نور: روش های دادخواهی جدید را در پیش می گیریم
در حرکت سبز فوج فوج به سرک ها برآییم و خواسته های خود را سر می دهیم اگر گوش شنوا بود که خوب و اگر نه در حرکت های نارنجی همانطور که فوج فوج به سرک ها برمی آمده ایم ادارات دولتی در تمام ولایت ها را بند می کنیم. 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۶/۱۱/۱ کد خبر: 145221 منبع: پرینت

با گذشت بیش از یک ماه از منظوری استعفای والی بلخ از سوی رییس جمهور و تجمعات مردمی در ولایت های مختلف در حمایت از عطامحمدنور تا هنوز حکومت بگونه رسمی درخصوص این مساله اظهار نظر نکرده است و از سوی دیگر خبرها از بی نتیجه ماندن مذاکرات جمعیت و ارگ حکایت دارد. در این بین بگفته برخی اعضای شورای ملی روزانه 2 تا 8 هزار نفر با والی بلخ دیدار و از وی اعلام حمایت می کنند اما صبر نور و هوادارانش از سکوت حکومت لبریز شده و قرار است حرکت های جدی تر روی دست بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عطا محمد نور والی بلخ روز شنبه 30 جدی 96 در جمع هواداران خود در ولایت بلخ در واکنش به صحبت های سفیر آمریکا در کابل مبنی بر صلاحیت رییس جمهور در برکناری والی ها گفت: ارگ با تضرع زیاد سفیر را آماده ساخته که حرف هایی بزند و توصیه من به وی این است که یکبار قانون اساسی افغانستان را بخواند و شرایط کشور را درک کند.

نور با بیان اینکه به موضع گیری مایک پنس معاون رییس جمهور آمریکا تمسک می کنیم و برای ما مصداق و معیار سخنان او از کاخ سفید است تصریح کرد: آمریکا برای حمایت از مردم افغانستان و مبارزه با تروریزم به اینجا آمده و موضع گیری مقام های این کشور نباید دمکراسی را نقض کرده و مداخله در امور داخلی محسوب شود.
مقام ولایت بلخ در این سخنرانی از تعلل حکومت در پذیرش درخواست های جمعیت انتقاد کرده و از راه اندازی حرکت های سبز و نارنجی هشدار داد و گفت که مردم نمی توانند زیاد حوصله کنند و اگر مذاکرات جواب ندهد روش های داد خواهی تغییر خواهد کرد.

وی خطاب به هواداران خود تصریح کرد: حرکت سبز آن است که فوج فوج به سرک ها برآییم و خواسته های خود را بگوییم اگر گوش شنوا بود و مشکل حل شد که خوب و اگر نه به حرکت های نارنجی رجوع می کنیم و همانطور که فوج فوج به سرک ها برمی آییم ادارات دولتی در تمام ولایت ها را بند می کنیم.

نور اضافه کرده است که با همین حرکت ها بسوی انتخابات ریاست جمهوری آینده پیش خواهند رفت.

والی بلخ بار دیگر بر اینکه جمعیت اسلامی یک طرف ایجاد حکومت وحدت ملی است تاکید کرده و درخصوص مساله برکناری خود اظهار کرد: از آنجایی که جمعیت یک طرف حکومت است؛ استعفای من با استعفای رییس جمهور و رییس اجرایی ارتباط مستقیم دارد.

نور بیان کرد: هرگاه سر استعفای من بدون توافق رهبری جمعیت و متحدان تاکید صورت بگیرد، من، رییس جمهور و رییس اجرایی هر سه یکجا استعفا می دهیم.

وی تشکیل ریاست اجرایی را خلاف قانون اساسی و حکومت وحدت ملی را خلاف"قانون اساسی و بر اساس مصلحت خواند.

عطامحمدنور از تمامی هوادارن خود خواست تا با آغاز حرکت های سبز و نارنجی، ارامش مردم را در نظر گرفته و هیچ آسیبی به بیت المال نرسانند چراکه دولت خود مردم هستند و نباید از این ناحیه آسیب ببینند.

