در پاسخ به پروین درانی نماینده مجلس
 
تاریخ انتشار:   ۰۲:۵۷    ۱۳۹۶/۱۱/۶ کد خبر: 145555 منبع: پرینت

در مطلبی که برای زوال پشتونیزم و ایستادگی عطا محمد نور نوشته بودیم، صرف نظر از سواد نوشتاری اش، اگر تصحیح شود، چنین نوشته: "ای خواب و خیال را هفت پشتت هم به گور خواهد برد."

بانو درانی !!
یا تو همتت آنقدر بالا است که چشمان بینا را از شما گرفته و یا هم در دهلیزهای خود کفانی، منتظر نوبت هستید. در غیر آن، واقعیت جمعی نشان می دهد، ملت هزاره دیگر برده یک قرن قبل نیست. اوزبک ساده لوح و چوپ شکن یک قرن پیش نیست. تاجیک دوم بودن را قبول ندارد. ترکمن، گجر، ایماق، عرب و.. هویت و سهم خود را در نظام می خواهند. حالی من خوابم را به گور ببرم یا تو!؟

بانو درانی !!
از همدستی با اتحاد شوروی قدیم گرفته تا ویرانی جنگ های داخلی و هم رکابی با پنجابی و عرب را دیدیم. طرفی که مقاومت کرد و این مرز و بوم را از اشغال قشون سرخ و از تبدیل شدن به ایالت پنجم پاکستان نجات داد، هم می شناسیم و هم در حافظه داریم. حالی کی باید خواب اش را به گور ببرد، من یا تو!؟

بانو درانی !!
در 17 سال گذشته من سلاحم را کنار گذاشته ام. قلم گرفتم و سرک و خیابان می سازم. مکتب و دانشگاه آباد می کنم. درس می خوانم. رای می دهم. رای می گیرم. عملا در نظام سهم دارم و در همین 17 سال ساختار ریاستی پشتونیزم را به شیوه صدارتی، تغییر داده ام. حالی کی باید خواب اش را بگور ببرد، من یا تو !؟

بانو درانی !!
شما چی می کنید؟ تا آنجایی که ما می بینیم. سرک، خیابان، مکتب، دانشگاه و حتی زمین زراعتی قوم افغان را ویران می کنید، آتش می زنید، قاتل اش را برادر می خوانید و زمین اش را تریاک کشت می کنید. حالی کی باید خواب اش را به گور ببرد، من یا تو!؟

بانو درانی !!
دختران و پسران بدخشان، تالقان، قندز، بغلان، بلخ، جوزجان، هرات، بامیان، دایکندی، پروان، کاپیسا و پنجشیر با استعداد و تلاش خود در بورسیه های شرق و غرب شرکت می کنند و درس می خوانند. بر می گردند و مصدر خدمت به این مرز و بوم می شوند. بی مورد نیست که اگر بپرسیم آمار دانشجویان ولایتی که نمایندگی می کنید، برابر ولسوالی کوچک (جاغوری) است؟ آمار مرگ در حال زایمان، زنان ولایتی را که نمایندگی می کنید، در حافظه دارید؟ کی باید خواب اش را به گور ببرد، من یا تو !؟

بانو درانی !!
در ولایتی که نمایندگی می کنید. چند درصد زمین های زراعتی تریاک کشت می شود؟ کدام پول رایج است؟ چرا جلو چلش کلدار پاکستانی را نمی گیرید؟ چرا تصاویر قاعد اعظم را پایین نمی کنید؟ چرا مانع رفتن فرزندان قوم افغان، به مدارس افراطی پاکستان نمی شوید؟ چرا مانع سربازگیری طالب از قوم افغان نمی شوید؟ کی باید خواب اش را به گور ببرد، من یا تو !؟

بانو درانی !!
اخیرا در مجلس نمایندگان 115 نفر از همکاران خود شما مثل من حتی افغانیت را قبول ندارند. سرود ملی، نام کشور، پرچم نظام را نمی خواهند. در برابر نظام ریاستی ایستاده هستند. بیش از 40 روز از دستور غنی احمدزی، برای برکناری عطا محمد نور می گذرد، ولی والی بلخ از جایش تکان نمی خورد. ارگ و تمام پشتونیزم دست به قرآن و عذر و محاسن سفید و تا کاخ سفید رفته اند. دستور غنی احمدزی از پروان سوم به آن طرف مدار اعتبار نیست. آن زمان من خواب هایم را به گور ببرم یا تو؟؟

نا حق به این همه نوشته فرصتم را گرفتید. از شما خواسته بودم، بیایید مناظره زنده داشته باشیم.

