خلیلزاد باز چه گلی به آب خواهد داد؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۳:۵۸    ۱۳۹۶/۱۱/۵ کد خبر: 145480 منبع: پرینت

هموطنان عزیز! درست قریب هفت سال قبل از امروز مضمونی را تحت عنوان "آقای خلیلزاد باز چه گلی را به آب خواهد داد؟" خدمت شما عزیزان تقدیم کرده بودم. از آنجایی که این آدم همچون مار زخمی روز بروز خطرناکتر می گردد و دندان های زهری اش آماده خالی نمودن زهر جمع شده است، بیهوده نخواهد بود که یکبار دیگر این مضمون را جهت خوانش دوستان تقدیم نمایم.

در این نوشته ذکر شده است که خلیلزاد طی سه مرحله تاریخی توانست تبار خود را از شکست حتمی نجات بدهد و دوباره به هژمونی قدرت حاکم تبدیل نماید و حالا می خواهد این حاکمیت پوسیده ای را که عمرش به پایان رسیده است باز به شکلی از اشکال مهار کند که به سلطه گری قوم اش تمام انجام یابد.

خلیلزاد باز چه گلی به آب خواهد داد؟

هموطنان عزیز و جوانان رسالتمند!
در این روزها جناب خلیلزاد از لابلای رسانه ها و مطبوعات درون مرزی و برون مرزی کشور سروصداهایی را به راه انداخته اند تا در اوضاع و شرایط پیچیده سیاسی و نظامی کنونی برای نجات افزارهای سیاسی دوران سفارت ایشان در کابل گام های نوینی برداشته شود و از زوال شتابنده هواداران قبیله سالاری جلوگیری صورت گیرد و برای تداوم مناسبات فرتوت باردیگر دست به دامان میراثخوران استعمار انگلیس دراز شود و اینبار قدرت رو به زوال حقانی و طالبان خیره چشم دوسوی خط دیورند در افغانستان و منطقه احیا گردد.

قبل از همه قابل تذکر می دانم خلیلزاد این امریکایی "افغان تبار" همراه با گروپ همتباران خویش در دوجهت عمده و اساسی فعالیت خویش را در منطقه خصوصا افغانسان در این مدت دنبال و پیگیری می نماید:

1 .فعالیت در تحقق و تامین منافع امریکا که اساسی ترین و عمده ترین خواست اصلی دولت امریکا می باشد را در بر می گیرد.

2. بخش دیگر فعالیت اش با استفاده از شرایط موجود همانا تقویت هژمونی قوم و همتباران خویش در ابقای قدرت می باشد که نباید آن را نادیده گرفت و نیز طی این مدت از نظر پنهان هم نمانده است.

بنابراین خلیلزاد توانست با درنظرداشت استفاده از امکانات وسیع در دو مرحله اساسی همتباران افغان خویش را در رابطه به ضعف قدرت، لاعلاجی و درماندگی وضعیت نجات دهد:

مرحله اول زمانی است که بعد از قریب به یک قرن حاکمیت به ملیت های غیر پشتون (افغان) تعلق می گیرد و به حاکمیت تک قومی پایان داده می شود ولی متاسفانه دولت ها و قدرت های مداخله گر جهان نتوانست با دولتمردان آن زمان زبان مشترک پیدا نماید. همان بود قدرت های زورگو طرح تشکیل گروهی به نام طالب را که بتواند دولت آنزمان را سرنگون نمایند بوجود آوردند که خلیلزاد توانست در آن زمان از این فضای بوجود آمده استفاده اعظم خویش را نماید.

قابل تذکر می دانم که مردم شریف این سرزین هنوز فراموش نکرده اند و خوب هم می دانند که تهدابگذار اصلی بدبختی سرزمین بلاکش ما به ویژه در حدود دو دهه اخیر، مبتکر اصلی تشکل گروه خانمانسوز مشهور به طالبان بدون ترس از اشتباه خلیلزاد و یاران امریکایی افغان تبار اش می باشند که حاصل تلاش های آشکار و پنهان ایشان برای مردمان آزاده ما همان "زمین سوخته" بود که میهن ما را در وحشت و دهشت تا کی پاک بسوخت.

نسخه های وارداتی و بی ارزشی که حاکمان اشغالگر توسط خلیلزاد و دیگر نمایندگان برجسته ایشان عملی نمودند نتیجه اش همان شد که جهان و منطقه هنوز در این آتش خانمانسوز می سوزد.

مرحله دوم، تامل این گروه دهشت افکن را دیگر از دست داده بودند. موجودیت چنین گروه قصیرالقلب بی فرهنگ دیگر زمانش به آخر رسیده بود و از طرفی هم طراحان و سیاستگذاران اصلی به مرحله دیگر یعنی لشکرکشی که همانا یکی از خواست های بسا دیرینه شان به حساب می رفت اقدام کردند.

