کارمندان شرکت امنیتی تماشاچی حمله بر هتل
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۶    ۱۳۹۶/۱۱/۳ کد خبر: 145377 منبع: پرینت

کارمندان شرکت امنیتی در هتل کانتینانتال از هر گونه رویارویی با مهاجمان پا پس کشیده و برخی از آنان در میان مردم به تماشای ماجرا صف بسته بودند.

تأمین امنیت هوتل کانتینانتال در حالی به یک شرکت امنیتی خصوصی واگذار شده است که نهادهای امنیتی کشور، دربارۀ چگونگی فعالیت این شرکت، اطلاعات زیادی ندارند.

طلوع نوشت، شرکت های امنیتی خصوصی، در دوره حکومت حامد کرزی ملغا شدند و تنها شماری از آن ها از بهر تامین امنیت برخی از نهادهای دیپلماتیک اجازه ادامه کار یافتند اما روشن نیست که شرکت کابل بلخ (شرکت تأمین کننده امنیت کانتینانتال) چگونه تاکنون فعالیت داشته است.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله در اینباره گفته است که از اینکه این شرکت چگونه جواز بدست آورده و چگونه فعالیت می کند، هنوز جزییات بیشتر در اختیار ما نیست.

بگفته منابع، در شبی که مهاجمان بر این هتل یورش بردند، تنها 15 تن از کارمندان این شرکت در هتل حضور داشتند و نیز ساعاتی پیش از آغاز ماجرا، افزارهای بازرسی هُتل، از کار افتاده بودند اما گفته می شود در نزدیک به پانزده ساعت درگیری در این هُتل، کارمندان این شرکت امنیتی، از هرگونه رویارویی با مهاجمان پاپس کشیدند و حتی خبرنگاران دیده اند که برخی از این کارمندان، در جاده ها و در میان مردمی حضور داشتند که برای تماشای این ماجرا، صف بسته بودند.

گفته می شود که مهاجمان همراه با جنگ افزارهایشان با یک موتر تونس مملو از مواد منفجره با گذشتن از سه ایست و بازرسی از دروازه عمومی هتل به داخل منتقل شده اند.

تصویرهای دوربین های امنیتی نشان می دهد که این موتر و سرنشینان آن بی هیچ بازرسی به هدف شان رسیدند.

وزارت داخله نیز تأیید می کند که مهاجمان تا هنگام داخل شدن به هُتل، با هیچ مقاومتی روبرو نشدند و پس از رسیدن به سالن هُتل، به شلیک آغاز کردند.
یک روز پس از پایان رویداد هُتل کانتینانتال، چگونگی واگذاری مسؤولیت تأمین امنیت این هُتل به این شرکت امنیتی خصوصی، پرسش های جدیی را به میان آورده است.
وزارت مالیه می گوید که اینکار به خواست مسوولان هتل و پس از به رقابت گذاشتن قرارداد تأمین امنیت این هُتل انجام شده است.

شرکتی که از سه هفته بدینسو، مسوول تأمین امنیت کانتینانتال بوده است، کابل بلخ نام دارد و مالک آن، سعید رحیمی فردی است که از پیوندهای او با شماری از مقام های دولتی در کابل و پنجشیر نیز چیزهایی گفته می شود.

یافته های تازه رویداد هتل کانتینتانتال و نیز گفته های شاهدان عینی از ورود آسان هراس افکنان به این هتل و نیز خارج شدن اشخاصی از هتل قبل از وقوع حمله، بار دیگر گمانه زنی ها را به دست داشتن حلقاتی از داخل در دامن زدن به ناآرامی ها به یقین تبدیل می کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انترکانتینتال
حمله
نظرات بینندگان:

>>>   حالا چند روز بعد ریاست امنیت ناملی چند سرگلوله زنگ زده هاوان روسی وراکت وچند میل سلاح غیرفعالبا دوسه عدد بم دستی را به نمایش رسانه ها میگذارد و میگوید یک گروپ ترورستان که می خواستند توسط این مواد وزارت دفاع وزارت داخله سفارت امریکا میدان هوائی کابل وارگ را از بین ببرند بالفعل وبه سروقت کشف و دستگیر شدند واز یک حادثه خیلی خطر ناک جلو گیری شد !!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است