کابل به یک پایگاه نظامی مبدل شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۵    ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ کد خبر: 144930 منبع: پرینت

کابل به یک موقعیت و پایگاه نظامی مبدل شده است. بیشتر سرک های فرعی وزیر محمد اکبر خان توسط نظامیان خارجی و داخلی انسداد شده اند. چهارراهی شهید مسعود "سرکِ سفارت آمریکا" منتهی به ارگ به کلی توسط دیوار بزرگ احاطه شده است گویا این کشور از آمریکا باشد بنابراین راه ها را مظلومانه در برابر ما بسته اند تا ایشان مصوون بمانند. سرک وزارت خارجه و وزارت داخله نیز مسدود می باشد. قسمت های نقاط بیرون شهر مانند دارالامان که پارلمان جدید کشور در آنجا اعمار شده است قسمت زیادی سرک را با گذاشتن دیوارهای سمنتی احاطه کرده است.

میدان هوایی از چهارراهی نخست میدان انسداد می باشد. چهارراهی پل محمود خان منتهی به شش درک مسدود می باشد. یک تعداد کوچه های فرعی باغ بالا با موجود بودن خانه مرحوم محمد قسیم فهیم معاون اسبق ریاست جمهوری انسداد می باشند. کوچه های شیرپور نیز مسدود می باشد تنها ساحات بیرون شهر مانند خیرخانه و احمدشاه بابا مینه که از بند اش و موقعیت های نظامی خارج اند و گرنه داخل شهر به یک پایگاه بزرگ مبدل شده اند.

بعــد از هجده سال ساختار باز هم این کشور در ترس و بیم آمدن گروه های تروریستی به سر می برد. هیچ کشوری مانند افغانستان بعد از این جنگ طولانی در اوضاع جنگی نبوده است. برای ختم این حالت جنگی به خصوص در پایتخت ریاست جمهوری باید طرحی جدید انتقال وزارت ها و موقعیت های دیپلماتیک را روی دست گیرد. تماما سفارت ها باید در یک موقعیت خاص بیرون از شهر اخذ موقعیت کنند. وزارت ها نیز باید در بیرون از شهر اخذ موقعیت کنند تنها شفاخانه ها و مکاتب در رده اول قرار گیرند تا نظم شهری برقرار گردد و شهر از وجود موانع امنیتی خلاص گردد. با طرح انتقال ارگان های مزبور حملات دشمن نیز محدود خواهد شد.

کندک ها، فرقه ها و تاسیسات نظامی که در داخل شهر واقع اند چه خارجی و داخلی همه باید در اطراف کابل در مرز با دیگر ولایات با کابل اخذ موقعیت کنند تا از یکسو امنیتِ کابل از دوردست ها تامین گردد و در ضمن نبود انبوه مردم در آنجا سبب امنیت زود هنگام و دفاع سری می شود.

عبدالقادر ناصری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابل
انسداد راه ها
نظرات بینندگان:

>>>   جنجال شمال، تمرد جنرال ارتش و ترس جنگ ميان خودى سربازان؟
وال استريت ژورنال به نقل از منابع: رييس جمهور غنى در يك نشست خواهان عمليات نظامى براى دور ساختن عطا محمد نور شده بود، اما جنرال يفتلى تاجيك تبار رييس ستاد ارتش به رسم اعتراض جلسه را ترك كرده بود.
به هر حال حركت نظامى خطر 'قبر كندن' حكومت غنى و امريكا را به همراه دارد، زيرا 40 درصد ارتشيان تاجيك و از شمال شرق اند، آنها ممكن نجنگند و يا در حمايت از نور بيستند و اين باعث فروپاشى ارتش خواهد شد.
#مسلم_شيرزاد

>>>   ستگار دهگان
میدانم از نداشتن تاریخ و فرهنگ پربار عقده حقارت بر دل داری. زیرا درا ین ۲۷۰ سال حاکمیت پشتونها جز حقارت، شرمساری، بردگی، وطن فروشی، سوختاندن مکتب و مسجد، انتحار و انفجار چیزی ندارید که مایه سرفرازی تان باشد.
پدر حبیب الله کلکانی در زمان انگلیس ها؛ هنگام حمله مجاهدین به بالاحصار آب میرساند و لقب افتخاری سقاو غازیان را گرفت که مایه افتخار می‌باشد. از جانب دیگر اگر سقاو حرفوی هم میبود جای افتخار بود؛ چون همت بلند او برای کسب روزی حلال را نشان می‌دهد نه اینکه مانند بابا های شما بخاطر قدرت و سرمایه به هر کس و ناکس سر غلامی فرود میاورند.

