آمریکایی ها حکومت خودساخته شان را فنا نمی کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۸    ۱۳۹۶/۱۱/۵ کد خبر: 145523 منبع: پرینت

اطرافیان استاد عطا چند روز پیش تمرکزشان بیشتر روی این بود که تیم حاکم همیشه ما را از خارجی‌ ها ترسانده‌ اند در حالیکه خارجی‌ ها در ضدیت با حوزه شمال نیستند.

حتی خود استاد عطا با خوش‌ خیالی موقف معاون رییس‌ جمهور آمریکا را اساس پنداشت و موقف سفیر آنها در کابل را ناشی از عذر و درخواست حکومت تلقی کرد. در تازه‌ ترین موقف کاخ سفید آشکارا از تصمیم حکومت پشتیبانی شده است تا جاییکه من می‌ دانم در همان آغاز هم آمریکایی‌ ها از تصمیم حکومت راضی بودند وگرنه اشرف‌ غنی احمدزی جرات این تصمیم کلان را هیچگاه نمی‌ داشت.

هدف من از تذکر این مساله این است که با خوش‌ خیالی نمی‌ شود سیاست کرد ما در حوزه مردمی خویش به یک سیاست مدون که در آن دوست و رقیب ما تعریف شده باشند و ما استوار به همان استراتژی سیاست خارجی داشته باشیم وجود ندارد. آمریکایی‌ ها یک‌ شبه حکومتی را که خود اساس‌ گذاری کرده‌اند فدای سر فلان و بهمان نمی‌ کنند.

نجیب بارور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکایی ها
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   Dara
این همه بدبختیها قتل چور چپاول تجاوز فاشستی طالب و داعش در کشورما جریان دارد از دستی امی ......................................... کوفر استه .........خدا بر ازی ..........آمریکا شود

>>>   خلیلزاد را همچو یک پشتونیست مطلق ببینید!

فاشیست خوب و بد ندارد، پیشنهاد خلیلزاد مبنی بر ملاقات با عطامحمد "نور" باید رد شود اگر این پیشنهاد پذیرفته هم شود، عطامحمد"نور" و جمعیت اسلامی را بایسته تا در راستای شناسایی هدف این چهره به مراتب پشتونیست تر از غنی، کرزی و استانکزی، ژرف نگر باشند؛ وی در پشت صحنه هر جنایت و خیانتی را بخاطر سلسله دولت سازی های پشتونیستی انجام داده، اکنون که پشت صحنه کارساز نبوده به اجبار به رخ صحنه برامده است؛ اگر به دقت و به این چهره و اندیشه فاشیست وی نگریسته و عمل نشود، مطمئن باشید عطامحمد"نور" و جمعیت قبر خود را با دستان خود کنده است، یکبار جمعیتی ها را حذف کرده است، دیگر نباید اجازه داده شود این فاشیست افغان پرست.

Edris Khurasani

>>>   محمدحسین هاشمی
استادبزرگوار سلامت باشید با این فاشیست یهودی ضداسلامی وضدانسانی وضدملی ملاقات نکنید

