نمایش خیره کننده در فریب یک جهان
روابط درهم تنیده تروریسم امریکا و پاکستان نه در تنش فرو رفت و نه به تهدید رسید بلکه تقابل میان این دو کشور نمایشی است فریبنده برای جهان، تا با کاهش فشار به نزدیکی ایران و کشورهای عرب به اسلام آباد بیانجامد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۱    ۱۳۹۶/۱۱/۵ کد خبر: 145488 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، تنش میان امریکا و پاکستان با ورود به فاز تنش و تهدید دولت ترامپ سبب تعلیق کمک های امنیتی کاخ سفید به اسلام آباد شد و مهم تر از آن، پاکستان در فهرست نظارتی سختگیرانه نقض آزادی مذهبی توسط وزارت خارجه امریکا قرار گرفت.

ظواهر قضیه ای که مقام های دو کشور به یکدیگر می تازد و سبب کاهش فشار و انتقادهای جامعه جهانی از پاکستان در رابطه با سیاست تروریست پروری شد: اجرای نمایشی خیره کننده دو سوی جبهه در فریب یک جهان.

روابط میان امریکا و پاکستان به قدمت تاریخ این کشور آسیایی با جمعیت 200 میلیونی مسلمان است که برمبنای افراط گری و نفرت پراکنی مذهبی شکل گرفت که در پشتیبانی امریکا بدل به سرزمین تروریسم با صادرات گسترده تروریستان به افغانستان و هر منطقه ای دیگر شد.

کاخ سفید که در رویای نفوذ بر خاورمیانه حاضر به پرداخت هر هزینه ای برای مقابله با دشمن دیرینه خود، روسیه و کاهش قدرت ایران و چین بود همه جانبه از پاکستان حمایت کرد زیرا از منابع عظیم انسانی گرفته تا جغرافیای مستعد گروه های تروریستی در منطقه ای حساس دارای ظرفیت های گسترده ای برای بدل شدن به متحد استراتژیک امریکا دارد.

پاکستان برای مقابله با هند و پیروزی در منطقه کشمیر به افراط گری و تروریسم سازماندهی شده تکیه کرده و می کند و طی هفت دهه از پیدایش تا قدرت یابی چنان در تنیده با جریان افراط گری است که نظام این کشور بر مبنای نظامی گیر به روش تروریسم می باشد.

و در کنار قبیله های بیشمار و سیستم نامنظم از نیروهای مسلح غیر مسوول که بهشتی برای گروه های تروریستی از پیدایش تا بقاست، فرصت طلایی امریکا برای رخنه در این سوی جهان می باشد.

اما نقطه طلایی ایجاد چنین ارتباطی، اشغال افغانستان توسط شوروی و دوران جهاد بود و اوج آن، دوران پسا طالبان در کشور به این گونه که این گروه تروریستی با تمویل نیرو از پاکستان مورد حمایت مالی و نظامی از جانب امریکا بود تا پای کاخ سفید به کشور باز شده و پایگاه های دایمی را بنا کند.

امریکا و پاکستان در میانه دخالت دگرباره روسیه در افغانستان و فشار جامعه جهانی از اقدامات تروریست پروری اسلام آباد، نمایشی از تنش را به خوبی اجرا کرده اند تا هم انتقادها کاهش یابد و هم ایران و کشورهای عربی به اسلام آباد نزدیک شود.

این در حالی می باشد که با ایجاد حاشیه امن برای پاکستان، امریکا همچنان در حمایت از گروه های تروریستی در به آشوب رسانده خاورمیانه موفق بوده و دامنه نفوذ روسیه، ایران و چین را بیش از بیش کم کرد تا آنچه باقی می ماند: تداوم گروه های تروریستی باشد.

نزدیکی امریکا با هند در اصل برای استفاده واشنگتن از نیروی عظیم انسانی این کشور در کنار رشد اقتصادی و تکنولوژی دولت دهلی نو می باشد که هم نفوذ روسیه در این کشور را کاهش دهد و هم به منافع کلان دست یابد.

