افراد قلابی را از مسند قدرت بیرون بیاندازیم
بر حکومت و شورای امنیت شرم باد که از گروه های هراس افکن به شکل های گوناگون حمایت و علیه من دسیسه می کنید اگر زنده باشم نخواهم گذاشت بار دیگر شماها به چوکی ارگ و سپیدار تکیه بزنید 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۷    ۱۳۹۶/۱۱/۳ کد خبر: 145367 منبع: پرینت

درحالیکه اخبار آمادگی نظامی حکومت برای معرفی والی جدید بلخ را منعکس می کرد، حمله بر هتل بین المللی انترکانتنانتال پایتخت در یکی از امن ترین نقاط پایتخت نشان داد که بیشتر و زودتر از بلخ، کابل به رفع چندین مقام مسوول درجه یک نیاز دارد تا بلخ. با گذشت بیش از دو روز از حمله بر هتل پایتخت تا هنوز تعدادی از مهمانان و افراد داخل این هتل ناپدید هستند و اخباری از مهمان بازی های مقام های ارشد امنیتی همچون وزیر داخله در هنگام وقوع این رخداد امنیتی خبر می دهند که نشان از بیکارگی و بی خیالی آنان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عطا محمد نور والی بلخ روز دوشنبه 2 دلو 96 در جمع باشندگان ولایت سمنگان در مزار شریف در واکنش به افزایش ناامنی ها در کشور و بیکارگی حکومت در تامین امنیت گفت:هزاران تن در کشور کشته می‌شوند اما رهبران حکومت خم به ابرو نمی آورند؛ ارگ نشینان بالای گرده های مردم سوار شده اند و مراجعه روزانه هزاران تن به من، حکایت از نفرت مردم از حکومت مرکزی را دارد.

نور بیان کرد:حکومت اگر همان مقدار پولی را که برای توطیه علیه من، عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری، عبدالرازق، همایون همایون و محمد اسماعیل خان به مصرف می‌رساند، آن را برای مهار حمله‌های تروریستان و تقویت نهادهای استخباراتی صرف کند تا اوضاع امنیتی تغییر کند.

والی بلخ، خطاب به رهبران حکومت وحدت ملی گفته است که شما آقایان واجب الاحترام غیر مسوول که به دمکراسی قلابی خود باور دارید باید حرف های مردم را بشنوید در غیر این محکوم به سقوط هستید؛ دستاورد شما همین است که هر روز مادری پارچه های گوشت فرزندش را از کنار جاده بچیند.

وی افزود: کسانیکه از برکت میله تفنگ ما و یاران ما امروز به قصرهای زرین لمیده‌اند، بجای اینکه برای مردم زمینۀ کار و اشتغال را ایجاد کند، نان را از سفره مردم گرفته‌ و همه روزه مردم خون می‌خورند.

رییس اجرایی جمعیت اسلامی خطاب به حکومت و شورای امنیت ملی گفت شرم تان‌باد که دست به چنین یک اقدامی علیه من می‌زنید و از گروه‌های هراس‎افکن به اشکال گوناگون حمایت می کنید تا شمال افغانستان را به آتش جنگ مبدل سازید.

وی بر اصلاحات بر کمیسیون انتخابات تاکید کرد و هشدار داد که اگر زنده باشد نخواهد گذاشت که بار دیگر رهبران کنونی به چوکی ارگ و سپیدار تکیه بزنند.
مقام ولایت بلخ بیان کرد: تازمانیکه اصلاحات اساسی در کمیسیون انتخابات وارد نشود نباید به برگزاری انتخابات باور داشت، کمیشنران باید از پروسه هایی که نهادهای مختلف بر آن نظارت داشته باشند عبور کنند نه اینکه از طرف غنی و قصر نشینان معرفی شوند.

نور درخصوص سفر هیات شورای امنیت به کابل اظهار کرد: آنان پیام های تهی خالی و پر از دروغ را با خود برده اند چراکه هیچیک از آنان با مردم صبحت نکرده اند و چند فرد تشریفاتی اطلاعات غلط را به آنان داده اند.

والی بلخ اضافه کرد: جامعه‌جهانی کجا داد از دمکراسی می‌زند؛ آیا آنان می دانند که در افغانستان چه می گذرد؟ یکبار از خود بپرسند که نتیجه ریختن خون آنان کجا شد! نتیجه همکاری شما این شده است که نمی توانید سه کیلومتر پیاده راه بروید و در قلب شهر هدف قرار می گیرید.

عطامحمد نور در این نشست بار دیگر بر راه اندازی حرکت های سبز و نارنجی تاکید کرده و بیان کرد: هدف از این حرکت ها بیرون انداختن افراد از مسند قدرت قلابی شان است، مجبور هستیم تا به طرف انتخابات زودهنگام یا حکومت موقت برویم تا تغییرات کلی در نظام ایجاد شود.

