هيچ عنصری خطرناکتر از دروغ برای حکومت نيست
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۱    ۱۳۹۶/۱۱/۴ کد خبر: 145446 منبع: پرینت

وقتي ديديد حكومتی به مردم اش دروغ می گويد بدانيد كه بسيار خطرناک است و اعتماد كردن به دلايل و شعارهاي فريبنده آن حكومت كه مسلما در راستای توجيه دروغ هايش و پوشانيدن آنها است خطرناک تر است.

حكومت های دروغگو دست به هر كار زشت و خطرناک ديگري هم می زنند. حكومت های دروغگو، ساختارهای آسيب زا، چالش آفرين و مخرب براي كشورها هستند. ميراث اينگونه حكومت ها آسيب های بی شمار و دراز دامنی است كه از خود بر جاي می گذارند و آثار مخرب آن از چند نسل قرباني می گيرد. سنگينی و رنج تغيير حكومت های دروغگو و فريبكار را بايد جانانه به دوش كشيد.

اين راه ارزش قربانی دادن را دارد....

هوشمند فرارودی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
دروغ
نظرات بینندگان:

>>>   مشوره آقاي راوي به استاد عطا
***********************
مشوره های رایگان - شماره ۶
از سرنوشت داکتر عبدالله باید پند گرفت. او در دوران انتخابات، مردم فریبی کرد. همه مسایل را صادقانه با مردم در میان نگذاشت. در ظاهر دعوای ریاست جمهوری داشت اما در اصل چوکی ریاست اجراییه را گدایی میکرد. تا آخرین ثانیه ها هم اصل قصه را به مردم نگفت. سرانجام ، همه چیز را به هیچ فروخت و به یک مقامک تشریفانی و بی صلاحیت و بی ارزش دل خوش کرد. امروز داکتر عبدالله دیگر در هیچ سوی معادله بزرگ سیاسی قرار ندارد و همه اعتبار خود را باخته است. عبدالله در حال تسلیم شدن بود ، اما از قطعه قطعه شدن و مقاومت کردن تا آخرین قطره خون سخن میگفت.
مشوره من به دوستان ( استاد عطا محمد نور) این است که اگر به راستی و واقعا اراده و توانایی ایستادگی و تا آخر خط رفتن را ندارید ، اگر در فکر و در حال معامله و (( تفاهم )) با اشرف غنی استید، صاف و روشن بگویید که ما معامله و سازش میکنیم و کدام برنامه دیگر نداریم تا مردم بار دیگر بیهوده خام طماع نباشند. این خیلی مهم است .

>>>   Badekhshi
عبدالله یک جاسوسی بیش نیست .
حتی بعد از ختم وظیفه شان مورید تعقب عدلی قرار بیگیرد و سرنج کشتارهای زنجیرهی سران جبهه شمال ازش پرس و پال گردد.
معلوم خواهد شد که در تمام حوادث ورویداد ها بر ملا و هامل اش عبدالله عبدالله است..

>>>   مشوره های رایگان - شماره ۴
اگر ایدیولوژی زده گی و تنظیم بازی را به یکسو بگذاریم ، به مثابه یک فرد تاجیک و تاجیک اندیش ، مشوره دیگرم به استاد عطا این است که خود کش و بیگانه پرور نباشد. در این مقطع حساس تاریخی ، مثل سالار آزادگان کشورما شهید مسعود بزرگ رفتار کند و بکوشد که همه کارشناسان ، همه دانشمندان ، همه آدمهای رزم آور و هنرور و با تجربه تاجیک را از هر جایی که هستند فرابخواند و از دانش و تجربه و مشوره شان در این کارزار بزرگ تاریخی بهره مند شود. پیشنهاد بسیار خاص این که باب گفتگو را با یکی از بهترین فرزندان آزادیخواه و دلیر ملت مان یعنی کدبان عبدللطیف پدرام ، بگشاید و از طرح غیرمتمرکز سازی ساختار دولتی به آن گونه ایکه آقای پدرام میگوید پشتیبانی خود را اعلام نماید. این طرح را جنرال دوستم و شماری از شخصیتهای موثر هزاره نیز قبول دارند. همین حالا وقت آن است که چنین یک خواست ریشه ای در عمل پیاده شود و مشکل بی عدالتی قومی و تقسیم قدرت سیاسی تا حد زیاد به صورت ساختاری و اساسی حل گردد. شما هیچ فرد سیاسی مطرح دیگر را نمی یابید که در حد دانشمندی و دلیری و پایداری داکتر پدرام باشد. عجیب است که با هر خس و خاشاکی چون حاجی الماس و صافی و لالی و دیگران به افتخار می نشینید اما هنوز که هنوز است از نشستن با داکترپدرام پرهیز می کنید. عین همین خواهش را از آقای پدرام نیز دارم که در این شرایط روی چنین یک گزینه ای بیاندیشد و اگر چنین گرایشی از جانب استاد عطا دیده شود ایشان هم از پرهیز کار نگیرند.
با سپاس . تاجیکم با تاجیکانم زنده ام . عمر راوی .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است