اعتراف سیا به توانایی هسته ای کوریای شمالی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۳۹۶/۱۱/۴ کد خبر: 145438 منبع: پرینت

مایک پمپیو با بیان اظهاراتی تکراری اعلام کرد کوریای شمالی تا چند ماه دیگر به توانایی هدف قرار دادن خاک آمریکا با یک سلاح هسته‌ای دست می‌یابد.

به نقل از نیوزویک، «مایک پمپیو»، رییس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس اعلام کرد: کوریای شمالی فقط «چند ماه» تا دستیابی به توانایی هدف قرار دادن خاک آمریکا با یک سلاح هسته ای فاصله دارد.

وی افزود: «این چیزی است که ما می توانیم بگوییم. ما همیشه می دانیم که برنامه های این کشور ادامه دارد. ما هیچگاه ماهیت دقیق اینکه چه اتفاقی می خواهد بیفتد را نمی دانیم. اما آنچه سیاستمداران می دانند این است که برنامه های هسته ای کوریای شمالی در حال پیشرفت است و به سمت قدرت و توانایی بیشتر در حرکت است.»

زمانی که از وی درباره زمان حمله کوریای شمالی به خاک آمریکا با یک سلاح هسته ای پرسش شد، وی گفت: فقط چند ماه با آن فاصله داریم.

اما مجری برنامه سی بی اس گفت که شما چند ماه پیش هم همین اظهارات را بیان کردید. پمپیو در پاسخ گفت: «درست است. امیدوارم یک سال دیگر هم همین حرف را بتوانم بزنم. دولت آمریکا در تلاش است که زمان احتمال این حمله را طولانی تر کند.»

تنش ها میان آمریکا و کوریای شمالی در ماه های اخیر در پی آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا تشدید شده است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی قصد دارد با پیشبرد برنامه های هسته ای به عنوان یک عامل بازدارنده برای دفاع از کشور خود استفاده کند و قصد حمله به خاک آمریکا را ندارد.

در پی موفقیت آمیز بودن مذاکرات اخیر میان کوریای شمالی و کوریای جنوبی، این امیدها بوجود آمده است که شاید تنش‌ها در شبه‌جزیره کوریا کاهش یابد. یک تیم از کوریای شمالی قرار است در بازی های المپیک زمستانی کوریای جنوبی شرکت کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریای شمالی
سیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است