مردم انقلاب صلح برپا کنند
همانگونه که علما جهاد صلح می کنند، جوانان و زنان در هرگوشه از کشور صدای صلح بلند کنند؛ برای خاتمه بخشیدن به جنگی که چهار دهه تحمیل شده همه باید انقلاب صلح برپا کنید 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۸    ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ کد خبر: 144933 منبع: پرینت

در حالیکه گزارش ها و بیانیه های رسمی طالبان از عدم شرکت نمایندگان این گروه در نشست ترکیه خبر می دهند، رییس شورای صلح تاکید دارد که تماس های غیر رسمی با مخالفان مسلح در جریان است. طالبان اعلام کرده اند نشست صلح ترکیه دسیسه بازی و جعلی و به ادامه حملات خود بر مناطق مختلف کشور با شدت ادامه می دهند، خلیلی در این نشست با دیگر از صلح با عزت و انقلاب صلح توسط مردم صحبت کرد. این کنفرانس با حضور اعضای جامعه مدنی، جوانان و زنان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد کریم خلیلی رییس شورای صلح امروز سه شنبه 26 جدی 96 در دومین نشست مشورت ملی برای صلح بین الافغانی گفت: قبل از پیشبرد برنامه صلح باید نظرات سیاسیون و اقشار مختلف جامعه بخصوص قشر آسیب پذیر همانند قربانیان جنگ و زنان گردآوری شود.
خلیلی بیان کرد: نشست های مهمی با رهبران جهادی، شخصیت های ملی، علما، مدافعان حقوق زنان، مسوولان رسانه ها و شخصیت های علمی و فرهنگی برگزار شد و مجموع این نشست ها برای روند صلح بسیار امیدار کننده بود و همه به اتفاق بر صلح بعنوان یک ضرورت ملی و راهکار اساسی اجماع نظر داشتند.

رییس شورای صلح نشست این شورا را با علما که حدود 20 روز قبل برگزار شده بود، بی سابقه خواند و اظهار کرد که این نشست به مشروعیت دینی و مذهبی صلح کمک کرده است؛ این اظهار درحالی است که شدت جنگ مخالفان دولت قبل و بعد از این نشست تغییری نکرده است.

وی افزود: از برنامه های داخلی شورای صلح فارغ شده ایم و نظرخواهی از نخبگان و مراجع نیز درحال تکمیل است و اکنون روی هدف اصلی شورا یعنی پیشبرد صلح تمرکز داریم و دراین زمینه تماس های غیر رسمی با مخالفان مسلح در جریان است و شورای صلح در هماهنگی با حکومت در راستای زمینه سازی و پیشبرد مذاکرات تلاش می کند.

این مقام با بیان اینکه رهبری حکومت از صلح بعنوان یک راهکار اساسی حمایت همه جانبه دارد گفت: مشاور امنیت ملی، رییس عمومی امنیت، رییس دارالانشای صلح، معاون شورا صلح و بنده با هیات شورای امنیت جلسه داشته ایم و آنان از راهکار صلح حمایت کرده اند و طبعا که یک سلسله تفاوت دیدگاه ها وجود داشت اما دولت تلاش دارد تا بر این موضوع فایق بیاید و یک اجماع منطقه ای در پروسه صلح بوجود بیاورد.

خلیلی خطاب به جوانان و زنان نشست گفت: در هر گوشه ای از کشور که هستید، صدای صلح بلند کنید، برای خاتمه بخشیدن به جنگی که 4 دهه تحمیل شده است به تلاش همه نیاز داریم و همه باید انقلاب صلح برپا کنید؛ همانگونه که علما جهاد صلح می کنند.

وی افزود: برای اینکه کشور را از سایه جنگ و خونریزی و کشتار روزانه نجات بدهیم و آرامی و صلح را برقرار کنیم باید زمینه های جنگ قطع شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلی
نشست مشورتی
نظرات بینندگان:

>>>   زمینه های جنگ عبارت است ازافکار وباورهای دینی ومذهبی تروریستان. اگرصلح پایدار میخواهید باید تفکر تروریستی وتکفیری را ازبین ببرید، والا همان آش وهمان کاسه وهمان ترور. تمام سخنان خلیلی تنها درنکته اخیرایشان است.

