از حمله بر طلوع تا تبیان؛ از امریکا تا ایران
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۹    ۱۳۹۶/۱۱/۳ کد خبر: 145398 منبع: پرینت

از حمله بر طلوع تا حمله بر تبیان؛ از طالبان تا داعش و از امریکا تا ایران!
دو سال از حمله انتحاری ناجوانمردانه گروه طالبان بر دوستان و همکارانم در طلوع گذشت؛ گویی همین دیروز بود. متأسفانه مردم افغانستان و به خصوص فرهنگیان و اصحاب رسانه هر روز با یک جنایت جدید روبرو می شوند.
همزمان با دومین سالگرد حمله انتحاری طالبان بر موتر کارمندان طلوع، جمع دیگری از همکارانم در مرکز تبیان و خبرگزاری صدای افغان هدف حمله ناجوانمردانه و وحشیانه گروه داعش و حامیان پیدا و پنهان آن قرار گرفتند.

در حالی که روح و روانم همچنان درد می کشد، سه نکته به ذهنم می رسد:
1ـ طالبانی که حمله دو سال پیش را بر طلوع انجام دادند، امروز حمله بر مرکز تبیان و خبرگزاری صدای افغان را رد نموده و ادعا می کنند که رسانه ها و مراکز فرهنگی را هدف قرار نمی دهند؛ اما داعش امروز، همان طالب دیروز است؛ هر دو یک هویت دارند و دو روی یک سکه اند، اما تنها نام و رنگ پرچم شان تغییر کرده است.

2ـ در آن زمان هم منتقد سیاست های طلوع بود. در آن زمان این انتقاد به صورت جدی مطرح می شد که کشته شدگان طلوع، «شهید» اند، اما جان باختگان نیروهای امنیتی و غیرنظامیان دیگر که هر روز قربانی می شوند، فقط «کشته» اند. با این برخورد، کسی که می کشد و دیگری که کشته می شود، یکسان اند.

3ـ نکته مهم دیگر این که وقتی حادثه حمله بر طلوع صورت گرفت، همه واکنش نشان دادند و محکوم کردند، مرکز تبیان و خبرگزاری صدای افغان هم برای شهدای طلوع، مراسم فاتحه برگزار کرد و آن را محکوم کرد؛ اما طلوع در برابر شهدای تبیان و صدای افغان چه برخوردی کرد؟! طلوع ناجوانمردانه و بی باورانه، تنها و تنها به این بهانه که این نهادها به ایران نزدیک اند، در راستای اهداف حامیان خود، جای قاتل و مقتول و داعش و فرهنگی و رسانه ای را تغییر داد و در طول چند روز، با ارایه گزارش های گمراه کننده، بر ماهیت این جنایت سرپوش گذاشت.

سوال اساسی این است که آیا طلوع و شبکه های مشابه دیگر، در برابر خود و همچنین رسانه هایی که نه تنها نزدیک، بلکه وابسته به کشوری هستند که رهبران آن علنا اعلام می کنند داعش را به وجود آوردند، چنین برخوردی خواهند داشت؟!
یاد و خاطره شهدای حملات تروریستی بر طلوع و همچنین تبیان و صدای افغان، همیشه جاویدان و گرامی باد. روحش شان شاد و راه شان پر رهرو!

سید عباس حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
ایران
طلوع
نظرات بینندگان:

>>>   اینها همه از امریکا دستور می گیرند و نوکران سعودی آنها مردم مظلوم ما را به خاک و خون می کشند .
عایشه از ایران

>>>   Lalzad
بیایید به عوض «ملامت سازی دیگران» به پای خود ایستاده شویم!
====================================

* بنا بر آن هرگز توقع نداشته باشید که کشور های خارجی - غربی برای کشور شما تغییرات بیاورند، نظام بسازند، دموکراسی تحفه بدهند، پیشگام مبارزات شما باشند، مانع استقرار دیکتاتوری در کشور شما گردند و یا مناسبات خود با حاکمان کشور شما را قطع کنند که شما آن را «حمایت خارجی ها» می دانید (چون اگر شما و یا هر گروه دیگری فردا در راس حکومت قرار گیرید، این ارتباطات خارجی ها باز هم به پیمانه کم یا زیاد دوباره اعاده می گردد)… اما اگر شما آنقدر کار و لابیگری کنید که خارجی/غربی ها در سرکوب مستقیم شما سهم نگیرند، بزرگ ترین دستاورد و پیروزی شما خواهد بود…

