معاون ترامپ بحران کشور را به رسمیت شناخت
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۵    ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ کد خبر: 145075 منبع: پرینت

با استقبال از درک وضعیت حساس کشور در گفتگوی معاون ریاست جمهوری آمریکا مایک پنس به رهبری حکومت افغانستان در حل مسالمت آمیز تنش میان کابل و بلخ، ایجاد اصلاحات اساسی، همه شمولی سیاسی و آمادگی انتخابات، همچنان يافته هاى اخیر هیات شورای امنیت ملل متحد پیرامون مشكل مشروعیت و تبعیض در حکومت همه ی آنچه برآن مصرانه تاکید و تلاش داشته ایم در واقع آغاز به رسمیت شناختن بحران کشور توسط رهبری آمریکا و جامعه ی جهانی می باشد.

با موضعگیری اصولی مان که همواره اعلام نموده ایم مقاومت بلخ فقط درحد مقاومت یک والی و یک ولایت در مقابل دولت خوب مشروع و سربراه نیست بلکه فریاد اعتراض و ایستادگی مردم بخاطر ضعف حکومت نابکار و وضعیت نابسامان کل کشور می باشد. این مقاومت نظامی گری را برنمی تابد و اندک اشتباه به معنی جنگ علیه مردم بحران را عمیق تر می سازد.

وضعیت موجود را در مقیاس یک معضل ملی ابتدا باید به رسمیت شناخت و در چارچوب یک راهکار ملی راه حل ارایه کرد. اکنون با درک دقیق و به رسمیت شناختن بحران کشور در سطح ملی و جهانی وقت آن رسیده است که همه نیروها در یک همگرایی به بحران کشور بپردازند و پیرامون یک برنامه ی ملی به توافق برسند تا کشور بیش از این غرق ناکامی سیاست های ناشیانه ی حکومت نگردد.

احمد ولي مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
معاون ترامپ
بحران افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   بهترین گپ را زدی آقای مسعود . اینست تحلیل یک سیاستمدار با تجربه
و حل بحران که با گفتمان سیاسی باید حل شود و درین گفتمان باید طرفداری
آقای اشرف غنی احمد زی که خلاف حقیقت و طبیعت و خلقت و فطرت و خلاف قانون توشیح کرده ای خویش موضع گرفته
و میخواهد نام و عنوان یک قوم را بر همه شهروندان افغانستان تحمیل کند
و این حادثه ساز شده و میشود حل گردد افغان یا پشتون یکی است نمیتوان
انرا آنرا بالای سایر اقوام متعدد افغانستان تحمیل کرد . اگر آقای غنی هرقدر
این تار را کش کند انگیزه ء انقطاع اضافه میشود.
وای ازان روزیکه مردم به پا خیزند و نام اصلی و تاریخی را ادعا کنند .
همینکه بالای شناسنامه به خط جلی و کلان نوشته است جمهوری اسلامی
افغانستان به خوبی حاکی است که دارنده ء ان از افغانستان است.
من افغانستانی استم اما افغان نیستم . آیا هر هندوستانی هندو است یا
هر پاکسانی پاک است . و قس علیهذا .
در انگلستان نژاد ها و اقوام بی شمار زندگی دارند و شهروندان متساوی الحقوق هستند آیا همه انگلیس اند نه خیر به همین قسم مثالهای هزار در هزار
م.ش.ف کابل

>>>   اقای احمد ولی مسعود استثنای چند مفسد مغرض کهتعداد شان اندک هم است همه مردم به همین نظر هستند اما کجاست گوش شنواو چشم بین در ارگ نشینان سلطه جویان خود خواه متکبر گپ ناشنو از خود راضی تا درک چنین مطلب را کنند درک این مطلب را کسانی میکنند که با علم واقعی و از کینه و تعصب قومی بدور باشند و صلح وارامشمردمان کشور مارا درک عمیق کرده باشند نه کسانی که امروز در چوکی های ارگ تکیه زده و در زمان جنگ ها در کشور ما خودشان با فامیل های شان در خارج کشور با ناز ونعمت زندگی میکرد و پس از نابودی امارت اسلامی طالبان خود ساخته پاکستان خود شان بکشور ما هجموم اوردند تا هم قدرت دولت رابدست گیرند و هم سرمایه کشور را و با چال ونیرنگ و کمک کشور خارجی چنین هم کردند سرمایه ها را بخارج به فامیل های شان انتقال دادند وملت را بفقر گرفتار کردند و ترورستان طالبان رانده شده را دوباره بکشور اوردند تا خودشان از چنین حالت جنگ نفع برند و مردم قربانی خیانت و جنایت ان شده اند و کمتر چیز را بدیگران روادارنیستند میخواهند انرا هم در تصرف خود در اورند چون کارد به استخوان مردم رسیده هالا دیگر تحمل چنین خیانت را ندارد اماده هر نوع ایستادگی وقربانی هستند .

>>>   ولی خان سیاست شما نظاریها مثل یک کشتی شکسته در حالت غرق شدن است و سرنشینان آن بخاطر زنده ماندن به هر خس و خاشاک دل خود را خوش میکنند.
شماها اگر به ملت جفا نمیکردین، حال در موقف بهتری قرار خواهید داشت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است