>>>   صلح آمده اسلام پیروز شده بعد ازین عیش کنین مبارک تان باد

>>>   ..........
تو چه کاره هستی؟
همه کاره در این اداره چور پول خپلواک است.
یک حرف مخالف خواست غنی بگو و لعد می بینیم که چند روز میگزارندت که در این پست تشریفاتی باشی.
میخواهی بدانی از شما چه میخواهند؟
اگر نمیدانی برو فلم باد بادک را تماشا کن.
تو خلیلی نه تنها که در راه مزاری نیستی بلکه به تمام هزاره ها و فارسی زبان ها داری خیانت میکنی.
تو در خدمت قبیله قرار داری.
ناظر

>>>   زمانی که قوای شوروی از افغانستان در سال ۱۹۸۹ کاملاً برآمدند و یک نفر سرباز روسی نیز در افغانستان وجود نداشت.داکتر نجیب مصالحه ملی اعلام کرد.
شما رهبران بشمول جناب خودتان،آیا به این صدای صلح لبیک گفتید؟
حالا قوای چهل کشور دنیا بشمول امریکا در افغانستان وجود دارد.چه فکر میکنی که مخالفین مسلح به این صدای صلح خودت جواب مثبت میدهند؟
در پاکستان هفتاد هزار مدرسه دینی وجود دارد.این مدرسه ها از طرف کشور های عربی و غیر عربی تمویل میشوند و هر سال صد ها هزار طالب از آنها فارغ میشوند.
چه فکر میکنی که برای آنها با اسناد تحصیلی شان رمینه کار در کجا مهیا میشود؟
معلومدار در جبهات جنگ افغانستان.
در همین حالت قوای شوروی نیز در افغانستان قرار داشت.بالاخره شوروی مجبور شد از قوای هوایی و بمبارد استفاده کند.در مقابل دولت رونالد ریگن برای مجاهدین راکت های ستنگر داد و روس ها بعد از تلفات هوایی زیاد.مجبور شدند که از افغانستان خارج شوند.
حالا در عین حالت قوای امریکا در افغانستان قراردارد و صرف از طریق هوایی انتقالات خود را انجام میدهند.
اگر یک مرتبه حملات راکت های هوایی مخالفین مسلح برضد نیرو های امریکایی شروع شود،آنها نیز یا مجبور به بر آمدن خواهند شد و یا هم از پایگاه های نظامی خویش نخواهند برآمدند و تمام مسؤلیت و تلفات بدوش نیرو های نظامی افغانستان سپرده خواهد شد.
همین حالا نیرو های نظامی افغانستان سالانه حدود ده هزار کشته و زخمی دارند.
اگر در طول هفده سال مجموع کشته ها و زخمی های نیرو های افغانستان را محاسبه کنید،به یکصد و هفتاد هزار نفر خواهید رسید.
بدون آن که تلفات افراد ملکی و مخالفین مسلح را در نظر بگیرید.
در اروپا و با امریکا اگر یک حمله انتحاری صورت میگیرد و چند نفر زخمی میشوند،حتی سالگرد این حمله را نیز چندین سال بعد میگیرند که چند نفر کشته و زخمی شدند.
اما در افغانستان هر روز در جبهات جنگ ده ها و صد ها نفر کشته و زخمی و سالانه ده ها هزار نفر کشته و زخمی میشوند.فقط مثلی که کدام فارم مرغ داری باشد و چوچه مرغ تولید میکنند و بزرگ میشوند و میکشند و پر و پوست میکنند و در مغازه ها میفروشند.
نه دولت در قصه زندگی مردم است و نه شورای امنیت ملل متحد و نه جامعه جهانی.
فقط چند دالر کمک قوت لا یموت که آنرا نیز خود شان و رهبران دولتی دزدی کرده به خارج انتقال میدهند،برای مردم میدهند،مثل خون بها،باقی مردم افغانستان میدانند و مردن و زخمی شدن شان.
به جامعه جهانی دیگر ارتباط ندارد.
پاکستان را نیز در طول این هفده سال هر روز ملامت میکنند و پاکستان نیز ملامتی را بر گردن نمیگیرد و رد میکند و راپور های کاری هردو جانب افغانستان و پاکستان نیز از طرف مقامات دولتی تکمیل شده و در دست راس مطبوعات قرار میگیرد و خیر و خلاص.
مامورین و کارمندانی که این راپور ها را نوشتند معاشات خویش را میگیرند و مطبوعات نیز نشر میکنند و معاش خود را میگیرند.
اما کسانی که کشته و زخمی میدهند،در سر قبر عزیران شان سالها میگریند و زخمی ها و معلولان را سالها تداوی و سرپرستی میکنند و دست بالا میکنند و از خدا طلب کمک میشوند.
................................

