احضار استراتژیست ارشد پیشین ترامپ به دادگاه
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۶    ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ کد خبر: 145052 منبع: پرینت

مسوول ویژه تحقیقات مداخله احتمالی روسیه در انتخابات سال 2016 ریاست جمهوری آمریکا، با صدور احضاریه ای «استیو بنن» استراتژیست ارشد پیشین کاخ سفید را برای شهادت در مقابل هیات منصفه به دادگاه فراخواند.

شبکه خبری فاکس نیوز در گزارشی با اعلام صدور احضاریه توسط «رابرت مولر» مسوول ویژه تحقیقات، برای مدیر اجرایی اخراج شده شبکه رسانه ای بریت بارت نیوز و مدیر کارزار انتخاباتی ترامپ، نوشت: بنن سه شنبه در نشستی 12 ساعته پشت درهای بسته، در کنگره شهادت داد. وی به عنوان بخشی از تحقیقات روسیه در مقابل اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شد.

فاکس نیوز در ادامه گزارش خود در اینباره افزود: روزنامه نیویورک تایمز هفته گذشته برای نخستین بار گزارش احضاریه بنن را توسط تیم مولر منتشر کرد. برخی منابع به فاکس نیوز گفته اند که این احضاریه بعد از این که پولیس فدرال آمریکا موفق نشد با بنن در این زمینه تماس بگیرد، صادر شده است.

بر اساس این احضاریه، بنن باید در مقابل هیات منصفه تحقیق کننده درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا حاضر شود.
منابع آگاه به فاکس نیوز گفته اند که با وجود صدور احضاریه برای شهادت دادن بنن در مقابل هیات منصفه، دفتر مولر ممکن است با وی مصاحبه کند.

به نوشته فاکس نیوز، سخنگوی مولر از پاسخگویی فوری به درخواست این شبکه در این زمینه خودداری کرد.
بنن بعد از حضور در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، کنگره این کشور را ترک کرد. در این نشست یکی از نمایندگان ارشد دمکرات، رییس جمهوری آمریکا را به صدور دستور سکوت به رسانه ها درباره بنن متهم کرد.

«آدام شیف» نماینده دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: بنن در این نشست از پاسخگویی به پرسش هایی درباره حضورش در کاخ سفید یا همکاری با تیم انتقالی رییس جمهوری خودداری کرده است. خودداری وی از پاسخگویی به این سوالات، باعث شد «دیوید نونز» رییس جمهوری خواه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا احضاریه ای برای وی صادر کند.
شیف افزود: این نخستین بار است که جمهوریخواهان کمیته مذکور در واکنش به شاهدی که از پاسخگویی به سوالات خودداری می کند، احضاریه صادر می کند.

به گفته شیف، کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد بار دیگر بنن را برای پاسخگویی به دور دیگری از سوالات فرا خواند.
«تری گایودی» نماینده جمهوریخواه از ایالت کارولینای جنوبی در مجلس نمایندگان آمریکا نیز در یک برنامه تلویزیونی شبکه فاکس نیوز، خودداری بنن از پاسخگویی را تایید کرد.
بنن بعد از ظهر پنجشنبه بار دیگر در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا حاضر می شود.

احضاریه و مصاحبه با بنن با تیم تحقیقات کنگره به دنبال انتشار کتاب «آتش و خشم» اثر مایکل وولف مطرح شده است. در این کتاب بنن از پسر و داماد ترامپ و نیز «پل مانافورت» رییس سابق کارزار انتخاباتی ترامپ انتقاد کرده است.

بنن در این کتاب نشست این افراد را در برج ترامپ با یک وکیل روس در جریان کارزار انتخاباتی ترامپ اقدامی «خیانت آمیز» و «غیر وطن پرستانه» توصیف کرده است.
بنن آخرین نفر از از اعضای تیم سابق ترامپ است که برای مصاحبه با مولر فراخوانده شده است.

هیات منصفه فدرال آمریکا در اکتبر 2017 (میزان 1396) مانافورت و «ریک گیتز» را به عنوان بخشی از تحقیقات مولر به 12 مورد جرم متهم کرد. هر دوی آنها اظهار بیگناهی کردند.
دفتر مولر اعلام کرده که اتهامات این 2 نفر شامل توطئه علیه آمریکا، پولشویی و گفته های گمراه کننده و غلط و خودداری از اعلام حساب های بانکی در خارج است.

فاکس نیوز ادامه داد که این شبکه خبری به اطلاعاتی دست یافته که نشان می دهد دادگاه بعدی مانافورت 14 فوریه (25 دلو) برگزار خواهد شد.
تیم مولر هچنین «جرج پاپادوپولوس» مشاور سیاست خارجی سابق کارزار ترامپ را به دروغگویی به پولیس فدرال آمریکا درباره تماس هایش با برخی از افراد نزدیک به دولت روسیه متهم کرده است. پاپادوپولوس در تحقیقات مولر درباره چنین اتهاماتی اظهار بی گناهی کرده است.

روزنامه واشنگتن پست بتازگی در گزارشی نوشت: مولر اواخر ماه دسامبر (اوایل جدی) در ملاقاتی با «جان داود» و «جی سکولو» وکلای ترامپ موضوع مصاحبه با ترامپ را مطرح کرده است.

شبکه خبری ان.بی.سی نیز از احتمال مصاحبه با ترامپ در ارتباط با تحقیقات مولر خبر داده بود.
طبق گزارش این شبکه، وکلای ترامپ با نمایندگان مولر دیدار کرده اند تا درباره شرایط چنین مصاحبه ای گفتگو کنند.
مولر توسط وزارت دادگستری آمریکا برای تحقیق در مورد اتهام دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا و احتمال تبانی مسکو و ستاد انتخاباتی ترامپ منصوب شده است.

آژانس های اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده اند که روسیه در انتخابات آمریکا دخالت کرد تا به پیروزی ترامپ کمک کند. روسیه هرگونه دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده و ترامپ نیز گفته که با روس ها تبانی نکرده است.

در پی تحقیقات مولر به غیر از پاپادوپولوس، «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی نیز به دروغ گویی به پولیس فدرال آمریکا متهم شده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
دادگاه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است