>>>   Parwani
#خبرتازه :
طالبان چندین محصل را امروز صبح در مربوطات قریه سور و شوراب ولایت فراه از موتر پائین نمودند و به منطقه دیوار سرخ برده اند
قرار اطلاعات دوستان از فراه،این محصلین بدخشانی بعد از ختم امتحانات به خانه هایشان می رفتند.
بیایید یک کمپاین فراگیر کنیم تا جوانان مان رهایی یابند.

>>>   تمام اب و نان غنی از زمانیکه ایشان در امریکا در کودکستان بود و تا به حال از امریکا می اید. پس چطور این کشور جنگ زده از امریکا نباشد؟

>>>   سوال از شما این است چرا همیشه باید پشتونها رئیس مناطق غیر پشتون نشین باشند سوال این است آیا از وقتی هرات از خود مختاری درآمد و اسماعیل خان را کنار زدند کدام پیشرفت کرده است همیشه از بین پشتنها بالایش رییس تعیین شده و اداره گمرکات که منافع و عواید فراوان دارد همه ش در درست همین قوم انحصار طلب بوده است مثلا چرا یک هراتی هیچ گاهه نتوانسته بعنوان رئیس جمهور کشور تعیین شود چون این مناصب باید فقط در دست قوم پشتون عوض و بدل شود وضعیت امنیت شهر بدتر شد اختطاف ها و انتحار ها افزایش پیدا کرد پشتوتن های جنوبی همه مناصب دولت را اشغال کرد و حتی بسیاری از زمین ها و ساحات و قریات به کوچی های پاکستان داده شد بالای مردم اصلی شهر هیچ اهمیتی داده نمیشود چون همه از جانب ایشان طرفدار ... و مجرم شناخته میشوند! بالایشان ایراد وارد است چرا مانند مردم ... گپ میزنید حق آزادی و حقوق بشر صفر است همه این ها فقط الفاظی دروغ است که از لسان اشرف غنی بیرون آید اما در عمل یک انحصار طلبی قومی در تمام مناصب کشوری از شرق یا غرب و شمال کشور در جریان است بلخ پایگاه اصلی فارسی زبانان شمال شرق کشور بوده که با مدیریت توانمند جناب استاد عطا پیشرفت زیاد کرده است و در تمام کشور وی یک والی نیکو شناخته میشود و تحسین مردم را دنبال داشته است از آنجا که این افغانملتی ها چشم دیدن موفقیت و پیشرفت شمال را ندارد میخواهد از روی حسادت وی را برکنار نماید من از مردم شریف مزارشریف و ولایت بلخ و ولایات هم جوار میخواهم صبر و مقاومت کنید و بدانید اگر تسلیم شوید سرنوشتتان همچو مردم ولایت هرات باستان(بشمول غور و بادغیس و فراه) است من میدانم که شما را تهمت میزنند غلام تاجکستان هستید اما این حیله دیگر قدیمی شده است قبیله ای که خود مهاجر از پاکستان بوده و از پاکستان آمده مردم میزبان و بومی را خارجی نام میکند هنوز هم همیشه برایش مسایل اصلی طرف دیورند و پشتونستان است و یک کوچی بیشتر از فارسی زبانان (به قول خودشان پارسیزبان!) ارزش دار است هیچ امید به اینها نیست و همان طور که مردم اطلاع دارند در اولین وقت یک توطئه دیگرهم برای جریان توزیع شناسنامه ها درکار است تا یک باره همه مردم را به عنوان افغان تثبیت کرده و از یک تقلب دیگر شادمان شوند.
امیر _بنام هرات قلب خراسان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است