در همین راستا، روابط پیچیده و منافع مشترک امریکا و پاکستان به گونه ای می باشد که هیچ کشور دیگری نمی تواند بدل به جایگزین اسلام آباد برای کاخ سفید شود، جنرالان راس قدرت در کنار تروریسم، بازوی اجرایی این کشور از منابع مالی امریکا تغذیه می شود.

بازی تروریسم این دو کشور در افغانستان دلیل جنگ مدام و برقراری حکومت معامله گر می باشد و نکته تاسف برانگیز: خوش باوری دولتمردان از تنش میان امریکا و پاکستان است تا آنجا که بدون درک اوضاع در عدم سیاستمداری به یکباره به اسلام آباد می تازد و در پی دوستی با هند می باشد که هموار مردم قربانی هستند از حمله های راکتی تا اخرج مهاجران و بستن مرزها.

پاکستان نه دشمنی زرنگ و نه قدرت بلامانع تروریستان می باشد بلکه کشور زیر سلطه و در اختیار اهداف امریکاست تا آنجا که از حکومت گرفته تا ارتش آن تهی از اختیار است چه رسد به استقلال.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
ایران
نظرات بینندگان:

>>>   ترامپ برای خلیل زاد گفته است : برو به افغانستان وبه همو مردک سبزو نارنجی بگو که: تشویش تو از حساب وکتاب است نه قوم وتنظیم ،
خلیل زاد برای عطا ضمانت میکند که حساب سرمایه های بیشمارش را از او نمیگیرند قسمیکه از گل آقا شیرزوی پاروک وردک بسم الله خان ایوب سالنگی زاغ خیل وال گلاب منگل نگرفتند
دوم برایش میگویداگر باز شرارت کنی دوهلیکوپترامریکائی شبانه می اید ومانند بن لادن ترا درصندوق انداخته بدریای آمومی اندازند ویا دست بسته به گوانتانامو می برند وداود را بجایش می نشانند وبه رسانه ها میگویند به خواست حکومت افغانستان وبرای تحکیم هرچه بیشتر و بیشتر وحدت ملی این کارا کرده اند
ر

>>>   Istalif
بنده منحيث يك امريكاي أفغانستاني أصل خواهشم از آقاي خليلزاد است كه بگزار افغانستان بدست خود أفغانستاني ها آبادوآرام شود امروز استاد عطا نور بهترين گوررنري است كه دراين مدت سي وپنج سال در مبارزات بر عليه استعمار سرخ از شمال استعمار سياه از جنوب مردانه وار درخشيد ودر هفده سال گزشته بهترين والي مدبر كار كشته وموفق كشور در بلخ بوده وبر عليه داعش وطالب فعلاً در جنگ است خواهش از خودات اين است در اين شرايط أساس ازمداخله در أمور بلخ خوداري نما وپاي رؤسها را دوباره به جنگ در افغانستان مكش اگر خودات را جمهوريخوا امريكاي ميداني بنده نيز جمهوريخوا امريكاي أم واز سياست زادگاه أم افغانستان عزيز شايد كم تَر نه بلكه إضافتر از تو بداتم بگزار كه قدرت افغانستان بدست خود فرزندان اصيل افغانستان مانند استاد عطا نور باشد وچهار وطن دار بيچاره كه در افغانستان زندگي ميكند در فضا صلح زندگي نمايند

>>>   وقتی افغانستانیها آدم نمیشوند، عقل ندارند، وحشی هستند، بوی ازانسانیت نبرده باشد پس باید کسی باشد که همچون حیوان مهارشان کنند. درافغانستان یک نفررانشان بده که دزد وآدمکش وقوم پرست نباشد؟ ازرئیس جمهورگرفته تا رئیس مجلس درچه وضعیت است؟ اگر قدرت های خارجی بخصوص آمریکانباشد، همه همدیگررا تباه ونابود میکنند، گذشته بیست ساله کشورنشان داده است.
غزنوی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است