>>>   خلیلی تو فهمت قاصر است یا مردم را ... فکر کرده یی.
غنی خود عامل جنگ است.
جنگ تنها با طالب و داعش و القاعده و دیگر نیرو های مزدور نیست.
حال غنی جنگ را باغیر پشتون ها آغاز کرده و آنهاییکه خودت مصروف صلح با آنها هستی بازو های جنگی غنی در جنگ هلیه غیر غل زوی ها است.
شمال و جنوب و شرق زیر حملات غنی قرار دارد و غنی پلان دارد که پیش از انتخابات برنده جنگ در سه جناح باسد و آنگاه ظرف یک هفته انتخابات به راه بیندازد و 95% رای بباورد و بعد تمام مانفیست دویمه سقاوی را پیاده کند که آنگاه جای خودت هم شاید پل چرخی یا پولیگون باشد.
سازمان نصر هیچ گاه نتوانست شورای رهبری مبنی بر عقلانیت بیابد همه اش معامله گرانی چون تو بودند.

>>>   رهبران مجاهدین انقلاب جنگ برپاکردند ،جیبهای خود را پر کردند، کشور را با خاک یکسان کردند و حالا از مردم میخواهند "انقلاب صلح" بر پا کنند!!!!!

>>>   خلیلی صاحب ممنون شما اقدام خوبی نموده اید موافق باشید خاتمه جنک به نفع خودی ما و جلو گیری از ګشتن نسل افغان است واقعا در چهل سال خود را نابود ساختیم و هیچ نتیجه نداد .....

>>>   ايستادگي و مقاومتِ عطا محمد نور در برابر تماميت خواهي ارگ، از جنس مبارزات امير حبيب الله كلكاني و احمدشاه مسعود است. «نه» گفتن در برابر گسترش هژموني و سلطه قدرت قومي كابل هر از گاهي ضرورت است. ٩٠ سال پيش يك عياربچه (حبيب الله كلكاني) از شمالي برخواست و به قدرت قومي «نه» گفت و تاج تخت و سلطه قومي را تار و مار كرد و استبداد تاريخي يك و نيم قرنه ي قومي را درهم شكست. پس از آن احمدشاه مسعود (قهرمان ملي) و استاد رباني شهيد نيز در برابر زياده خواهي قدرت قومي قرار گرفتند و سياست و قدرت را از چنگال قوم محور به مردم باز گشتاندند و زمينه مشاركت مردم را در سياست مساعد ساختند و تا سال ٢٠٠١ ادامه يافت؛ اما سوگمندانه پس از شهادت قهرمان ملي، بر بنياد فيصله سياسي نشست بُن، حاكميت قومي دوباره در ارگ ريشه گرفت. سلطه و اعمال سياست قومي در ١٧ سال گذشته به قدري ريشه گرفت كه ارگ يكبار دگر شبه پادشاهي شد. مردم افغانستان روحيه مقاومت و ايستادگي را در ١٧ سال گُم كرده بودند. اين گم شده بايد بازگردد تا روحيه اي مقاومت زنده شود. اينك پس از ١٧ سال نداي مقاومت براي تحقق عدالت اجتماعي از بلخ بلند شد. مقاومت و ايستادگي نور بلخ در برابر كانون هاي توطئه ارگ از جنس مبارزات اعليحضرت امير حبيب الله كلكاني و شهيد مسعود است. عطا محمد نور در آزمون تاريخي قرار گرفته. او با ايستادگي خود دور تازه اي آزادي خواهي را در كشو رقم زده. نور مي تواند آغازگر يك فصل جديدي در سياست كشور باشد تا بت هاي كاذب را درهم بشكند. اينبار بلخ تابو شكني مي كند و نور، حبيب الله وار بر قدرت قومي نقطه پايان مي گذارد.