گفتنی است که انتظار والی بلخ برای پذیرش خواسته های جمعیت در حالی است که ظاهرا مذاکرات نمایندگان این حزب با نمایندگان ارگ بی نتیجه بوده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نور
سبز
نارنجی
نظرات بینندگان:

>>>   عطا چور باید بدانید که این چند.ولګرد در دور و پیشتان است اینها صرف بخاطر چور امده اند ودوم اینکه از این حرکت های سبز تان کدام نتیجه نګرفتید و فهمیدید که دیګر تاریخ تان تیر است واګر واقعأ شما بخاطر ملت مبارزه میکنید چرا هفته ګذشته تمام فامیل تان را به دوبی انتقال دادید از این معلوم میشود که خاین هستید و صرف مردم بیچاره را سپر خود میسازید ولی این مردم خواب برده باید بداند که شما صرف تشنه قدرت هستید نه خدمتګار و این خیالات لیبیا و عراق را از سر تان دور نماید به این لچکی و ولګردی کدام نتیجه یی به دست تان نمیاید بدون ذلت و حرکت نارنجی تان همان خواهد بود که تنبان خود را زرد خواهید کرد و فامیل را به دوبی انتقال دادید و خود تان به کولاب خواهد رفتید.

>>>   معلوم میشود اظهارات سفیر امریکا که به خواهش وتضرع اشرف غنی صاحب
صورت گرفته باشد نظر شخصی خود او است نه برخواسته از موضع قصر سفید . بیان آقای میک پنس معاون رییس جمهور امریکا به نرمش در حل
قضیه روشنی دارد که به مذاکره تاکید میکند .
سفیر صاحب لطفا بگوید که ساختار این حکومت در کجای قانون اساسی
افغانستان (که به سرپرستی نماینده ء باصلاحیت ایالات متحده امریکا شکل
گرفته) آمده است که به گفته ء او باید به قانون مراجعه شود و صلاحیت مطلق
آقای اشرف غنی به حیث رییس جمهور مشروع وقانونی در نظر باشد
یک ساختار برخواسته از طرف دو تیم رقیب در سیاست است که یک جانب
حزب وسیع جمعیت اسلامی کشور است. هرگاه حزب جمعیت در کل در اثر
تخلفات مکرر آقای اشرف غنی از توافق سیاسی و انحصار طلبی او حمایت
و اشتراک خود را مجبور شود پس بگیرد ( که حق سیاسی و حقوقی اوست )
حکومت و ساختار او می پاشد و سقوط میکند و مشروعیت مصلحتی آن
ازبین میرود . درین حالت تنها راه اصلی و حقوقی برای مشروعیت بخشیدن
نظام سیاسی در کشور انتخابات زود رس است .که باید به امانت داری و
شفاف انجام داده شود تا کشور به سوی بحران و در گیری داخلی نه رود .
م.ش. ف کابل

>>>   سبز و نارنجی گلم
زود می رنجی گلم
هر چیزی که بادار کلان صلاح دید، همان می شود.

>>>   استاد عطامحمد نور!
بمن فرق نمیکند که که این مردم چه میخواهند از تو بسازند اما شناختی که من از تو دارم بخدا سوگند است که پوست پیاز هم از تو ساخته نیست! میدانم و تو هم میدانی که دغدغۀ کنونی ات وقت کشی ئی بیش نیست، تلاش داری که با ضایع نمودن وقت به یگان امتیاز برسی، بخدا اگر گپ دیگری باشد، مردم افغانستان اینرا خوب میدانند که تو آن کسی استی که به سرمایۀ بزرگی دست یافته ای و این همه مردم مردم گفتن سیاستی بیش نیست، تو میدانی که ملت با تو نیست زیرا در کشور اصلاً ملتی وجود ندارد، همه ملت را شما و تنظیم های دایگر متلاشی ساختید، از مردم دست بردار و با احساسات مردم تجارت نکن، لطفاً

میهن زرغون

>>>   میهن زرغون میتوانی بار و بنجک را ببندی وسوار بر شتر ویا لاری شده دواباره به ههمان مهمند ایجنسی ات بروی زیر بیرق پاکستان۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است