طالبان: نشست ترکیه جعلی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۳    ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ کد خبر: 144915 منبع: پرینت

نه نماینده به ترکیه فرستاده ایم و نه اشتراک کنندگان آن می توانند از امارت اسلامی نمایندگی کنند.

به نقل از امارت اسلامی، شماری از رسانه ها راپورهای را به نشر رساندند که چند تن نمایندگان امارت اسلامی افغانستان در یک نشست مذاکراتی که در ترکیه برگذار شده است شرکت کرده اند ، بالمقابل واکنش امارت اسلامی افغانستان کاملا صریح و جدی بود ، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان گفت : نه نماینده به ترکیه فرستاده ایم و نه هم اشتراک کنندگان آن نشست از امارت اسلامی افغانستان نمایندگی می توانند .

سخنگوی امارت اسلامی افغانستان نشست ترکیه را پروسه جعلی و دسیسه استخباراتی خوانده و افزوده است که اینگونه نشست ها بخشی از حرکت های خصومت آمیز در برابر جهاد و مقاومت کنونی افغان ها است .

صلح ، آشتی و مذاکرات در نفس الامر عناوینِ بسیار جالب و دلنشین است و در واقعیت نیز اگر کسی برای چنان صلح می کوشد که افغان ها به آن نیاز دارند و دست های استخباراتی و منافع خارجی دران شامل نباشد قابل تمجید و ستایش است ، اما چهره های که مستقیما از سوی دشمنان افغانستان تمویل و به اهداف مشخص مؤظف می شوند باید به القاب مغرضین و دشمنان صلح یاد شوند .

همه می داند که افغان ها برای جنگ به امریکا نرفته بودند و نه هم افغان ها کدام ذره از خاک امریکا را اشغال کرده بودند ، این امریکایی ها بودند که به بهانه های خالی بر افغانستان یورش آوردند ، صد ها هزار نظامیان خود را در افغانستان جا به جا ساختند و در طی هفده سال گذشته دو صد هزار افغان های مظلوم را کشتند و ملیون ها تن دیگر را شکنجه نمودند .

مدعیان صلح اگر در ادعای خود صادق هستند پیش ازینکه طالبان را برای مذاکرات با رژیم بوسیده ، بی حیثیت و بی اختیار کابل دعوت بدهند ، نخست باید از مقامات رژیم مزدور در مورد پیمان امنیتی با امریکا سوال بکنند ، نیز بپرسند که آن ها چرا از استراتژی جنگی ترامپ استقبال نمودند و چرا هم اکنون نیز به امریکایی ها زاری می کنند که عساکر اضافی و تازه نفس به افغانستان بیاورید و از بمب های بزرگ و سلاح های زهرآلود در افغانستان استفاده بکنید ؟

اما هرگاه مدعیان صلح این حقیقت فوق الذکر را در نظر نگیرند و تا هر دو گوش در خدمت استعمار غرق باشند ، ازان ها چه توقع و امیدواری برده خواهد شد ؟

از سوی دیگر می بینیم که رییس جمهور و رییس اجرایی رژیم کابل با همه دستگاه دولتی این قدر صلاحیت و اختیار ندارند که یک والی ولایت را از وظیفه اش سبکدوش بکند ، همچنان امریکایی ها در روشنی روز ملیشه ها و عساکر دولتی را بمباران نموده ده ها تن را می کشند اما بالقابل مقامات خود فروخته رژیم این قدر جرات و همت ندارند که حد اقل در مورد چگونگی واقعه از امریکایی ها وضاحت بخواهند ، پس آیا امکان دارد که آن ها به امریکایی ها بگویند که دیگر به شما نیاز نیست ، شما افغانستان را ترک بکنید .

حقیقت اینست که امریکا می خواهد مردم را مصروف نگهدارد و نیز دریچه جعلی صلح را زیر چتر خود باز نگهدارد ، تا اگر کسی اشغال و غلامی امریکا را می پذیرد از طریق این دریچه تشریف بیاورد .

امارت اسلامی افغانستان لشکرهای امریکایی را از پا درآورده است و اینکه امریکایی ها اعتراف یا اعلان نمی کنند مشکل دیگری است ، اما افغان ها شاهد هستند که امارت اسلامی افغانستان بر هشتاد در صد خاک کشور کنترول دارد ، مدعیان نامرادِ صلح با برگذاری نشست های مرموز جز اینکه خود را رسوا و نقش استخباراتی شان را افشاء بکنند دیگر دستآوردی ندارند و نخواهند داشت.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
نشست ترکیه
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ نوشته نظر اشرار بدون مهر آی اس آی صحت ندارد اگر این مزدوران جاهل پاکستان بدون اجلازه ومشوره شان به جلسات صلح اشتراک کنند آی اس آی پوست شانرا از کاه پُر میکند
ر

>>>   شخصیکه بین دو نفر لونگی دار نماینده طالبان نشسته است خودش عضویت حزب اسلامی را دارد و یک تجار است. خودش در زمان گفتگوهای حزب اسلامی با دولت افغانستان با داماد حکمتیار به کابل امده و در زندگی میکرد. و در ضمن مسؤول بخش کوچی ها در حزب اسلامی میباشد چون خودش هم مربوط قوم کوچی است. وسلام.

>>>   اگر جعلی است چرا درجای دیگر گفتید حکومت افغانستان در مذاکرات گذشت نشان داده ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است