هارون معترف

>>>   Mohamadi
پدر را کشتن تا پسر را به بلخ ببرند !!

>>>   نویسنده محترم که متن دراز را نوشته اید خوب تحلیل دارید.
این تنظیم ها زمانیکه داکتر نجیب مصالحه ملی اعلام کرد اینها شامل او پروسه نشدند بخاطریکه بادارانشان اجازه نمیداد . حالا هم همین بادارانشان است که نمیگذارد در افغانستان صلح تامین شود. ابنها دال خوران اند کجا غم مردم در فکرشان است اینها جنگ های جیب را شروع کرده اند بسیار مزه دار است ازین جنگ ها کجا بس میکنند. شما ببینید یک نفر شان از قدرت دورمیشود میخواهند وطن را به خاک وخون بکشند ما از خداوند خود تباهی اینهارا خواهانیم.

>>>   ازنورکرده آش معترف داغ است خیریت خوباشه

>>>   مردم چه شما بخواهید و چه نخواهید صلح می خواهند. این آرزوی همه مردم افغانستان است. اما دشمنان مردم صلح نمی خواهند. حالا انقلاب صلح به گفته آقای خلیلی چگونه عملی است؟ چه کسی باید انقلاب صلح برپا کنند. این دولتیان و سردمداران هستند که صلح نمی خواهند. با تروریستان و دشمنان ملت ما به بهانه صلح سر یک سفره می نشینند و صلح را نشانه رفته و به جای صلح تفرقه و فساد و اختلافات را دامن می زنند. ترورسیم و سردمداران را در کنار خود قرار داده و وطندوستان و خدمت گذاران به مردم را یا می کشند و از کشور بیرون می کنند. کدام حرکت دولت با صلح هماهنگ است؟ آیا آوردن سنگر گلبدین به کابل صلح آور است؟ آیا تأکید بر قومگرایی و درج کلمه افغاند در تذکره صلح می آورد؟ آیا بگزیدن افراد بی سود و قوم گرا در وزارت خانه ها و مناصب دیگر با صلح هماهنگ است؟ آیا دیکتاتوری رئیس دولت صلح را به ارمغان می آورد؟ آیا مخالفت با اقوام دیگر برپایی انقلاب صلح است؟ آیا آزاد کردن تروریستان از زندانها صلح را به وجود می آرود؟ آیا محرومیت مناطق مرکزی از امکانات دولتی و تغییر لاین برق از این منطقه به منطقه دلخواه قوم گرایان صلح آور است؟ آیا بیرون کشیدن سدهای آبی مناطق مرکزی از بودجه سال 97 اهداف صلح آمیز را تعقیب می کند؟ و هزاران آیاهای دیگر... وقتی خود سردمداران به صلح و امنیت کشور فکر نمی کنند بلکه آن را با منافع خود در تضاد می بینند و خود شان به اختلاف و تفرقه و دشمنی قومی دامن می زنند هرگز مردم افغانستان که تشنه صلح هستند، طعم صلح را نخواهند چشید.

>>>   خلیلی باید بداند پیش شرط انقلاب صلح توبه و عذر خواهی از همه کسانی است که سازمان مخوف نصر به آنان ضربه زده است. به بهانه پدر کشتید به بهانه خاینان ملی کشتید و ...

>>>   معترف صاحب!
با یک مطلب شما صد در صد توافق دارم که حببالله دزد، احمدشاه مسعود و عطا آدمهای دارا ی یک قماش هستند!!!

>>>   معترف آغا!
واقعا "معترف" هستی. اصل گپ را برملا کردی: یعنی نور مانند حبیب الله کلکانی یک دزد است!!!!

>>>   عطا محجمدنور حبیب الله کلکانی حبیب استالفی جنرال انور کوهستانی ایوب سالنگی بسم الله خان همه عیار هستند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است