ستون پنجم در قحط الرجال حکومت
چرا رد پای ستون پنجم را نمی بایست در خانه جنگی ارگ، دو دستگی حزب جمعیت در اوج گیری اختلافات عطا و عبدالله یا در نفوذ بیش از پیش امریکایی ها بر مناسبات منطقه ای حکومت جست؟ 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۲    ۱۳۹۶/۱۱/۳ کد خبر: 145414 منبع: پرینت

در حاشیه ی امن همیشگی که گاهی با پیکان های نه چندان تند و تیز انتقاد و اعتراض ملایم و بیشتر نمادین تا واقعی، برای ستون پنجمی های رخنه کرده در تمام لایه های امنیتی و سیاسی حکومت وجود دارد؛ باید اذعان کرد که قحط الرجال در ارگ به نفع و به خاطر این گروه است.

با هر حمله انتحاری بزرگ و انفجار مخرب و پر حاشیه ای که حکومت را وادار به محکوم کردن و نکوهش نمادین می کند؛ مساله ی ستون پنجم از زیر خروارها خاک مطرح می شود و به سان آتش زیر خاکستر انتقادات و اعتراضات عمومی را برای چندمین بار متوالی برمی انگیزد.
این گروه گسترده که از ابتدای شکل گیری لایه های امنیتی و نظامی و اقتصادی و سیاسی در تار و پود حکومت ریشه دوانیده اند و رد پای شان بلا استثنا در تمامی معاملات و معادلات بزرگ حکومتی اعم از امنیتی و سیاسی به چشم می خورد؛ همان هایی هستند که همواره بدون متضرر شدن و متحمل شدن کوچکترین آسیبی از صحنه می گریزند و جان به در می برند.

اینبار نیز حمله بزرگ و پر سر و صدای تروریستی بر هوتل اینتر کانتیننتال کابل بهانه ای به دست منتقدین و جامعه مدنی داده است تا بار دیگر مساله ی ستون پنجمی ها و خاینان ملی را با آب و تاب هرچه تمام تر مطرح کنند و بر این شبح های مخوف و شوالیه های تاریکی بتازند و بار هرچه گناه را بر گردن آنان بیاندازند غافل از اینکه...

غافل از اینکه خرابکاری ها و خیانت های آنان در قالب ستون پنجم (یا هر عنوان پر طمطراق دیگری که بتوان به این وطن فروشی و جاسوسی دوجانبه داد)، در ارگ ریاست جمهوری و در عرصه سیاسی بسیار بزرگتر و بیشتر و جبران ناشدنی تر از عرصه امنیتی و صرفا انتحاری ها می باشد ولی کمتر به چشم می آید.

چرا که اگر انتحاری ها را صرفا ضربه کوتاه مدت امنیتی و روانی بر جامعه بدانیم که به منظور قدرت نمایی مخالفان مسلح و وقت کشی به نفع طالبان روی می دهد، زد و بند های سیاسی و معاملات جبران ناپذیر بر سر چوکی و اعتبار افغانستانی نه تنها اثرات بلندمدت دارد بلکه...

بلکه بسیار ریشه ای تر و عمقی تر از یک سری انفجار ها می باشد و اصلا چرا رد پای ستون پنجم را نمی بایست در خانه جنگی ارگ، دو دستگی حزب جمعیت در اوج گیری اختلافات عطا و عبدالله یا در نفوذ بیش از پیش امریکایی ها بر مناسبات منطقه ای حکومت جست؟

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ستون پنجم
قحط الرجال
نظرات بینندگان:

>>>   اگر مردم و به ویژه جوانان کشور ما آرام و خونسرد ناظر ادامه کشتار خود باشند، بر ضد نظام استبدادی خود قیام نه کنند و دل خود را صرف با ملامت سازی خارجی ها و فحش و دشنام دادن به آنها تسکین دهند و یا متوقع تغییر حاکمان خود توسط خارجی ها باشند، هرگز چنین تغییری به وقوع نه پیوسته و این سریال خونین ادامه خواهد اشت…
* جامعه با قصه و حکایت، شکوه و شکایت، وعظ و نصیحت و یا نفرین و لعنت تغییر نمی کند؛ بلکه با مبارزه و مقاومت تغییر می کند... بیایید ترس را کنار بگذاریم و از تماشاچی به «بازیگر»، از علاقمند به «عامل» و از واکنش گر به «کنشگر» تبدیل شویم!

