حمله به هیات والی فاریاب در بلچراغ و گرزیوان
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۸    ۱۳۹۶/۱۱/۵ کد خبر: 145549 منبع: پرینت

هیات اعزامی اداره محلی فاریاب به ولسوالی های بلچراغ و گرزیوان پس از چاشت امروز مورد حمله افراد مسلح قرار گرفته است که بر اثر یکتن کشته و یکتن دیگر زخمی شده است.

این هیات متشکل از نماینده ولایت، معاون شورای ولایتی، نماینده امنیت ملی، نماینده دادستانی استیناف فاریاب بودند که به منظور معرفی ولسوالان جدید بلچراغ و گرزیوان و بررسی وضعیت عمومی و ادارات محلی به این ولسوالی ها اعزام شده بودند.

صبغت الله سیلاب معاون شورای ولایتی فاریاب به پژواک گفت که این هیات به اساس هدایت والی فاریاب عازم این ولسوالی ها شده بود.
به گفته وی، پس از معرفی عبدالجمیل صدیقی ولسوال جدید بلچراغ و بررسی وضعیت عمومی ولسوالی، پس از چاشت به سوی گرزیوان در حرکت بودند که در چند صد متری مرکز ولسوالی با کمین مواجه شدند.
سیلاب افزود که مهاجمان مربوط به ملا فیض الله سرپرست ولسوالی و نقیب توفان قوماندان خیزش های مردمی بودند.

معاون شورای ولایتی گفت: پیش از حرکت از بلچراغ، ملا فیض الله سرپرست ولسوالی گرزیوان را در جریان گذاشتیم، زمانی که به مرکز گرزیوان نزدیک شدیم افراد مسلح ما را توقف داده و پرسیدند که ولسوال جدید کجا است و وقتی گفتیم نیامده، اجازه دادند بسوی مرکز ولسوالی برویم اما اندکی بعد، شش فرد مسلح با راکت و پیکا بالای تانک و رنجر ها حمله کردند.
وی گفت که بر اثر این حمله، یک ساتمن پولیس کشته شد و یکتن دیگر زخم برداشته است.

سیلاب خاطر نشان کرد که افراد مسلح، نیک محمد حفیظی نماینده ولایت، سید آصف، نماینده امنیت ملی و عبدالله تگین نماینده دادستانی را همراه با یک رنجر با خود بردند.
وی گفت: ملافیض الله سرپرست ولسوالی گرزیوان نمی خواهد عبدالرزاق کاکر دوباره به عنوان ولسوال معرفی شود از این رو با کمین در مسیر راه هیات خواست تا به اهدافش برسد.

ملا فیض الله سرپرست ولسوالی گرزیوان حمله بالای هیات اعزامی ولایت را تایید کرد اما معاون شورای ولایتی را متهم به توطئه گری کرد.
وی گفت: سیلاب یک شخص نفاق افگن و دسیسه ساز است عامل بحران در گرزیوان می باشد.
ملا فیض الله افزود: حمله بالای هیات از سوی افراد مسلح ناشناس صورت گرفته و هنوز مشخص نیست مربوط به گروه طالبان هستند و یا گروه دیگر.

به گفته سرپرست ولسوالی گرزیوان، حمله ساعت ۴ و نیم بعد از ظهر صورت گرفته است و پرسونل قومندانی امنیه سه تن از اعضای هیات را نجات داده به دفتر ولسوالی انتقال داده اند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فاریاب
حمله
نظرات بینندگان:

>>>   حالا ای اشرار ایقه بی ادب شدند که بالای هیئت والی حمله میکنند؟؟

>>>   خلیلزاد نام دارد. از فرماندهی نیروهای ویژه پولیس در کابل دیدار کرده است. پرسش اینجاست که این آدم کی و چی کاره است؟ او فرمانده با همت!! دیگه نظام نادرخان نیست که تو به یک مشت کوچی بی مسوولیت حساب بدهی!!
#احمد_شاه_فرید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است