پیشنهاد جنرال امین الله امرخیل به وزیر داخله
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۶/۱۱/۵ کد خبر: 145519 منبع: پرینت

اگر می خواهید مسوولیت خویش را برای ملت هردم شهید افغانستان به صورت بهتر ادا نموده باشید و در وزارت داخله نیک نام و موفق شوید از صلاحیت های قانونی خویش به طور همه جانبه و دقیق استفاده نمایید.

1- اولویت کاری شما مهار نمودن جنگ نیابتی و تروریستی در خطوط مقدم جبهه می باشد چون پولیس شما با امکانات کمتر فشار بیشتر جنگ در خطوط مقدم جبهه را به دوش می کشد. با گرم شدن هوا که مدت زمان کم باقیمانده است مصروفیت شما بیشتر خواهد شد در دو ماه که به فصل جنگ فرصت دارید وقت و فرصت را از دست ندهید در غیر آن ممکن است در روزهای جنگ، وزارت داخله با دست و پاچگی مواجه گردد چون جنگ در اراضی وسیع باعث دست و پاچگی می گردد و این یکی از تکتیک های دشمن می باشد که جنگ را در اراضی وسیع و به طور پراکنده پیش ببرد تا نیروهای مقابل را در اراضی وسیع مصروف نماید و این یکی از استراتژی جنرال اختر رییس ای اس ای زمان جنرال ضیاالحق در افغانستان می باشد.

2- در صورتیکه افراد ضعیف در فرماندهی ها و پست های مهم اوپراتیفی به فرمایش هر جناب و به روابط مقرر شود و بر شما تحمیل گردد عواقب نهایت بدی را در قبال خواهد داشت و زمان و فرصت را را از دست می دهید. دستاوردها را ضایع خواهد نمود و آن روزی که تلفات و ضایعات وارد گردد مردم، خشمگین گردند و مطبوعات فشار بیاورد همه بدنامی آن متوجه شما می گردد و آن روز بسیاری ها خود را عقب خواهند کشید و آن زمان اراکین برف بام خود را بر بام وزارت داخله خواهند انداخت؟

بنابراین پیشنهاد می گردد که جنرالان و افسران اوپراتیفی که عمر خویش را در خطوط مقدم جبهه گذاشته و نبرد را رهبری نموده اند را با جنرالان و افسران دفاتر و (غیر) اوپراتیفی را تفکیک نماید و به طور عاجل تعیینات نموده کادرهای برجسته اوپراتیفی را در ولایات مهم جابجا نماید تا برای مهار نمودن جنگ آمادگی داشته باشند.

جنرالان بازنشسته و جنرالان برحال را در میدان و یا در مرکز تعلیمی بخواهید، حالت جسمی و روحی و سواد و کم سوادی آنها را بررسی کنید. در میدان تعلیم به شکل تطبیقات از آنها به طور مقایسوی امتحان را در خصوص سوق و اداره جزوتامها (و اداره کردن ولایات) اخذ نمایید، آنها را ارزیابی و واجدین شرایط را در جاهای مهم به خاطر سوق و اداره جزوتامها و ولایات و مهار نمودن جنگ که اولویت شما و کشور می باشد مقرر نمایید.

اگر فرماندهان شما را دیگران مقرر می نماید، نیک نامی شان به واسط آنها و بدنامی شان به شما می رسد. فرماندهان را در کمیسیون ها و شعبات ارزیابی ننمایید فقط در میدان تعلیم آنها را بخواهید تا در میدان عمل مورد ارزیابی قرار گیرند در غیر آن مهار نمودن جنگی را که پولیس به دوش می کشد بخصوص با مقرری های فرمایشی ناممکن می باشد و خدا ناخواسته باعث ناکامی و بدنامی خواهد گردید.

منصوراحمد سروش


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امرخیل
وزارت داخله
نظرات بینندگان:

>>>   3 - امین الله امرخیل راهم فراموش نکنید
4 - یاور شما که از ریاست رجال برجسته ایت دزد ماهری می باشد ازین هنرش باید داستفاده شود

>>>   امرخیل صاحب !
تشویش نکنید! اونه برادر خود را مقرر کرد!!!!

>>>   پشتون ها اولين خائنين استن كه هم به ميخ ميزنن و هم به نعال يكش انتحاري ميشه ديگرش ضد دولت جهاد إعلان ميكنه ديگرش مثل امرخيل فتوا صادر ميكنه
٣٠٠ سال حكومت كردن پشتونها هنوز هم نه عسكر وجود دارد نه جنرالي وجود داره كه تا صنف دوازده درس خوانده باشه.

>>>   پشتون ها اولين .... استن كه هم به ميخ ميزنن و هم به نعال يكش انتحاري ميشه ديگرش ضد دولت جهاد إعلان ميكنه ديگرش مثل امرخيل فتوا صادر ميكنه
٣٠٠ سال حكومت كردن پشتونها هنوز هم نه عسكر وجود دارد نه جنرالي وجود داره كه تا صنف دوازده درس خوانده باشه.

>>>   این وزیر غیر مسلکی تو ان تعینات را ندارد و اصلا نمی داند که کی را تعین نماید

>>>   امر خیل که در قوای سرحدی بحیثقوماندان بود و هم در میدان هوایی کابل بحیث قوماندان سرحدی بود این بیچاره هیچ خیانت نکرده به پدر دو سه خانه نه بلکه قصر شاهانه که در ده عربان قرغه ساخته که ارزش هر کدام از خانه های ان بیشتر از چند ملیون دالر است و در دیگر جاها که ما خبر نداریم وهمچنان از پول نقد اش این چه خیانت است که کرده در ولایت غزنی وقتیکه وندش بسیار نمی خورداز کار اش استعفا کرد حالا باز از سر خزانه چیزکی کم شده دوباره بفکر کار قدیم اش شده و میخواهدبا این نوع دلسوزی ها خود را بدل وزیر داخله شرین سازد و باز هم بیکی از جاهای پر در امد قوماندانی پولیس را به عهده بگیرد .

>>>   پشتون ها حتمآ ۳۰۰ سال خوب سمبهً تان کرده است. حتما ضرب -یر پشتون ها را فراموش نه کرده اید. پههههههههه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است