>>>   شــاید این کار ستــــــون اول وســـتــون دوم باشد

>>>   آزادی AZADI
خبر موثق.
بیش از 600 نفر کشته و زخمی در انترکانتیننتال شده است.
سخنگوی حکومت می گوید: "ما در مورد حادثه انترکانتیننتال تحقیق می کنیم". حالا نیاز به تحقیق چیست؟ طالبان و افراد حزب نا اسلامی حمله را پذیرفتند و تصاویر پنج مهاجم خود را نیز گذاشتند. پس چی تحقیق می کنید؟ می خواهید بگوئید، این کار کیست؟ باز هم می گوئیم، این نتیجه سکوت وافغانیت و ستون پنجم است.

>>>   حكمتيار، أتمر،ستانكزي، برمك وغني وعبدالله ستون پنجم درون دولتي اند كه ملت بايد با انها محاسبه نمايند. كرزي هم ادم بيگناه نيست او به سهم خود فعاليت هاي تروريستي را از گذشته ها در اين كشور عهده دار بود و همز هم براي بازگشت دو باره از هروسيله اي عليه اين مردم بيچاره استفاده ميكنند. اين نظام دست نشانده فاسد فقط از تشكيل كمسيون هربار صحبت ميكند. زمانيكه انجام دهنده باشند بايد به چنين كارها براي فريب ذهنيا عامه دست به چنين اقدامها بزنند. مردم بايد سرنوشت تان با تكيه به خدا تعيين نماييد و اين نظام مزدور را هر چه زرداري از پا در اوريد اما به يك چيز متوجه باشيد كه رؤياه هاي مكاره و بيكاره جيره خوار اين وان را چون قانوني معامله گر، بسم الله بيسواد، احمد ضياء بيكاره، امرالله فاسد چپاولگر....را اجازه ندهيد كه بار ديگر به سرنوشت تان بازي كنند. انها فقط شكم خود پرميكند ودور دسترخوان شان را نه شما ملت مظلوم!!!!!!!!

>>>   خدایا تباه کن فاشیزم غنی را
هم روسیاه کن فاشیزم غنی را
از گلبدین و اتمر بگیر انتقام خون مردم
با قدرت خود تباه کن فاشیزم غنی را

>>>   آيا ستون پنجم شاخ و دم دارد؟ تبصره مقامات استخبارات روس و نوشته هاي جرايد معتبر امريكا در مورد ارتباط أتمر ،ستانكزي با طالبان و داعشي ها هكذاسوابق پنجاه سالهء گلبدين و اعلان وفاداري او به رهبر داعش ايا فراموش شده يا غلط بود؟
غلامي پير گيلاني به پاكستان و حمايت از حقاني، ارتباط جميع رهبران مجاهدين با مقامات پاكستاني در گذشته و تا كنون سخن غلط است ؟
مهاجر كابلي

>>>   طرح از غنی و اتمر بازوی عملیاتی ستانکزی اجرایی توسط طالب
راضی پاکستان
ناراضی ملت افغانستان

