ وجود داشت. ترامپ ضمن انتقاد از سیاست‌های اقتصادی چین اعلام کرد روابط واشنگتن و پکن به پایداری و ثبات سال های قبل نخواهد بود.

بر اساس برنامه راهبردی جدید آمریکا، دولت ترامپ،در ظاهر واشنگتن و پکن را رقیب می بیند. شکی نیست که رقابت و رویارویی نظامی مفاهیمی متفاوت دارند. آنچه ترامپ از روابط آمریکا با چین می خواهد استفاده از حربه اقتصادی برای اجبار به همکاری نظامی در برابر کوریای شمالی است. روندی که ممکن است به جنگ تجاری میان دو کشور و کاهش رشد اقتصاد جهانی منجر شود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
چین
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است