قیام سرتاسری راه می اندازیم
سرتان به سنگ خورده و اگر بیشتر پیش بروید، به کوه هم می خورد. اگر گفتگوها نتیجه ندهد، پرده از چهره های کاذب می کشیم و معلوم می شود چه کسانی با موترهای سیاه داعش را اکمال می کنند، انتحاری می آورند و زمینه انفجارها را مساعد می کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۱    ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ کد خبر: 145040 منبع: پرینت

یکماه از منظوری استعفای والی بلخ از سوی رییس جمهور می گذرد اما تا هنوز با وجود اعلام حمایت های مردم ولایت های مختلف از عطامحمد نور بحیث والی بلخ مساله استعفا نه تنها برای حکومت منتفی نشده که برخی اخبار از اعلام آمادگی نظامی حکومت برای استقرار والی جدید حکایت دارد و این درحالی است که برای برکناری والی باید دلیلی قانع کننده همچون بی کفایتی و ناتوانی ارایه شود و نه رقابت های درونی چند حزب سیاسی در قدرت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عطامحمد نور والی بلخ روز چهارشنبه 27 جدی 96 در جمع هوادارن خود از ولایت های پنجشیر، پروان و مشرقی درخصوص گفته هایی مبنی بر امضا نکردن توافقنامه با نمایندگان جمعیت از سوی ارگ ریاست جمهوری گفت: اگر تفاهم با ارگ صورت نگیرد، با تفاهم رهبر جمعیت اسلامی شیوه را تغییر می‌دهیم و به نافرمانی‌های مدنی و شیوه‌های دیگر دست می‌زنیم.

نور تصریح کرد: تازمانیکه سران حکومت در پی حذف دیگران باشند و در پی عدالت اجتماعی و سیاسی نباشد و نیز تا زمانیکه مدیریت شان در تامین امنیت کشور همینطور ضعیف باشد، بالاخره مجبور می شویم برای درهم کوبیدن دیوار خصم و چهره های ناکام کاذب، یک قیام سرتاسری راه بیاندازیم.

والی بلخ با بیان اینکه وی در پی عدالت سیاسی و اجتماعی و نیز تامین حقوق شهروندان کشور است اظهار کرد: برنامه این است پرده از روی چهره های کاذب بیرون کشیده شود و معلوم شود که چه کسانی با موترهای سیاه داعش را اکمال می کنند، انتحاری می آورند و زمینه انفجارها را مساعد می کنند؟

وی در واکنش به گفته های رییس مجلس سنا مبنی بر اینکه والی بلخ یک مامور دولتی است و صلاحیت عزل و نصب آنها با رییس جمهور است می گوید: من یک مامور نیستم و نماینده گروهی از مردم، یک ایتلاف و حزب سیاسی و همچنین یک طرف معادله افغانستان هستم.

نور، با اشاره به تماس تلفنی معاون ترامپ با اشرف غنی و تاکید بر حل مسالمت آمیز تنش ارگ و جمعیت بیان کرد: این مساله نشان می دهد که آمریکا در امور داخلی افغانستان مداخله نکرده و می خواهد که خواست مردم در نظر گرفته شود از اینرو اینها هراس دارند که دوستان آمریکای شان و جامعه جهانی آنها را نادیده می گیرند.

والی بلخ افزود: معاون رییس جمهور امریکا، رییس جمهور را نصحیت کرده است که مشکلات را مسالمت آمیز حل کند که اگر برعکس این موضوع باشد، نتیجه برای آنان (آمریکا) نیز معکوس خواهد بود؛ ملت افغانستان سلحشور و آزادی خواه است و استقلال خود را با هیچ چیز برابر نمی داند.

مقام ولایت بلخ، بار دیگر در این سخنرانی بر حل مسالمت آمیز اختلاف ها تاکید کرد و هشدار داد: در صورتیکه گفتگوها به نتیجه نرسد شیوه های دادخواهی نیز تغییر خواهد کرد؛ ما یک طرف معادله افغانستان هستیم و هیچکسی ما را بدون تفاهم کنار زده نمی تواند.