>>>   تقلب در اعلاميه قصر سفيد
قصر سفید دیروز در مورد اختلاف نظرهای موجود در باره ولایت بلخ اعلامیه ی منتشر کرده که از جانب برخی حلقات بصورت عمد یا به دلیل عدم آشنایی کامل به زبان انگلیسی به گونه ی دیگر ترجمه شده است.
به گونه ی مثال در بخشی ازین اعلامیه آمده است که:
"transfer of authority to a new governor"
این جمله به معنی انتقال صلاحیت به یک والی جدید است
اگر اینجا منظور از انتقال قدرت به والی جدید (انجینیر داوود) می بود اینطور نوشته می شد:
"transfer of authority to the new governor"
همچنین در قسمت دیگر این اعلامیه ذکر شده است که:
"...for any party to delay a resolution by putting their own interests before those of Afghanistan."
درینجا گفته شده است که هیچ کدام از طرفین نباید منافع خویش را مقدم تر از منافع افغانستان قرار دهند. اما برخی این جمله را این طور ترجمه کرده اند که یک حزب نباید منافع خویش را بر منافع افغانستان ترجیح دهد. واژه Party در زبان انگلیسی به معنی طرف است و Political party به معنی حزب سیاسی.
اینک متن کامل انگلیسی و ترجمه ی دقیق آن را به فارسی خدمت تان تقدیم می کنم:
اعلامیه ی مطبوعاتی
January 24, 2018
قصر سفید تنش های جاری بر سر ولایت بلخ در افغانستان را از نزدیک دنبال می کند. ایالات متحده از طرف های دخیل میخواهد که هر چه زود تر مسله ی انتقال صلاحیت به یک والی جدید را از راه صلح آمیز حل نمایند. از ادامه ی وضعیت موجود تنها تروریست ها و دشمنان افغانستان منفعت می برند.
به نظر ما این مسله باید طوری حل گردد که به شهروندان افغان اطمینان داده شود که تعیین یک والی جدید منجر به تامین امنیت شده و حکومت وحدت ملی را در بخش رسیده گی به مسولیت هایش کمک می کند. در حل این مشکل هیچ فضایی به خشونت وجود ندارد و طرفین نباید با ترجیح دادن منافع خود نسبت به منافع افغانستان در گره گشایی این موضوع تاخیر کنند.
این مسله ی است که افغانها باید در چهارچوب قانون اساسی و در مطابقت با حاکمیت قانون و برابری در مقابل قانون تصمیم اتخاذ نمایند.

مردم مسلمان و مجاهد افغانستان جهت بدست آوردن استقلال در مراحل مختلف تاریخ خویش تلاش و مجاهدت نموده اند و ما امیدوارهستیم که مذاکرات جمعیت اسلامی افغانستان با حکومت که موضوع ولایت بلخ جز ی از آن است و مسله ی کاملا داخلی است؛ در آینده ی نزدیک نتیجه دهد.
نويسنده: محمد مصدق فقيري

>>>   دخلکو زور دخدای زور اگر امریکا و ارگ ریاست جمهوری میخواهند که موضوع بلخ از راه صلح امیزحل و فصل گردد از زور گویی و خودکامگی هایشان پایین بیایند و به پیشناد مطروحه حزب جمعیت وقعه گذارند در غیر صورت مظاهرات سر تا سری که بلاخره منجر به از بین رفتن ارگ نشینان قومگرای معتصب و دشمن اقوام بزرگ دیگر خواهد گردید ودر انصورت نه با عذر و زارای ونه با زور تفنگ نظامیان امریکا کار ساز حل موضوع خواهد شد چرا عاقل کند کاری کهباز ارد پشمانی اشرف غنی احمدزی یکبار چشم و گوش خود را باز کن و به اینده فکر کن و دشمنی ملت را بیشتر ازین نسازید با این کله شخی بی معنا و خود خواهی و تکبریت دیگر مردم فریب سخنان دروغین ترا نمی خورند و باور به سخنان عوام فریبان تو ندارند.

>>>   بس است آقای نور وشرکا ! بنام جهاد کشور را تباه کردید وصد ها هزار جوان و پیر این کشور رنج دیده را یا خود کشتید و یا وسیله معدوم شدن شان را بخاطر مال و مقام فراهم ساختید . از خدا بترسید که روز جزا آمدنی است .

>>>   آمریکایی ها حکومت خودساخته شان را فنا نمی کنند؟
نه دروغ است!!!!!!
امریکا دولت دزدان .........را بعد از طالبان ساخت اما حال دید که این مردم هنوز مدنی نشده و غرق فساد ګوناګون اند مثل نور که دیکر جایی برایشان نیست!
مرګ ...........نزدیک است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است