حکومت و طالب در صلحی مدام
حکومت و طالب در صلحی مدام اما نه آن صلحِ خواست ملت بلکه تحقق اهداف امریکا و دریافت امتیاز همراهی و اینک، صلح دکانی است با دکاندارانی که بر سر یک چیز تفاهم دارند: ریختن خود برای بقا تا امریکا، امریکا بماند و قربانی همواره قربانی 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۳    ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ کد خبر: 144994 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، دیدار دو مشاور رییس جمهور با پنج نماینده گروه طالبان در ترکیه از سوی سخنگوی رییس جمهور و شورای عالی صلح رد شد و طالبان نیز آن را نشستی جعلی خواندند در حالی که شانزده سال هزینه های کلان از مالی گرفته تا جان هزاران هزار تن صرف به صلح کشاندن گروهی می شود که نه تنها حکومت افغانستان را قبول ندارد بلکه از سوی جریان های مختلف تمویل و خواهان بازگرداندن امارت هستند.

دوره سیزده ساله حاکمیت کرزی که خلاصه در به صلح کشاندن برادران ناراضی وی شد در دولت غنی به توافقنامه با حزب اسلامی رسید اما همچنان طالبان با دریافت امتیازهای هنگفت گفتگوها را رد می کند اما حکومت در یک شورا صلح با تب و تاب از پیشرفت در صلح می گوید و حال سوال این است که صلح مد نظر حکومت همان صلح خواست طالب است؟

شورای عالی صلح با اعلام عدم آمادگی طالبان برای گفتگو، خواست ملت افغانستان را مذاکره های واقعی با نمایندگان واقعی و روی مسایل واقعی عنوان می کند که تاکنون به این هدف نرسیده است.

در این میان، اگر دو مشاور رییس جمهور و پنج نماینده طالبان که چهار عضو آن از شورای رهبری این گروه می باشد افراد غیررسمی و نشست صلح آنهم در ترکیه جعلی باشد، پس نماینده واقعی حکومت و طالبان کیست و نشست واقعی چیست؟

شورای عالی صلح با هدف سرپوش گذاشتن بر اقدامات طالب دوستی کرزی تشکیل شد که تاکنون نیز در حد سخنرانی ها تشریفاتی می باشد، حکومت نیز اگر طالب را دشمن بداند پس ذخیره های قومی و رسیدن به کشور پشتونیزم چه می شود و با دوست خطاب کردن چگونه کشتارهای گسترده و ناامنی های مدام را برای مردم توجیه کند و برهمین اساس با ایجاد سردرگمی در میدان های نبرد دلیل اصلی شکست ها و قدرت یابی این گروه تروریستی می باشد و از جانب دیگر با ایجاد فضای باز برای نفوذی های این گروه عملنا حکومتی در خدمت طالبان است تا مردم.

در این میان، اشرف غنی به عنوان رییس جمهور و عبدالله در سمت ریاست اجرایی به میزان رییس شورای صلح نقش سمبلیک در جریان گفتگو و صلح طالبان دارند، حقیقتی تلخ که افغانستان هیچ گاه نتوانست به رویای آزادی دست یابد بلکه همواره مستعمره ای برای پاکستان بوده و حیات خلوت امریکا.

امریکا که با نیروی افراط گری، افغانستان پس از شکست شوروی را در حاکمیت تاریک طالبان فرو برد به بهانه تروریسم خاک کشور را اشغال و پایگاه های دایمی ایجاد کرد تا دست روسیه را برای همیشه از این منطقه حساس کوتاه کند و سدی در برابر نفوذ ایران و چین باشد و اینک با سر آمدن دوران تروریسم به نام طالب، داعش را جایگزین می کند.

و در همین رابطه، حکمتیار آلوده به جنگ های داخلی و اتهام های کلان حقوق بشری به خواست امریکا مشروعیت حقوقی و سیاسی دریافت می کند و تا عاملی در کنار حکومت وحدت ملی شود برای تنش های سیاسی و ایجاد نبردهای درون حکومتی.

اشرف غنی به عنوان بلندپایه ترین مقام افغانستان اگر توانایی انزوای رهبران جهادی را دارد در رابطه با طالبان و داعش از اختیار تهی می باشد زیرا کشور تام الاختیار برای امریکاست و باقی، دست نشانده هایی از سوی این قدرت.

با نگاهی به چگونگی به ریاست جمهوری رسیدن کرزی و غنی می توان نتیجه گرفت که هر دو گمنام در سیاست و با خواست کاخ سفید در میانه تقلب و بحران پیروز انتخابات شدند که از دل پشتون نماینده ای برای تمامی اقوام نبوده و نیستند و پاسخی است روشن برای اختلاف های مدام درونی و تداوم تروریسم با نام طالب و داعش.

پس از کشته شدن ملاعمر، طالبان نیز با چند شاخه از سوی جریان های مختلفی تمویل و هدایت می شود، پاکستان و عربستان با حمایت مستقمیم امریکا در کنار تغدیه نیرو از جانب افراط گرایان عرب و آسیای میانه.

