توهین بر قوت های مسلح ما جفای بزرگی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۴    ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ کد خبر: 144947 منبع: پرینت

قوت های مسلح ما هر روز بخاطر دفاع از وطن جان های خود را قربان می کنند غرور و همت این نیروها باید احترام شود توهین و تحقیر بر قوت های مسلح ما جفای بزرگی است به خود و همه قربانیان. متاسفانه به تازگی رییس جمهور غنی در مصاحبه با یک رسانه کانادایی گفته است: ارتش افغانستان بدون حمایت و کمک مالی آمریکا شش ماه نیز ایستادگی نخواهد کرد. از سوی دیگر رییس جمهور غنی طی گفتگویی جداگانه ای با «سی بی اس» آمریکا گفته است کابل در محاصره امنیتی قرار دارد دلیل این محاصره را شکست هراس افکنان در میدان های نبرد عنوان می کند اگر به گفته غنی هراس افکنان شکست خورده اند چرا رییس جمهور به خبرنگار گفته است کابل در محاصره امنیتی قرار دارد؟

در سوال دیگری خبرنگار سی بی اس از رییس جمهور پرسیده است پس از آغاز کار حکومت وحدت ملی بر شمار موانع و دیوارهای سمنتی در اطراف دفترهای رهبران حکومت نیز افزوده شده اند. رییس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار در اینباره می گوید: «بیست و یک گروه هراس افکن جهانی در این کشور فعالیت دارند. چندین حمله کنندگان انتحاری به اینجا فرستاده می شوند. این گروه ها کارخانه های تولید انفجاری دارند ما زیر محاصره هستیم.» رییس جمهور می گوید رویایی دشمنان از نیروهای امنیتی با مردم تغییر کرده است. هرچند تنها در چهار ماه نخست سال گذشته بیش از 2500 نیروی امنیتی افغانستان جان باختند.

خبرنگار می پرسد این نبرد تا چه زمانی ادامه خواهد داشت رییس جمهور جواب می دهد «تا زمانیکه ما افغانستان را باامن سازیم. تا زمانی نیروهای امنیتی قربانی خواهند داد که نیاز باشد. حتی اگر نسل‌ ها طول بکشد افغان‌ ها برای تامین امنیت قربانی خواهند داد.» سوال خبرنگار در حالیکه آمریکا و حکومت افغانستان بر شکست هراس افکنی در این کشور تاکید می ورزند اما نیروهای آمریکایی فاصله ی سه کیلومتر را از میدان هوایی تا سفارت آمریکا در کابل با چرخبال ها می پیمایند. گزارشگر تلویزیون «سی بی اس» از فرمانده کل نیروهای آمریکایی درباره ی پیروزی در جنگ می پرسد در حالیکه سربازان آمریکایی سه کیلومتر راه را نیز با موتر پیموده نمی توانند.

جنرال جان نیکلسن فرمانده کل نیروهای آمریکایی در افغانستان در اینباره می گوید: «این یک کشوری در جنگ است و پایتخت آن از سوی یک دشمن مصمم زیرحمله است. ما هر آنچه می توانیم برای حفظ جان نیروهای مان انجام می دهیم.» جان نیکلسن می گوید تلاش آنان این است که نیروهای آمریکایی آسیب نبینند جنگ شانزده ساله ی آمریکا در افغانستان تاکنون نزدیک به یک هزار میلیارد دالر هزینه برداشته است و جان های بیش از 2400 آمریکایی را نیز گرفته است. جنرال نیکلسن بهای ناکامی در این نبرد را بسیار سنگین تر از بهایی می داند که تاکنون واشنگتن پرداخته است اما به تازگی ویس احمد برمک وزیر امور داخله گفته است ما بزودی محاصره کابل را می شکنانیم. امیدواریم به حقیقت تبدیل شود.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
سی بی اس
نظرات بینندگان:

>>>   Ansari
دقیقاً هیچ وطن پرست در مقابل استاد عطامحمد نور رهبری مهربان شجاع ما سلاح نخواهد گرفت چون عطامحمد نور نه طالب است نه داعش یک رهبری مهربان شجاع وطن پرست است بخاطر امنیت ملت خویش از حق ملت خویش دفاع می کند عطامحمد نور خار چشم فاشیست ها مزدور پاکستانی طالبان وطن فروش ها است .زنده باد استاد عطامحمد نور حمایت از شما آرزوی ماست کامیاب سر بلند باشید در پناه حمایت خداوند ج

>>>   اقای سعیدی -ناب ریس جمهور اشرف غنی احمدزی در تمام سخنرانی هایش یک سخن اش سخن دیگر اش را نفیع میکند یعنی ضد و مضاد سخن میزند ریس جمهور کشور ما ... است .

>>>   ارگ در مخاصره شوونیست های قبیله قرار گرفته اول آنرا بشکنید.
همه مردم خراب است فقط آعای گل و بی بی گل و حواریون اش خوب است.

>>>   Amirzada
آیا آمریکا بخاطر چند تانکر تیل با ارگ علیه بلخ همدست شد؟

انگیزه توطئه های تمامیت خواهان ارگ علیه بلخ در تحت نام سقوط جزیره قدرت روشن است. اما انگیزه آمریکایی ها در بی ثبات ساختن بلخ یک ولایت نسبتا آرام زیاد روشن نیست. چنانچه بسیاری ها ناشی از سیاست گسترش طالب و داعش در شمال و آسیای میانه در رقابت با روسها نگاه می کنند.
بقول نیویورک تایمز انگیزه خشم فرمانده آمریکایی در افغانستان علیه والی بلخ بیشتر ناشی از توقف تانکر های تیل شبکه های قاچاق تیل و فرار از مالیات تحت نام ناتو است.
اگر والی بلخ بمنظور جلوگیری از فرار مالیات گمرکی و قاچاق تیل، تانکر های تیل منسوب به ناتو را توقف داده باشد، این یک حرکت وطنپرستانه و ملی است که والی به قیمت جان خود ایستادگی کرده است.
تمامیت خواهان ارگ که از هر فرصت در راستای منافع تنگ خود استفاده می کنند از این فرصت استفاده کرده و با تحریک حامیان خود استعفای بی تاریخ را برای سر نگونی والی بلخ وارد میدان انداختند. اما مقاومت دلیرانه والی بلخ و حمایت گسترده مردمی توطئه آنها ناکام شد.
حالا جامعه جهانی بویژه آمریکایی ها خوب فهمیده اند که ارگ کابل اهداف مافیایی خود را از طریق استعمال آمریکایی ها به قیمت بی ثباتی و خون ریزی شمال تعقیب می کند.

>>>   خود نیروهای ما هم نباید کاری کنند که دست آویز دیگران شود مثلا فروش مهماتد اختلاس سربازان خیالی
درهیچ نقطه جهان پولیسی مانند پولیس افغانستان قهرمانی نکرده که انتحاری را دربغل بگیرد تا خودش قربانی شود اما مردم صدمه نبینند
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است