نور، توطیه حکومت برای برکناری اش را ناکام خوانده و گفت: سرتان به سنگ خورده و اگر بیشتر پیش بروید، به کوه هم می خورد.

وی تاکید کرد که او حتی یک قدم از خواسته‌های برحق مردم افغانستان عقب نشینی نخواهد کرد و تا آخر برای تحقق آرمان‌های مردم افغانستان در کنار آنان خواهد بود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نور
قیام سراسری
نظرات بینندگان:

>>>   وصیت و نصیت ام به اشرف غنی احمدزی ریس جمهر توافقی اینست که قمار را باختی کوشش کن که حریف را از دست ندهید در هر جا و هر کار خود خواهی و گپ ناشنویی و تکبرو غرور بیجا و توجه به حرف چهار مفسد لنده غر که در پهلویت نسته و میخواهند ترا درگیر یک مسله کنند کار ساز نمی باشد بلکه به حیثیت وشخصیت خودت لطمه وارد میگرد وانهم که خود را متفکر دوم جهان و عقل کل میدانی چون خودت سال ها است در خارج زندگی میکنی خوی و خصلت مردمان کشور ما را فراموش کرده اید که این مردم هیچگاه بزور تسلیم نمیشوند و سر خم نمیکنند و اگریکبار بگفته مردم ازبک ما یوق و بگفته مردم هزاره ما نموشه و بگفته مردم فارسی زبان ما ممکننیست و بگفته مردم پشتون مانه کیگی در انصور از هیچ چیزی ترس و حراس ندارند و تا زمانیکه خودشان کاملا از بین نروند و یا جانب مقابل را نابود نکنند ارام نمی نشینند بهتر است که قبل از چنین کاری با تفاهم و پایین امدن غرور و تکبر موضوع را از راه تفاهم حل و فصل کنید .

>>>   جان بس، سفیر امریکا در افغانستان، عطامحمد نور را والی پیشین بلخ می‌ خواند و می ‌گوید که باید هر چه زودتر ممکن است، صلاحیت ‌ها به والی جدید منتقل گردد.

>>>   سفیر امریکا که امروز در نخستین نشست خبری‌اش سفارت امریکا در کابل گفت، جنجال برکناری عطامحمد نور، والی پیشین بلخ از قدرت، باید سبب ایجاد خشونت نگردد و افغانستان پس از این جایی برای خشونت و جنجال ندارد. سفیر بس گفت: "ما به این باوریم و مهم است که این جنجال و انتقال صلاحیت از عطا والی پیشین به والی جدید باید مسالمت ‌آمیز باشد. جایی برای خلق بحران زیاد در جامعه وجود ندارد.

آقای بس گفت، هیچ کسی بالاتر از قانون نیست و بر اساس قانون اساسی افغانستان، رئیس جمهور این کشور حق دارد که مقام ‌های ولایتی را از قدرت برکنار کند. او گفت، تمام ابعاد حل معضل برکناری والی پیشین بلخ باید به منافع ملی افغانستان تمام شود و منافع شخصی در آن در نظر گرفته نشود. به باور وی، با دوام این معضل، تروریستان در افغانستان نفع می‌برند، "خشونت کافی هست، در این جامعه خشونت فراوان وجود دارد. این حکومت، ادارۀ ولایتی و سایر مردم عام با مشکلات متعدد دست به گریبان اند."