احمدشاه فرید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پروین درانی
نماینده مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   برادران هزاره ، اوزبک ، ترکمن و تاجیک بیآید دست بدست همدیگر داده خودرا از داخل حلقات این مفسدین نجات بدهیم دیگر کاسه صبرمان لبریز شده است
تاجیک

>>>   احمدشاه فرید!!!!!!!!!!
به تاریخ پر ریخ تان به عقب بنګر!!!!!!!!!!!!
بعد از سامانی کدام سامان تان درک دارد!!
نه!
غیرت تان در اسیامیانه در مقابل روس نمایان است که همه هست وبد تاجکان را ربود! زبان رسمالخط، دین،لباس و همه وهمه!
سقاو تاریخ انسانیت را شرماند!
ربانی فسادی فساد بر ا کرد!
نویسندهګانتان قهرمانان خیلی را به تصویر کشاند !اما پشتون برعکس سرفراز از تاریخ برامد و دسیسهای این قرن را نیز به اتمام رساند و دیګر شما اولاد تزار به ګودال تاریخ خواهید افتاد! فهت پشت چی که هرګز خوابهای تان راست نخواهد شد!! تاجک(تاجک بنام شمال) را در تاجکستان برسید که چی شد چور کرد و

>>>   قلمت رساباد جناب فرید صاحب جوابت بسیار معقول و دندان شکن بود ای سرمایه بزرگ کشور طول عمر نصیبت باد من شاهد آنم که در دانشگاه پولیتخنیک کابل در صنف انجنیری ساختمانی تنها پنجافیصدش از ولسوالی کوچک جاغوری موفق شده بودند. و اول نمره های عمومی کانکور هرسال از طبقه غیر پشتون می شوند.
فیاض از ناحیه یازدهم

>>>   واقعیت تلخ این است که تمام نماد ها و مظاهر امروز کشور افغانستان معرف فرهنگ و هویت یک اقلیت به نام افغان می باشد.
اگر ما بخواهیم این کشور به سامان برسد و وحدت و همدلی حاکم شود باید از هویت قومی به سوی هویت تمدنی و تاریخی و فراقومی خراسان حرکت نماییم.
امیدوارم ما بتوانیم بحث اساسی برای عبور از هویت قومی را به هویت تمدنی با افغان ها به عنوان شهروندان این آب و خاک بصورت اساسی داشته باشیم.
در انتخابات آینده ریاست جمهوری مردم ما باید به کسی رأی بدهند که خواستار تغییر در تمام این نماد ها باشد نه چند چوکی دولتی ، زیرا برای ما احیاء هویت و اقتدار ملی در اولویت است تا چند چوکی دولتی .

>>>   چه كسى متعصب و فاشيست است ؟
ما كه از قانون و هويت و تمدن و اقتدار سخن مى كوبيم يا تو كه تمام تاريخ و تمدن و هويت را به يك تار عنكبوتى جعل، جهل و استبداد بسته اى ؟

من از تمام شهروندان پشتون ( افغان) كه اهل خرد و انديشه و انصاف هستند، سوال مى كنم ، كه من نوعى به عنوان ميراثدار تمدن ، فرهنگ و تاريخ خراسان در گجايى اين هويت و نماد هاى ملى افغانستان قرار دارم ؟

نماد هاى اقتدار و ملى يك كشور اين ها مى باشند.
نام كشور: افغانستان
١- سرود ملى : به زبان افغانى ( پشتو)
٢- واحد پول كشور: افغانى
٣- مليت : افغان / افغانى
٤- نشانهاى درجه اول : وزير محمد اكبر خان / وزير محمد ايوبخان / ملالى ، همه افغان
٥- اصطلاحات ادارى ( ملى) : افغانى ( پشتو)
٦- متن اعتماد نامه ها : به زبان افغانى
٧- تاريخ رسمى : مطابق روايت جعلى افغانى
٨- قانون نانوشته : رئيس جمهور بايد افغان باشد.