* لذا مردم ما و به ویژه نسل جوان کشور ما باید متوجه این باریکی ها در زندگی عملی باشند، به پای خود ایستاده شوند و سرنوشت خود، مردم خود و کشور خود را به دست خود گیرند و مطمین باشند که رهبران در میدان عمل بوجود می آیند و در جریان مبارزه و مقاومت آبدیده می شوند… و هم صد در صد مطمین باشند که اگر مردم به پا خیزند، حاکمان غربی از پشتیبانی مطمین ترین گماشتگان خود نیز دست خواهند کشید و خود را با مردم آن کشور ها مواجه نه خواهند ساخت (تجربه ایران، مصر و دهها کشور دیگر شاهد مدعاست)!

* آنچه حاکمان کشور های غربی از آن سخت هراس دارند، مواجه شدن با افکار مردم خود و ترس از حاکمیت «رسانه» های گوناگون و پر قدرت جهان امروزی است که کمتر چیزی را می توانند از نگاه تیز بین آنها پنهان کنند (به شرطی که شما صدای خود را بلند کنید، همگانی سازید و به گوش مردمان آن کشور ها برسانید)!

* اما اگر مردم و به ویژه جوانان کشور ما آرام و خونسرد ناظر ادامه کشتار خود باشند، بر ضد نظام استبدادی خود قیام نه کنند و دل خود را صرف با ملامت سازی خارجی ها و فحش و دشنام دادن به آنها تسکین دهند و یا متوقع تغییر حاکمان خود توسط خارجی ها باشند، هرگز چنین تغییری به وقوع نه پیوسته و این سریال خونین ادامه خواهد اشت…

+ + +

* جامعه با قصه و حکایت، شکوه و شکایت، وعظ و نصیحت و یا نفرین و لعنت تغییر نمی کند؛ بلکه با مبارزه و مقاومت تغییر می کند... بیایید ترس را کنار بگذاریم و از تماشاچی به «بازیگر»، از علاقمند به «عامل» و از واکنش گر به «کنشگر» تبدیل شویم!

>>>   Ali Faiq

من با #امريكا_ستيزي و #خارجي_ستيزي (فارسي زبانان و تركتباران) همنگر نيستم...چون چندين قرن است كه اوغان ها و لابي گران آنها در اذهان اين خارجي ها معلومات غلت، منفي گرايي، توطئه و تخريب را تزريق نموده اند.ما بهتر است براي پيدا كردن مخرج مشترك، منافع مشترك، ديپلوماسي فعال و ذهنيت سازي با آنها قلم و قدم برداريم.

>>>   حملات انتحاری را همه محکوم مینمایندکسی طرفدار ریختن خون انسان بجای خود حتی ریختن خون هر زنده جانی نبوده وان را خطر ناک وتکان دهنده ورقت بار میداند قرانکریم چه زیبا بیان میدارد {من قتل نفسا بغیر نفس اوفساد فکانما قتل الناس جمیعا}کسی که یک انسان را بدون موجب به قتل میرساند گویا تمام جهان را به قتل رسانیده است انهای که در جنگ های جهانی اول ودوم صدها ملیون انسان را از بین بردند ودرین اواخر همه روزه انسانهارا میکشند واسباب قتل انها را مهیا میسازند ومسابقات تسلیحاتی را به راه می اندازند وبمب های اتم را بالای انسانها ریختند وحکمتیار وطالب وداعش به میان اوردند اینها ظاهرا خودرا طرفدار حقوق بشر میدانند وبشر دوست اند وبر ادیان دیگر میتازند و غیر از خود ومحدوده ای جغرافیای خودشان دیگران را در شمار انسان نمی انگارند درین سه چهار دهه ای اخیر هم جنگ های ایران وعراق وتجاوز عراق بر کویت وجنگ های افغانستان وجنگ سوریه وعراق ولیبیا ویمن وبوسنا وچیچینیا را به راه انداختند وده ها هزار انسان را توسط ایادی شان در مصر قتل عام نمودند واسرایل را بلای جان فلسطینی هاساخته اند که بیچاره فلسطین همه روزی ده ها قربانی میدهداما تنها به کشتار انسانها بسنده نمیکنند در پهلوی ان طلوع وده ها تلویزیون را برای تخریب عقابد وازمیان بردن فرهنگ اصیل اسلامی مردم وترویج فساد و فحشا ساختند ومیسازند که تلویزیون طلوع وهمراهانش خطرناک تر از انتحار وترور ووحشتیست که به راه انداخته اند
لالی از ننگرهار