رییس اجرایی جمعیت افزوده است که در صورت مجبوریت حرکت هایی شدیدتر از حرکت های سبز و نارنجی در پیش خواهد گرفت.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نور
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   لاف بزن مرغ کشته نمیتوانی لاف خیلی میزنی کسی که لاف زد از ان نترس تو گورگ خانه و روبا میدا استی از تو حالا خلاص است هیچ کار از قدرت تو نمیشه همه بانگ ها پر کردی انها به میگذاری

>>>   فکر کنم در افغانستان تنها خودت هستی وبس ،لاف های کلان نزن کسانیکه در چوکی قدرت تکیه زده اند. از خودت ویاران خودت نی بلکه خودت ویاران ات وکسانیکه در قدرت اند از برکت همه تان هزاران انسان بیگناه همه روزه کشته میشوند از برکت دیگر کشور ها است ورنه خودت ویاران ات غیر از چور وچپاول هیچ دست آور نداشتید وهمین شما ویاران شماها بودند که غنی وکرزی را حمایه کردید واز پهلوی شان میلونر شدید،این حالت یاران بی وفا را اگر مسعود زنده میبود سکته میکرد که شما وامثال شما چقدر در افغانستان بد کردید فقط وفقط به فکر منافع شخصی خودتان بودید ورنه د طول سیزده سال گزشته بسیار صاحبان قدرت بودید اما جز قراداد های بزرک به نفع خود ویاران تان به چیزی دیگر فکر نکردید ،ورنه امروز غنی کجا قدرت رییس جمهوری کجا ،به شمول غنی وکرزی وشما ویاران با وفای شما همه از جمله لاشخوران هستید بهتر خواهد بود که دیگر مردم فریبی را کنار گزارید وراه مردان حقیقی را در پیش گیرد یعنی مسلمان واقعی شوید وبه الله متعال رجوع کنید به اسلام عزیز مکمل د اخل شوید نه اینکه از کلمه مقدس جهاد مجاهد استفاده سو. نماید قرآن را به تعمق بخوان تا باشد غرور بی جای ات بشکند وانسان تسلیم شده به الله متعال شوی ،خداوند متعال هدایت نیکی نصیب همه شما گرداند.
عبدالله ریحان

>>>   زنده باد عدالتخواهان و هویت خواهان در افغانستان . موج است که آسودهگی ما عدم ماست - مازنده بر آنیم که آرام نگیریم .
زره

>>>   بچه نشو ای نور بچه نشو ای نور
بلخه فراموش کن تا نشدی ویرون بلخه فراموش کن
بسه دگه! بسه دگه دزدي بلخه فراموش كن

>>>   مانع بیتابی آزادگان فولاد نیست
ناله در وحشت گریبان می درد زنجیر را
بیدل

>>>   نور به حكومت: جنگ من را دیده ايد، با ترس هیچ آشنایی ندارم. من فدایی هستم و امروز برای حفظ تمام ارزش ها قربانی را قبول کرده ام. اگر فریبانه به پیش میرويد با زدن مشت هوشیار تان کرده و پاهای كج تان را راست می کنم. در سیاست هم بسیار کله شخ هستم، به والله اگر بگذارم که در انتخابات آینده برنده شویید!
مسعودیان

>>>   نورجان کمی سلوبچل که بازپنچرنشوی
میگویند که :
من مست وتودیوانه ماراکی برد خانه
خداخیرهردوی تانه پیش کنه
والله اگرتوچندان جوانی باشی یا ای دیگیت
تعین کننده سرنوشت افغانستان بادارتان است شما ناحق بچه ترسانک نکنین

>>>   احمدی
همه میدانند که دولت، درین چند سال در تطبیق برنامه هایش ناکام بوده آنچه وعده سپرده بود،در عرصه عمل بدست نامد و وضعیت امنیتی و اقتصادی همه روزه درحالت بد تر شدن است. حال در چنین شرایط ای هرگونه حرکت مدنی برای انتقاد از دولت جایز است مردم باید از آن پشتیبانی کنند.
استاد عطا با دست آورد تر از اشرف غنی است بنا حرفش قابل اعتماد است .

>>>   کدام ارزش وطن رافروختی وسخن از ارزش میزنی گفهای خیلی تااسف اوراست تادیروزکه منافع بود وچوکی داشتی ارزش نبود امروز ارزش .

>>>   سلام وعرض ادب ای هموطن : لا اقل یکبار به وجدانت مراجعه کرده بعدا ابراز نظر نما. در سه ده اخیر شرایط کشور قسمی بوده که هر کس به اندازه توانش سرمایه اندوخته است. قسمیکه بزرگان گفته اند در جنگ حلوا تقسیم نمیشود.پول در نجیجه ذحمت بدست میاید .مگر جان انسانهای که هر روز در گوشه و کنار .شهر وبازار .محل تظا هرات غیره وغیره جاها توسط افراد خلیلزاد و حنیف .غنی گرفته میشوند جبران نا پذیر ست.تا زمانیکه مردم کلمه اقلیت محروم واکثریت تقلبی را از اذهانشان بیرون نسازند نسل کشی ها تکرار میگردد واتحاد و یکدلی شعاری بیش نخواهد بود.
"شفق"

>>>   لنگی دمب بزی از کمبود شخصیت شان نشات میگیرد به معنای تکبر وجهالت است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است