جوانان عزيز !
هيچ كدام از موارد بالا تابو نيست ، هيچكدام ساحه اى ممنوعه نيست ، با متانت ، مدارا و مبارزه مستمر همه اى اين نماد ها را بايد به چالش گرفت و مورد بحث قرار داد.
اما فعلاً شناسنامه ها در اولويت قرار دارد و زمان آزمون نمايندگان پارلمان فرارسيده است تا قانون را با دوثلث آراء برگرداند

>>>   احمدشاه فرید!
اینه مناظره:
لطفا ۷شاه تاجک را نام ببر!
در ۱۰۰۰ سال چی کردید؟
تاجکستان اصلیتش در کجاشد؟
کدام تاجک در مقابل تزار استاد؟ قربانی داد؟ بخارا چی شد؟
فرهنگ: مدح شاهان دیگران؟ ترسیم وتجسم ّهلوانان افسانوِی شهانامه ها! در دربارها دیگران؟
بالمقابل:
سلسله شاهان ما:
غوری سوری خلجی هوتک درانی و....
در هزار سال حکومت کردیم!
تاجکستان بالخره از ق ربانیهای ما ازاد شد!
امان افغان به امیر صاحب چای ناخورده
بخارا جهاد پیشنهاد کرد ولی همممممممممممم
فرهنگ: سرمایه دست داشته یعنی هویت موجود! هویتیکه قربانیها اورده!

>>>   یارب تاکه زنده هستی همینطور مرد باشی احمدشاه فرید حرف های دلم را گفتی خدایارت: (طالبان،داعش وآی اس آی) شب را درخانه تو خانم درانی وامثالهم تیر میکند همچنان خوشگذرانی همه اموال شما درخدمت آنها قراردارد وروز مقابل نیروهای قهرمان ما میجنگد که همان نیروهای ما حفاظت ازشما میکند@آن زمان که خواب هایش را به گورببرد.

>>>   عالی بسیار خوب

>>>   زنده باد دراني را هزار بار خشك روك كردي زنده باد زنده باد

>>>   آقای فرید چه به جا و زیبا نوشتید. ولی درک این مطلب چشم بینا عقل رسا میخواهم. ورنه هر کس از فهم آن عاجز است!!!!!

>>>   وقتیکه حیای چشم. رفت باز هرچه خواسته باشی میتوانی حالا حیا از چشم شما اقایی شاه رفته است این به همه دنیا معلوم است که همرایی روس کیها سوربا میخورد پروتوکولی کیها بود کابل را کیها غارت کرد دوهزارسیصد فاحشه خانه در شهر کابل از کیها است و شش هزار زن روبه فحشا و خودفروشی کرده است ودر داخل و خارج شراب خور زانی لواطت کار کیها هستند ولی برای این همه فجایع یک داکتر ضرورت است که احکام الاهی را بجا نموده و این همه فجایع که یکی ان به دین اسلام مطابقت ندارد و راه شیطان را انتخاب کرده اند باید تداوی شود به ان دختران چند ولایتی که افتخار میکنی ان افتخار نیست مایه شرمساری است برایت انها به بورسیه نمیردو انها برای خود فروشی میرود وقتیکه بر میګردد باز نی خودت و نی خانواده ات دم انها را کرفته میتواند به اینها افتخار مکن یک اندازه حیا ومردانکی در وجودت پیدا کن.

>>>   تاجک دیگر آن دزد خس دزد نیست حالا ملیون ها دالر هزاران جریب زمین باشد که قانع شود

>>>   به نظر دهنده شماره شش، اینه هفت شاه!
1- امیر الشمس تخارستانی
2- امیر فردین بایگانی
3- امیر احمد انصار
4- سلطان محمود غزنوی
5- فاتح انحصار شکن امیرحبیب الله خادم دین رسول الله.
6- ببرک کارمل
7- فلیسوف استاد ربانی
و گفتۀ جالبم این است که تو یا اسملیون هستی یا عبدالله مقری کچالو هستی، یا اصولی بینی کته.
وسلام

>>>   مانع بیتابی آزادگان فولاد نیست
ناله در وحشت گریبان می درد زنجیر را
قلمت رسا جناب احمد شاه فرید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است