>>>   این دولت 5 ستون دارد
غنی
اتمر
دفاع
مالیه
امنیت

>>>   واه واه اینه تبصره .........-ایا مردم افغانستان این قدر هم نمیدانند در ای وطن کیها جنایت کاران اصلی هستند درهمین سی سال سران شورای نظار و جمیعتی های دون همت و بی غیرت در تمام دزدی وطن فروشی خاک فروشی گاهی مزدور روسها گاهی مزدور پا کستانی ها وامروز .......... امریکا وناتو نمی باشند ایا در تمام چور وچپاولگری مال بیت المال سهم ۱۰۰ ٪ ندارندایا در سالهای ۷۱ همی مسعود وربانی وباند شروفساد به خاطر خود خواهی و جا طلبی خود با تمام اقوام در گیر جنگ نبود امروز اگریک تعداد از تیکه داران قوم هزاره و ازبک برای سران شرو فساد شورای نظار چاپلوسی و مزدوری می کنند ای نما یندگی از تمام قوم هزاره و ازبک نمی کنند تمام هزاره های خاموش و ازبکان هیچ گاه جنایتهای باند شرارت سران شورای نظار و جمیعتی ها از یاد نبرده اند بروید در دشت برچی با میان و سا حات هزاره نشین ..............به مسعود وربانی ودیگر سران شرو فساد می گو یند هزاره ها هیچ گاه جنایت افشار و کارته سه و کارته چهار را از یاد نبرده اند امروز در تمام قوای نظامی اردو پولیس و امنیت ۸۵ ٪ ملیشه های .............. شورای نظار و جمیعتی قدرت دارند نه قوم هزاره وازبک ایا امروزمزدور ونوکر قوای اشغالگر یهود و عیسوی ها سران شورای نظار اند نه دیگر اقوام امروز در تمام جنایت های در وطن صورت می گیرد از دست باند های کیسه بر دزد ورهزن و کلینران جنرالی شروفساد است اینها اند که گاهی نوکر و مزدور سی ای ای به خاطر قدرت و جا طلبی خود اند اینها وطن فروشی برای روس وامریکا اند – همه میدانند در تمام بد بختی و در بدری مردم بیچاره افغانستان دست چپا ولگران و دزدان وادم کشان ولنده غران شورای نظار و اوباشان بی خیرد وبی همت جمیعتی های فا شیست و ستمی های دون همت است ایا در همین ۳۰ سال ای اوباشان ودزدان باند شمال بالای مردم چی افت هارا نیاورد امروز ۸۰ ٪ سربازان افسران جنرالان اردو پو لیس و امنیت ملی در دست پنجشیری های تلخان خورو بدخشی های پیاوه رواش خور دزد ورهزن است ایا به همه معلوم نیست که پنچرمین سقو وکلینر پنجشیری شورای نظار و جمیعتی های بیسواد در هر سه قوای امنیتی در رده های بالا یا جنرال اند یا قومندان اند یا . وزیر اند یا . معین . ای طایفه نمرود وفرعون ................ صرف به سمت خود قوم خود تنظیم خود دیگر هیچ قوم قدرت دولتی را قبول ندارند تمام مردم افغا نستان را قربان زدو بند ها با اخندان ک ایران روسها حتی یهود و عیسوی های اشغالگر نموده اند ومی نمایند همی حمله بالای هوتل کانتنینتل که صورت گرفت به همکاری اوباشان ولنده غران پنجشیریها و عطای دزد صورت گرفته است اگر امروز تهمت ویا ناکامی های خودرا بالای دیگران می اندازند همه میدانند که کی خاین و فریب کار بودند تا جایکه مردم مزار میدانند شرکت کام ایر یگانه شرکت بود که به اوامر شروفساد پنجشیری ها عطای دزد در مزار باج نمیدادو سر خمی نمی کرد به همی دلیل کارمندان بی گناه کام ایر کشته شدند و شرکت ا امنیتی کابل بلخ مالک شرکت ای شرکت در ریاست اجراییه عبدالله زنچه رییس است همی شرکت در زمان کرزی بلک لست شده بود واز بین رفته بود اما به همکاری عبدالله دوباره فعالیت را شروع کرد وهمی قرارداد را هم عبدالله ودیگر سران شورای نظار امضا کرده است واجازه فعا لیت را داده است حال شما بگو یید که باند شرارت پیشه مسول ای جنایت نمی باشد

>>>   ستون پنجم شورای فساد نظار و حزب سرنګون و وطن فروش جمعت است که به پول ناچیز افغانستان را پدر خوانده خود امریکا فروخت و حالا که پدر نامطلوب شان این دزدان دالر را عاق نمودند حلا میخواهد از طریقه های غیر قانونی و غیر اسلامی برای به دست اوردن دالر اقدام میکند.

>>>   خلیل زاد!
======
اگر قرار باشد صرف نام «یک شخص» در کشور گرفته شود که مسئول اصلی بربادی کشور (از جلسه بن تا تصویب قانون اساسی و سرنوشت سیاه کشور تا امروز) بوده، همین «خلیل زاد» است...

>>>   Arianfar
به سر نازنین تان سوگند، من از شگردهای ملک خداداد افغانستان سر در نمی آورم. اشرف غنی افسران مجرب بالای 55 سال را به بازنشستگی سوق می دهد، اما عمو ۸۰ ساله خود را سفیر می سازد و در این اواخر آقای عمر سلطان را که می گویند زمانی گیتار نواز بوده و 80 سال دارد، به عنوان سفیر در یونان گماشته است. به راستی که شایسته سالاری و قانون مداری در ملک خدا داد بیداد می کند. سال پار دو تن از دیپلومات های ورزیده و سابقه دار کشور استاد داوود پارشهری و استاد غیرت را به دلیل رسیدن به سن تقاعد، بازنشسته ساختند. اما امسال یک پیردمرد کهنسال را سفیر می سازند.

>>>   این دولت 5 ستون دارد
غنی
اتمر
دفاع
مالیه
امنیت
انتحاری ها همه به یک زبان حرف میزدند و همه از تبار غنی و بهرامی و اتمر و ستانکزی بودند.
امروز در جلال آباد باز هم همتباران غنی جنایت کردند.
قوم با عزت پشتون باید یک صدا این نوکران پاکستان را از خود برانند.
این حملات عکسالعمل پاکستان در مقابل امریکا است.
اما آنچه خجالت آور است که مجریان این جنتیات طالبان اند و چه سندی بهتر ار ابن برای ثبوت نوکر بودن طاابان میتواند بتشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است