این در حالی است که حکومت و طالبان در گفتگو و مذاکره مدام به سر می برند اما نه برای صحلی که ملت خواهان آن است بلکه برای تحقق اهداف امریکا و دریافت امتیاز همراهی ها و اینک، صلح دکانی است با دکاندارانی قهار در معامله که بر سر یک چیز تفاهم دارند: گرفتن جان بی گناهان و ریختن خود برای بقا تا امریکا، امریکا بماند و قربانی همواره قربانی.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
صلح
نظرات بینندگان:

>>>   زنده باد ریس جمهورجمهوری اسلامی افغانستان وسرقوماندان علی قوای مسلح جمهوری اسلامی افغانستان اشرف غنی

>>>   اگر طالب بدون اجازه آی اس آی با کسی ارتباط بگیرد پوستش را از کاه پُر میکنند،
اگر طالب براستی اشرار وجاهل نباشد چرا درپاکستان نشسته کلدار ودال مصرف میکند بیاید درکابل ملیون ها دالر وافغانی برایش آماده است از همینجا قتل و خون تخریب ادم کشی مکتب سوزی وویرانی کند کی مانعش میشود در وزیر اکبر خان برای شان خانه میدهند کاری که فعلا از پاکتان میکنند از کابل کنند

>>>   نویسنده محترم
خوب تحلیل کرده اید بی طرفانه . خواست ما همیشه ازشما همین است که قضاوت خودرا به همین قسم بیطرفانه بنویسید. کسی ویا حکومت وسردمداران آنر ا تخریب نکنید . مردم هرچه میگویند اختیاردارند مگر شما همین قسم ادامه دهید. تحلیل شما خوشم آمد.
ق ازلوگر

>>>   بد کدی ............. .... غنی گک زنده باد از کدام کار خوبش ازقمگرایی اش از دروغگویش از بیکارگی اش از ...پروریش و ده ها از دیگر .

>>>   برای تمام ملت وسیاستمداران متاسفم

طالب یعنی چه ؟؟
ایاهمه اقوام حق زندگی کردن درکشورخودندارن؟؟
ایامیشودبه زوربه مردم حکومت کرد؟؟
ایاطالبان جنایاتی راکه کردن میتوان سرپوش گذاشت ونادیده گرفت؟؟
ایادرزمان حکومت طالبان یک پل یاسرک یابیمارستان ساختهدشده؟؟

ایاطالبان واقعامسلمان هستن؟؟

مسلمان واقعی ادم کش وبی رحم نیست ونوکرهیچ کسی نمیشود
طالبان ازهرکشوری کمک که به انان کمک کندکمک دریافت میکند
وهمه شرایط اسلامی راکنارمیگزارن ایااحمدشاه مسعودامریکای بودکه طالبان دربرابراومیجنگیدن ؟؟
طالبان برای خدانمیجنگن برای پاکستان وامثال اون وهدف شومشان میجنگن نژادپرستن طالبان نمیتوانن بقیه اقوام راتحمل کنن چون ایده پاکستانی اسراییلی دارن چون پایبندبه دین نیستن وحشی هستن ازاقتصادوپیشرفت هیچی نمیدانن مردم امروزنیازبه اقتصادخوب ویک کشورپیشرفته دارن نمیخواهن به عقب برگردن ولی این چوپانهامیخوان ماروبه عقب برگردونن وبه زوربه ماحکومت کنن
همه سیاستمداران مردم اگرمتحدباشن باهم جنگ نکنن خوب هیچ خارجی نیازنیست درکشوربماندطالبان است که دست ازکشتاربرنمیدارن وبهانه رادادن دست امریکاتادرافغانستان بماند

>>>   Qeader Panjshiri
در شهر کورا یک چشمه پاچاه است در این کشور بی در دروازه غنی عصبی پاچاه است

>>>   Nero
با تقلب به قدرت رسید، تعصب و قوم پرستی را دامن زد، انشاالله با سرافگندگی از سوی شرکای یهودش در راس امریکای خبیث، بدور انداخته خواهد شد

>>>   Kabir
اشرف غنی بیچاره و ناتوان شده حوادث و جریانات از کنترول اش خارج گردیده یگانه راه بیرون رفت‌ دست کشیدن از قدرت است که وی تشنه قدرت است.

>>>   انان نماینده نبودند لطفا احساسات مردم را با واژه صلح به بازی نگیرید ۔ هر مذاکره و هر توافقی که میخواهد صورت بگیرد امارت اسلامی مردم و جهانیان را از این مسئله اگاه خواهد کرد ۔
حبیب الله یوسف زی

>>>   ریس جمهور فعلی افغانستان. یگ خیانت کار تبه کار.حامی تروریست ...
کشور را هر روز رو به بحران میکند..هیچ پابندی به ملت ودولت افغانستان نداره. دو روز با خون بچه های مردم بازی میکنه. دوباره خودش بر میگرده خارج...

مصطفی بکتش

>>>   Rahmani
اگر رئیس اجراییه میخواهد محبوبیت قبلی خود را بدست آورد بیدرنگ توضع شناس نامه های برقی را طبق فیصله نماینده گان مجلس و توشیح شده رئیس جمهور را اعلان کند
چرا که داکتر عبدالله در دولت سهامی پنجاه درصد سهم دارد .
جای هیچ و بیم و هراسی نیست .
حکومت موازی و حکومت مستقل که اعلان کرده نتوانستید ! حد اقل
کوچکترین کاری که میتوانید هرچه سریعتر توضع تذکره های برقی اعلان کنید !

>>>   حیف که غنی اوغان متعصب است اگر نی امریکایی ها بالای اینطور اشخاص ...............خودرا هم نمیشویند حالا که شده داد خداست اگر نی اوغان لیاقت بالاتر از دروازه نگهبان را ندارند.

>>>   نظر دهنده اول برایت عرض کنم که دوران فاشیست بازی و چابلوس بازی تمام شده است دیگر مردم با چهارتا مرده باد و زنده باد تو عقلشان چپه نمیشود مردم خودشان درک و فهم و شعور دارند و میدانند دروغ گویی که وی را متفکر دوم جهان معرفی کردید اکنون افغانستان را مبدل به عرصه آشوب و کشتار و انتحار و جهنم کرده است و نهایت تلاشش حذف هویت اقوام و تک تازی قومیتی و انحصارطلبی پشتونی است.
حق گویی تاجک


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است