وزارت مالیه، شرکت امنیتی و آمریکایی ها؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۵    ۱۳۹۶/۱۱/۳ کد خبر: 145346 منبع: پرینت

هتل کانتینانتال کابل هتل دولتی است. ویس احمدبرمک وزیر داخله در مصاحبه با بی بی سی می گوید که امنیت این هوتل را سه هفته قبل از وزارت داخله یک کمپنی امنیتی خصوصی بدست گرفت. وزیر داخله در این انتقال امنیت به شرکت امنیتی خصوصی به نکته ی مهمی اما بصورت مبهم و غیر صریح اشاره کرد. او گفت که این هتل (ریاست هتل) در تفاهم با وزارت مالیه مسوولیت تامین امنیت هتل را با شرکت امنیتی خصوصی امضا کردند.

آیا هتل انترکانتینانتال مربوط به وزارت مالیه است؟

برخی از منابع می گویند که رییس هتل کانتینانتال از نزدیکان و یا دوستان نزدیک اکلیل حکیمی وزیر مالیه است و بنابراین آنها در مورد هوتل تصمیمات خود را داشته اند. آیا آمریکایی ها در انتقال امنیت از وزارت داخله به شرکت امنیتی خصوصی نقش داشتند؟ گفته می شود که آمریکایی ها دو سه ماه قبل به هتل کانتینانتال گفتند در صورت تعویض نیروهای امنیتی آن از وزارت داخله به شرکت امنیتی خصوصی ما با هتل برای اقامت شهروندان آمریکایی قرارداد می کنیم. همان بود که هتل و وزارت مالیه در تفاهم با آمریکایی ها امنیت هتل را به شرکت خصوصی امنیتی کابل-بلخ به ریاست سعید رحیمی سپردند.

در حالیکه رییس جمهور غنی همیشه تاکید می کند که استفاده از قوای نظامی حق انحصاری دولت است و هیچ نهاد و گروهی دیگر این حق را ندارند چرا شرکت امنیتی خصوصی که مخالف این گفته ی رییس جمهور و متناقض حاکمیت دولتی است وجود دارد؟ طالبان مسوولیت حمله را بدوش گرفتند و تصویر پنج تروریست خود را نیز منتشر کردند اما دولت افغانستان بگونه ی شگفت انگیز و خندوه آوری می گوید که یافته های منابع امنیتی نشان می دهد شبکه ی حقانی مسوول حمله بوده است.

پنج تروریست و به قول وزیر داخله شش تروریست 18 ساعت در هوتل جنگیدند. اینها چگونه با آن همه سلاح و مهمات و از کدام راه با آن همه بازرسی امنیتی وارد هتل شدند؟ گزارش منابع موثق می رساند که طالبان از راه عمومی وارد شدند. نخست دو نفر شان با تفنگچه آمدند و بعد از صرف نان شب در رستورانت هتل به روی مردم شلیک کردند سپس سایر افراد شان از دروازه ی عمومی هتل وارد شدند و به عملیات آغاز کردند.

عملیات دولت بسیار غیر حرفوی و کُند بود. هیچگونه امکانات و ابزار برای نجات مهمانان هوتل از کلکین وجود نداشت. از این رو تعداد تلفات بسیار بالا بود و گفته می شود که شمار کشته ها به 50 نفر و زخمی ها نیز در همین حدود است.

محمداکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله
کانتینانتال
نظرات بینندگان:

>>>   باید زینه های خاص سیار و امن درهمچو موارد همراه تیم های عملیاتی باشد

>>>   وقتى وزير ماليه مصروف مسائل امنيتى و شركت هاى قراردادى بخاطر مفاد شخصى خود شود وضع مملكت بهتر از اين نميشود.
متوفى در حادثه هوتل كانتيننتال

>>>   تشکر از امنیت ملی ما که پیش ازینکه حادثه خونین در هوتل واقع شود اشرار را با مهمات وسلاح شان کشف ودستگیر کرد!!! ورنه خدامیداندچقدر تلفات وخسارات وارد میشد!!!
معاش وامتیازات دالری نوش جان تان!!!
بمجردیکه اشرار ساعت 9 شب عملیات بکش بکش را شروع کردند امنیت ملی ما هم فیالفور ساعت 4 صبح در صحنه حاضر شدند !!!

>>>   اوبرادر اصلا رئیس جمهور وزیرمالیه است رئیس جمهور را فریب میدهد و در تمام جریانات بزرگ که این کشور را به قهقرا میبرد این وزیر مالیه است. این شخص فقط برای دزدی آمده است.
یکی از دیپلماتهای سفارت افغان در واشنگتن.

>>>   باید وزیر مالیه در پارلمان استیضاح شود و جوابگوی خون مردم بی گناه باشد.

>>>   دوستان عزیز توجه نماید وقتیکه سفیر امریکا بګوید که این کار شود پس ریس جمهمور وزیر داخله وزیر مالیه امنیت دفاع کی هستند منافع شخصیی در این وضعیت مطرح نیست بزرګان خودرا متهم نسازید تمام بزرګان ما خوب است شخصیت. ها هستند
کدام حزب و تنظیم بدون خواست امریکا امده است همه و همه خواسته امریکا است سیاست جهانی و تقابل. منافع شان است
طالب و حقانی یکی هستند فرق نیست رهبری پاکستان را خدا تباه کند
افغان های ما چهل سال است مه به نام های مختلف ګشته میشود از دست خارجی ها هستند
دادن پول و ګرفتن پول مفت لسان نیست مفت مصرف نمی کند
احمدی از افغانستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است