بنابراین شرایط شکست این گروپ به شکل موقتی که خلاف میل یک تعداد کشور بود آماده گردید. همان بود که کنفرانس نامیمون "بن" را بازیگران اصلی چاره بینی نمودند وخلیلزاد باز بار دیگر وارد صحنه می گردد ولی مساله اینجا خاتمه نمی یابد بنابراین اینبار به صحنه سازی دیگری رو می آورد یعنی اینکه کوشش می نماید در ظاهر امر در قدم اول حداقل با دیگر ملیت ها اولا از طریق سیاستمداران پیش آید ولی یک اصل برایش خیلی مهم بود و آن اینکه قوم محبوب خودش (افغان) باید به رهبری کشور گماشته شود و نمی خواست هرگز نامی از دیگر اقوام و ملیت های دیگر در مورد رهبری آینده بشنود و خواست تفکر قبیلوی خویش را که هیچ همخوانی با حقایق جامعه نداشت بالای چند نفر سست عنصر و بی بنیاد بقبولاند.

موجز اینکه پس از سقوط دولت نجیب الله و انتقال پیاپی قدرت سیاسی به حضرت صبغت الله مجددی و سپس به پروفیسور ربانی، سیاست بازان کهنه کار "افغان تبار امریکایی " در راس خلیلزاد سفیر کبیر قبلی امریکا برای تصرف قدرت سیاسی از پروفیسور ربانی دو مین رهبر تاجیک تبار افغانستان و انتقال آن به جناب حامد کرزی پشتون تبار قبیله درانی، اینک بفکر و ذکر تصرف مجدد حاکمیت ملی از حامد کرزی و انتقال آن به افغان تبار امریکایی یا اروپایی دیگری افتاده اند و تلاش تب آلود دارند تا خنجر دیگری را بر سینه نیروهای طرفدار مردمسالاری و جبهه ملی هوادار حکومت پارلمانی بکوبند.

مرحله سوم، مهم و سرنوشت ساز قرار دارد. چرا این مرحله مهم و حیاتی است؟ به دلیل اینکه تجربه تلخ ده سال اخیر حکومت فاسد قبیله های افغان در بیرون مرزهای کشور، طرح ریزی شده بود، دقیقا نشان داد که همه چیز دیگر به آخر خط رسیده است و این حکومت پوسیده است و در حالت جان کندن بسر می برد و برای بقای خویش از هر حالت ممکن به شکل دیوانه وار استفاده می کند.

به همین منظور است که باز خلیلزاد یکجا با دیگر رییسان قبیله های واجب الاحترام در اینجا و آنجا در خفا وارد میدان شده اند تا گروپ قصرنشینان و هم قطاران قبیله های پراکنده را بار دیگر در ارگ جمهوری متحد بتوانند و از شکست نجات بخشند و نتیجه این توطیه ممکن، همانا شکست حصار نیم بند ایتلاف های در حال گسترش یا سرکوب خونین احزاب ملی_دمکراتیک هوادار دمکراسی پارلمانی و اقوام به پا خاسته طرفدار جبهه متحد ملی خواهد بود.

ناگفته نباید گذاشت که خلیلزاد در وضع کنونی از امکانات همکاری وسیع دولت و قبایل افغانستان و از پشتیباتی محافل سیاسی لبنان و اسراییل نیز برخوردار می باشند زیرا در لبنان تحصیلات عالی خود را به پایان رسانیده است. در حزب جمهوریخواهان امریکا نیز موضع استواری دارد و بدش هم نمی آید که به تعهدات خویش در قبال قوم و قبایل خویش وفادار باشد و تعهدات خویش را به هر قیمت ممکن انجام دهد.

هموطنان شرافتمند! بیایید با استفاده از امکانات موجود در مقابل این سلطه جویی ها چون دیوار محکمی بایستیم تا باشد دیگر همچو تفاوق طلبی های قومی و قبیلوی نتواند ارزش های اصلی و انسانی این سرزمین را پایمال سازد.

داکتر عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زلمی خلیلزاد
سیاست افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   بجای خلیل زاد اگر جان کری بیاید قدمش بالای چشم !!!

>>>   باد کبر از سر برون کن ورنه مانند حباب
عاقبت این باده سنگ کاسه سر می شود
بیدل

>>>   امده که سنبه کاری کنه .. ههه پول های ترامپ را از دماغ های کسانی که از کوه و مغاره آمدن بیرون میکنه .. و در آینده یک گروه افراطی را ایجاد کرده .. که قبر های کسانی را که از پول ترامپ ساخته شده ویران نماید ..! ساده... گل دار .. این همه جریان دارد ‌... اولاد هایت را نیز بفهمان .. دل تان از دیموکراسی .. ازادی بیان .. که آورده خودشان است سیاه نکنه ماندنی نیست ههههه
وطن کابل جان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است