روسیه اصلا به مشکلات کوریای شمالی کمکی نکرده
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۸    ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ کد خبر: 145045 منبع: پرینت

رییس جمهوری آمریکا مدعی شد، روسیه به حل مشکل کوریای شمالی هیچ کمکی نکرده، در حالی‌که اگر روابط مسکو و واشنگتن خوب بود، "ولادیمیر پوتین" می‌توانست نقش زیادی در این زمینه داشته باشد.

به گزارش «نووستی»، "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز» گفت که روسیه اصلا به حل و فصل مشکل کوریای شمالی کمکی نکرده است. به گفته وی، مسکو حتی به مقامات پیونگ یانگ کمک کرده است تا از رژیم تحریم های سازمان ملل علیه کوریای شمالی، فرار کنند.

ترامپ مدعی شد: «روسیه اصلا هیچ کمکی در رابطه با کوریای شمالی نکرده و حتی مانع از آن می شود تا چین در این زمینه به ما کمک کند.» رهبر آمریکا یادآور شد که همه این اقدامات باعث شده تا پیونگ یانگ هر روز که می گذرد، به ساخت موشک‌هایی با طول برد بیشتر که بتواند به خاک امریکا برسد، نزدیک تر شود.

ترامپ در این رابطه حتی روسای جمهوری سابق آمریکا، از بیل کلینتون گرفته تا جورج بوش پسر و باراک اوباما را نیز متهم کرد که نتوانستند مشکل کوریای شمالی را حل و فصل کنند.

به عقیده ترامپ، "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه امکان آن را دارد تا اقدامات زیادی برای حل و فصل مشکلات مربوط به کوریای شمالی انجام دهد، ولی سطح پایین روابط بین مسکو و واشنگتن، اجازه موفقیت جدی در این زمینه را نمی دهد.

علاوه بر این، "رکس تیلرسون" وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که روسیه به تعهدات خویش در زمینه تمامی تحریم های اعمال شده از سوی سازمان ملل علیه کوریای شمالی عمل نمی کند که یکی از این موارد، ارسال سوخت به این کشور است.

تیلرسون گفت: «برای ما کاملا واضح است که آنها (روس‌ها) تمامی تحریم ها علیه پیونگ یانگ را رعایت نمی کنند و دلایلی هم برای تایید این موضوع وجود دارد.» به گفته وی، این مساله قبل از هر چیز به محدودیت در ارسال مواد سوختی به کوریای شمالی مربوط می شود. البته این نقض تحریم ها شامل موارد دیگری نیز می شود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
روسیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است