دیپلمات انگلیسی جایگزین ولد شیخ شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۳    ۱۳۹۶/۱۱/۳ کد خبر: 145358 منبع: پرینت

خبرگزاری آناتولی ترکیه دوشنبه شب به نقل از منابعی در سازمان ملل متحد گزارش کرد: «مارتین گریفیتس» دیپلمات انگلیسی، جایگزین اسماعیل ولد شیخ نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن شد.

این منابع به آناتولی گفته اند: سازمان ملل متحد به صورت رسمی گریفیتس را پس از آن جایگزین ولد شیخ کرد که وی ساعاتی پیش به «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان اعلام کرد که پس از پایان ماموریتش در یمن، آن را تمدید نخواهد کرد.

این منابع که به نامشان اشاره ای نشده است، در اینباره گفته اند: نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور یمن، از پیشگامان میانجی گری در عرصه بین المللی است و تجارب زیادی در زمینه های بشر دوستانه و موضوعات سیاسی دارد، وی همچنین به مدت 11 سال در میان سال های 1999 تا 2010 ریاست اجرایی «اندیشکده صلح اروپا» را برعهده داشته است.

از دیگر سوابق گریفتس می توان به تاسیس «مرکز گفتگوی انسانی» در ژنو اشاره کرد، همچنین وی تجارب زیادی در موضوعات مربوط به نزاع میان کشورهای عربی دارد و از جمله سمت های گذشته اش در سازمان ملل متحد، می توان معاونت «کوفی عنان» دبیرکل اسبق سازمان ملل متحد را نام برد.

وی همچنین در دستگاه دیپلماسی انگلیس و در سازمان های بشردوستانه بین المللی همچون سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، سازمان «نجات کودکان» فعالیت داشته است.

گریفتس پس از ولد شیخ و «جمال بن عمر» سومین نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن خواهد بود که از سال 2011 برای حل بحران این کشور فقیر عربی تعیین می شود.
ولد شیخ دیپلمات کارکشته موریتانی که از آوریل 2015 (حمل 94) سمت نمایندگی سازمان ملل متحد در امور یمن را پذیرفت، خود جانشین «جمال بن عمر» دیپلمات مغربی شد که از سال 2011 این سمت را برعهده داشت.

تاکنون نماینده گروه «انصارالله » و دولت مستعفی «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری این کشور واکنشی به اعلام خبر تعیین نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور یمن نشان نداده اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دیپلمات انگلیسی
ولد شیخ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است