نامه اعتراضی 120 نماینده مجلس به غنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۹    ۱۳۹۶/۱۱/۱ کد خبر: 145242 منبع: پرینت

نمایندگان مجلس با امضای اعلامیه ای به توشیح فرمان تقنینی تعدیل قانون ثبت احوال نفوس از سوی رییس جمهور اعتراض کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، تعداد 120 عضو مجلس نمایندگان روز شنبه 30 جدی 96 در یک نامه سرگشاده از رییس جمهور خواستند که روند توزیع شناسنامه های برقی را بر بنیاد قانون ثبت احوال نفوس که در سال 1393 از سوی دو مجلس شورای ملی تصویب شده بود، آغاز کند.

نمایندگان معترض با خوانش این نامه در حضور رسانه ها اعلام کردند که روند توزیع شناسنامه های برقی بر اساس فرمان تقنینی که به شکل غیر قانونی طی مراحل شده مورد قبول نیست و مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی در پی خواهد داشت که عواقب آن بر دوش حکومت است.

آنان هشدار می دهند که اگر حکومت شناسنامه های را بر بنیاد قانون ثبت احوال نفوس سال 93 توزیع نکند، شناسنامه نخواهند گرفت.

گفتنی است که مطابق فیصله کمیته مختلط شورای ملی که بدلیل حضور نداشتن 4 عضو مجلس نمایندگان در آن جلسه غیر قانونی خوانده می شود قرار است واژه افغان برای تمام اقوام کشور در شناسنامه ها گنجانده شود، این درحالی است که بسیاری از عواقب اجتماعی این اقدام هشدار می دهند.

علاوه بر این موضوع، شماری از اعضای مجلس دو مرتبه با جمع آوری امضا خواهان بررسی فیصله کمیته مختلط در آجندای مجلس شدند اما این موضوع شامل برنامه مجلس نشد.

گفتنی است که نمایندگان مجلس همزمان با امضای این نامه به تعطیلات زمستانی خود رفته اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شناسنامه ها
اعتراض نمایندگان
نظرات بینندگان:

>>>   خاموشی ملت در برابر این حکومت فاسد وخون آشام تاسف بار غنی احمد زی است.
او مردم شریف نجیب ایمان دار، بادیانت افغانستان اگر میخواهید خود تان اسلام و ایمان تان زنده بانید این غنی احمدزی همبرگ فروش نیویارکی ، متعصب وهمدستان فاشیست وجنایت کارش را از ارگ عاجل بیرون کنید تا غنی احمدزی شوونیسم قبیله گرا و فاشیت ارگ را ترک نکنند اوضاع نابسامان کشور عزیز ما افغانستان بهبود نمی یابد و یک دست شوید ؛ بیل , تبر , داس را بردارید در جای زندگی دشمن دین ؛ خاک و فرهنگ پچ هزار سال نیاکان تان یورش برید.
بخاریکه همین غنی کثیف کم اصل و کم نسب این انسان بی برنامه رفاه و آسایش و مغز گنیده تعصب شیطان اقوام شریف افغانستان را بنام پشون دارانی , غلجی تاجیک , هزاره , از بیک و ترکمن جدا کرد بین مردم غیور دلیر شجاع مسلمان کشور عریرما نفاق قوم انداخته و هیچ کار بنیادی نکرده است.
بیـا هموطن همـدل شــویم از بهـر امن و آبادی میـهـن
هزاره تاجک و پشتون ترکـمن از این میهن
سـنی و شیـعه گلـهای یک باغ این میهن
با همدیگر پذیر ریشــه بر کنیــم بنیـاد زمامدار استبدا میهن
بیاید ملک را از دست زمامدار استبداد آزادسازیم با همدلی یکدیگر آباد سازیم
بـیـا ای همـوطن تا یار باشیم
به اهل مملکت همکار باشیم
نورعلم و معرفت سازد بری
ملک آباد وصفای رهبری
این کم اصل غنی احمدزی بی نسب شوونیسم قبیله گرا فاشیت تا ارگ را ترک نکنند اوضاع بهبود نمی یابد
قرن ها هم طول بکشد اوضاع نه تنها بهتر نخواهد شد بلکه روزبروز بدتر هم خواهد گردید.


تا غنی احمدزی شوونیسم قبیله فاشیت ارگ را ترک نکنند اوضاع بهبود نمی یابد

>>>   اگر چنین خواسته ها ملی نشود عواقب بدتر درپی خواهد داشت وتنش های قومی بالا خواهد شد

>>>   غنی افغانستان را به تجزیه رو برو ساخته است . که یکی خراسان و دیگری
افغانستان خواهد بود

>>>   وقتی رئیس جمهور بارٲی مردم برکرسی ریاست قرار میگیرد، حالا این مردم این حق راندارد که بگوید من افغان نیستم؟ اشرف غنی هم ازمردم رٲی گرفت وهم برروی مردم ....میکند.
باکول

>>>   اگر ابراهیمی این موضوع را شامل اجندا میکردموضوع فسادش بهرسمیات و تحقیق کشیده میشد

>>>   dul Hai Khurasani
هويت؛ آيت الهى و نعمت آفرينش خداوند لايزال است، جاعلان و منكران هويت،دشمنان خدا و رسول او هستند!
اگر اين نبشته از آقاى نيازى باشد كه ظاهراً است، بايد گفت: كه بدنبال فتواى قتل شهيد فرخنده عزيز (در جوار آرامگاه شاهنشاه و سپهسالار قهرمان افسانه يى كابل ) اين دومين گناه خطير و فتواى فتنه انگيز ايشان است كه مستوجب عقوبت و عذاب الهى خواهد بود.
كسى ايكه خود را برتر از حضرت داوود دانست و حكم خدا را عملاً انكار كرد و از فتواى قتل فرخنده كه خوش اعتراف نموده بود، نشرميد، استغفار نكرد و معذرت نخواست، حالا آمده است تا نص صريح قران را انكار نمايد،هويت تمدنى خراسان را به هويت بدوى بفروشد و بدتر از آن اينكه ايمانداران به امر خداوند را (كه هويت خود را انكار و جعل نميكند ) مهر خيانت بزند.
از اين آدم ايستاده در شبستان تاريك و خاكسترى مسجد وزير اكبرخان بايد پرسيد، كه مگر جنابعالى به اين نص صريح قرآن كفر مى ورزى ؟
يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ
زمانيكه خداوند هويت هاى قومى را برسميت مى شناسد، جنابعالى چه كاره هستيد كه يك تمدن مقدس را زير خيمه قبيله تعريف مى كنيد؟
واقعيت اين است كه اين آقا جاده صاف كن فاشيسم است و حكم خدا را در طويله منفعت دنيا به بال مگسى فاشيسم سودا نموده است.
براى ما همين آيه و اعتراف خداوند كافيست، هر روايتى ، مصلحتى ، حديثى ، فتوايى و نظرى كه مغاير اين نص صريح قران باشد به پشيزى نمى ارزد.
هموطن من !
خداوند به تو كه وارث؛ تمدن ، فرهنگ، تاريخ و عظمت خراسان و فلات ايران فرهنگى هستى اجازه داده است به هويت خود افتخار كنى و از آنجا كه ما براى اولين بار تقوا را در جهان بشريت تعريف ( گفتار نيك ، رفتار نيك ، پندار نيك) كرده ايم، پس برازنده تر هم هستيم و ما به اين عزت و عظمت افتخار مى كنيم .
هويت فروشى و افغان گرايى مولوى نيازى ارزانى خودش باد.

لينك نبشته آقاى نيازى در كامنت نخست در اختيار شماست .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است