منازعه آمریکا و کوریای شمالی در نشست خلع سلاح
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۳۹۶/۱۱/۵ کد خبر: 145494 منبع: پرینت

کوریای شمالی بر این باور است که یک قدرت بازدارنده قدرتمند و معتبر برای مقابله با هرگونه حمله را در اختیار دارد.

به گزارش رویترز، کوریای شمالی روز سه شنبه اعلام کرده است که یک قدرت بازدارنده قدرتمند و معتبر هسته‌ای در اختیار دارد تا هرگونه حمله‌ای را دفع کند. کوریای شمالی همچنین آمریکا را متهم کرده است که به بهانه تضمین امنیت بازی‌های المپیک زمستانی که قرار است ماه آینده در کوریای جنوبی برگزار شود، تجهیزات نظامی خود را در منطقه مستقر نموده است.

"هان تایه سونگ" سفیر کوریای شمالی در دفتر سازمان ملل در ژنو در نشست خلع سلاح از آمریکا خواسته است تا مانورهای نظامی مشترک با کوریای جنوبی را برای همیشه متوقف کند. این در شرایطی است که آمریکا و کوریای جنوبی تصمیم گرفتند تا مانورهای نظامی مشترک خود را در آستانه بازی های المپیک زمستانی متوقف کنند تا تنش ها در منطقه کاهش یابد.

وی در ادامه تاکید کرد: بر خلاف روند خلع سلاح، نیروهای آمریکایی همچنان وارد مانورهای نظامی سختگیرانه‌ای می شوند و تجهیزات نظامی راهبردی خود را در آستانه بازی های المپیک زمستانی در نزدیکی شبه جزیره کوریا مستقر کرده اند.

این در شرایطی است که «مون جایه این» رییس جمهور کوریای جنوبی در سخنانی تاکید کرد: باید تلاش های بیشتری صورت گیرد تا مذاکرات 2 کوریا درباره بازی های المپیک زمستانی ماه آینده، در نهایت منجر به مذاکره بین کوریای شمالی و آمریکا بر سر برنامه تسلیحاتی پیونگ یانگ شود.

وی در جمع مقام های ارشد کوریای جنوبی در کاخ ریاست جمهوری تصریح کرد: سئول با یک شانس ارزشمند و گرانب ها روبرو است تا در را به سوی حل و فصل مسالمت آمیز مساله هسته‌ای کوریای شمالی و استقرار صلح و ثبات در شبه جزیره کوریا، باز کند.

نوبوشیگه تاکامیزاوا فرستاده جاپان نیز در سخنانی گفت: توسعه برنامه های موشکی و هسته‌ای کوریای شمالی، یک تهدید بزرگ و قریب الوقوع برای جامعه بین المللی است و فشارها بر پیونگ یانگ باید افزایش یابد.

نماینده کوریای شمالی در سازمان ملل افزود: آزمایش های هسته‌ای سال گذشته به کوریای شمالی این اجازه را داده است تا به یک نیروی هسته‌ای کامل و ملی با یک شیوه امن و شفاف تبدیل شود. با افتخار می گویم که نیروی هسته‌ای کوریای شمالی قادر به مایوس کردن و مقابله با هرگونه تهدیدی از سوی آمریکا است و این یک قدرت بازدارنده هسته‌ای قدرتمند است که مانع از هرگونه جنگ ماجراجویانه از سوی آمریکا خواهد شد.

وی تاکید کرد: کوریای شمالی به عنوان یک قدرت هسته‌ای مسوولیت پذیر، تا زمانی که نیروهای دشمن منافع و حاکمیت ارضی آن را نقض نکنند، تصمیمی برای استفاده از سلاح های اتمی نخواهد داشت.

روبرت وود فرستاده خلع سلاح آمریکا نیز در سخنانی گفت: آمریکا هرگز کوریای شمالی را به عنوان یک کشور دارنده تسلیحات هسته‌ای به رسمیت نمی شناسد. اگر کوریای شمالی بخواهد به جامعه بین المللی بازگردد، به خوبی می داند چه کاری باید انجام دهد، کوریای شمالی باید به سوی خلع سلاح شبه جزیره کوریا گام بردارد. فشار بر کوریای شمالی عمیق و شدید است و این فشارها ادامه خواهد یافت.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
کوریای شمالی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است