>>>   الحق انصاف میگویی آقای سید عباس حسینی من به عنوان یک شهروند این حوادث تلخ را به برادران شیعه کشور تسلیت میگویم تروریست شیعه و سنی نمیشناسد هر دو را با هم می سوزاند.
کابلی

>>>   کیسه مال حمام هم می داند که 99 فیصد تلویزیون ها و روزنامه های کابل از امریکاست و غلام حلقه بگوش سفارت امریکا.
این خائنین مزدور قوات اشغالگر امریکا استند صرف در بدل چند دالر معاش ماهواری که از سفارت خبیث امریکا می رسد و به مردم افغانستان خیانت می کنند و به ارباب ظالم خود خدمت. ننگ بر خائن مردور امریکا.

>>>   مرگ برداعش وطالب مرگ برتروریست مرگ برامریکا واسرایل

>>>   من منحیث یک تاجیک عدالتخواه برنامه های این مرکز تبیان را چند سال است محل نظر داشتم هیچ گاه ندیدم این شبکه اختلافات قومی مذهبی را مطرح کند و همیشه برای اتحاد و همبستگی دینی و روشنگری قدم بر میداشت و هم اکنون هم همین روش را دنبال کرده است این جنایات از سوی دست های مخفی آمریکاست چون فرهنگ ما را فاسد و .........گری و ............گری میخواهد و سعی دارد ارزش های دینی اسلامی را نابود سازد و از یک طرف یک ارزشهای جعلی و دروغین برای مردم ما جور کند و یک اسلام مخوف و ترسناک همراه با انتحار و اختطاف و کشتار به مردم نمایان کند تا از ترس این اسلام خشونت بار به دامن آمریکا پناه ببرد اما بیچاره مردم فریب خورده که بنام دموکراسی و حقوق بشر فریبشان را خورده و در گودال هوسرانی فرو می افتد آمریکا هم همین را خواهد که مردم ما مصروف عیاشی و اعتیاد به مخدر و شراب باشد یا این که بنام اسلام جعلی مدارس پاکستانی مسلمین به کشتار یکدیگر مشغول باشد تا بهتر بالای ما پلان های شوم را تطبیق کند هر تعداد رسانه های اندک که این خوی استکباری آمریکا را رسوا کند مورد حمله استعمار گران واقع خواهد شد اینجا حکم به وحدت اسلامی لازم میشود من نیک میدانم از پشتونها هم خیلی مردمان تابع حکومت آمریکایی غنی نیستند و شاید هم بینشان کسانی باشد که با طالبها هم جور نیستند و میدانند اعمال افراطی و کشتار این گروه اسلام حقیقی پیامبر رحمت نبود لذا با همین قسم پشتون ها هم میتوان به تفاهم برای وحدت رسید.
در پیوند کلام خود ذکر کنم این خیلی بد و خطرناک است که امروز وقتی بدخی از جوان و نوجوان مردم ما یا سایر بلاد اسلامی نام اسلام را میشنود به ذهنش اعمال جنایتکارانه داعش و طالب و ..می آید تمام گروه هایی که باعث شدند اسلام عزیز ما که آیین رحمت عدالت توحید و صفات نیک و همزیستی مسالمت آمیز و خوشرفتاری به همدیگر بود این طور وارونه به مردم معرفی شود نزد خداوند منفور هستند و برایشان یک عذاب سختی آماده است که خدا برایشان گوید چرا بندگان مرا از دین من دور کردی حضرت مولا علی بیشترین آزار را از همین مردمان همچو خوارج دید که دین خدا را وارونه به مردم نشان میدادند امروز حکمتیار و شبکه حقانی از خدا بیشترین ترس را داشته باشد که در روز مرگش پرسان خواهد شد دین مرا وارونه جلوه کردی و عامل کشتار هزاران مسلمان و جنایت ها شدی
غلام محمد نبی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است