>>>   عطاخانمی می گوید"برنامه این است پرده از روی چهره های کاذب بیرون کشیده شود و معلوم شود که چه کسانی با موترهای سیاه داعش را اکمال می کنند، انتحاری می آورند و زمینه انفجارها را مساعد می کنند؟"
اگر از وی پرسیده شود که تا حال ذچه چیز باعث شده که انتقال دهندگان و حامیان داعش ذرا افشا نه نموده ای و متظر هستی که اگر امتیزات برایت داده شد، خپ تو چپ آنها و اگر نه شد آنها افشا می کنی! زهی معامله گری. نوش جان تان
عیدالولی

>>>   این مردک هنوز هم واقعیت ها را درک نمیکند و خود را بالاتر از آن احساس میکند که است .
یک نصیحت به ایشان : امریکایی ها ترا پلنگ ساخت و چال ملنگ ساختن ترا هم سنجیده اند ، بهتر است که واقعیت بینی کنی و چهارتا جوان احساساتی را به خاطر منافع شخصی خود به خاک و خون نکشی ورنه در وضعیت ناگواری قرار خواهی گرفت که بعد پشیمانی حاصلی ندارد.

>>>   Dehganpoor
بله راوی بزرگوار ترس و نگرانی انست که در برابر این جنبش مردمی که خواهان یک تغییر اساسی و نه گفتن به قلدری شونستهاست یکتعداد رهبران جمعیت از پشت خنجر نزنند و یا مثل " مار آستین " زهرپاشی نکنند و یک باردیگر مردم را نا امید بسازند اما این محک تجربه است برای استاد عطا که کنترول و مدیریت این جنبش را ازدست ندهد و بازهم فریب نخورد که بازهم پشیمان می شود و هزینه بزرگی خواهد پرداخت.

>>>   از تظاهرو نمایش چند روز گذاشته اعطا چنین استنباط میشه که خیلی وارخطا و خودرا در رزگاری سخت زوال لمس می کنه.

>>>   .....سرتاسری نزنی نور خطا که تمام مملکت را ګنده خواهد کردی.

>>>   بقیه کشورراارام کردی؟؟؟
که بلخ مانده است؟؟؟
مردک عاقل تمام ملت هرروزبه ماتم نشسته اندتومیخواهی چکارکنی بقیه مشکلات راحل کن طالبان راسرکوب کن اگرقدرت داری پس خیال ابادی وامنیت نداری فقط به قوم خودفک میکنی کشورراارام کن طالب راسرنگون کن بعدهیچ کسی ازعطا حمایت نمیکندمطمعن باش..................

>>>   معلم عطای .... امریگایی ها را مجبور میسازد که در یکی از همان موترهای شیشه سیاه دست بسته انداخته تسلیم داعش اش کند

>>>   شمس قد افراشت خواهد، سرفشان فارسی

از حدود چین و ماچین تا بخارا و ختن
روم و ری جغرافیای باستان فارسی

قندهار تو سمرقند است در رقص و سماع
بلخ، لاهور است در رنگین‌کمان فارسی

شهر نیشابور و غزنین‌اند بخشی از بهشت
می رسد تا عرش اعلا دودمان فارسی

دشت لیلی بوی ابراهیم ادهم می‌دهد
شهر شیخ مهنه، عشق‌آباد جان فارسی

بحر هند از موج‌ها، یک صبحدم بیدل شکفت
تا که لب تر کرد از شیرین‌بیان فارسی

تو برای فال حافظ می کشی خط‌ ونشان؟
هفت خط "تاج‌محل" خط و نشان فارسی

رودکی، فردوسی و سعدی، سنایی و شهید:
یک قلم خورشید از یک کهکشان فارسی

کاشکی رخش از سمنگان شیهه ی دیگر کشد
کاش سهرابی دگر زاید زنان فارسی

کابل و کشمیر و شیراز و خجند و بامیان
کاشکی احیاء شود باز این جهان فارسی

>>>   خدا کند که جمعیت اسلامی اقفانستان مردم اقفانستان رابه چیز های نا چیز نفروشند و ما همه منتظیر قومانده آقای نور هستیم .
زره

>>>   بی خود میکنی اشغال میخواهی خونریزی روان کنی.رییس جمهور دستور میده اجرا نمیکنی اشغال رییس جمهور این صلاحیت داره .اگه باسواد درست بودی کتاب قانون خوانده کرده که رییس جمهوری چی صلاحیت داره الان میرفتی .زنده باد غنی جان ضد فساد کارمندان دولت و... ساخت بنده های که میکنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است